Πίνακας συμμετοχής
Δημοφιλές περιεχόμενο
Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 05/11/19 σε όλα
-
7 βαθμοί
-
4 βαθμοί
-
3 βαθμοί
-
Τελος για μενα οι μοτοσυκλετες. Ειχα ενα αρκετα ζορικο ατυχημα με το παπι πριν 2 μερες. Το παπι θα φτιαχτει (αν φτιαχνει), και μαζι με την μεγαλη θα πωληθουν. Ετσι και αλλιως ειχα κοψει τα πολλα πολλα με βολτες λογω οικογενειας. Ηταν ενα μηνυμα που δεν μπορω να αγνοησω. Ειμαι πολυ τυχερος γενικοτερα, και ημουν πολυ τυχερος και προχθες. Μια φορα εινσι κανεις τυχερος. Η δευτερη δεν χαριζεται. Οποτε θα κανω ο,τι περνα απο το χερι μου ωστε να μην συμβει ιδιο αλλη φορα. Με το ποδηλατο, ευτυχως παω μονο χωμα διοτι φοβαμαι την ασφαλτο. Και ενα μινι ιστορικο των γεγονοτων. Πεμπτη μεσημερι, σε επαρχιακο δρομο, σταματησα στην διασταυρωση με φλας για να στριψω αριστερα. Εκει που ημουν σταματημενος, αρχισα να πετω στον αερα. Με χτυπησε 4x4 απο πισω. Δεν με ειχε δει καν. Ετρεχε με 70-80... Ευτυχως, δεν επαθα κατι αξιο λογου. Λογικα δευτερα παιρνω εξιτηριο. Εννοειται πως το κρανος εσωσε το κεφαλι μου... Καλες βολτες ολοι, και παντα ορθιοι!! Υγ. Για οσους δεν Πιστευουν (και εγω μεσα), την ημερα που τρακαρα ηταν του Αγιου Χριστοφορου, προστατη των οδηγων...3 βαθμοί
-
Βρε Νίκο μπορείς να μου κάνεις μια χάρη? Όποτε αλλάζεις χορδές (ας είναι και μετά από 48 ώρες παιξίματος, δεν με νοιάζει), μπορείς να βάζεις τις παλιές σε ένα polybag (ή κάτι σχετικό), και να βρισκόμαστε μια φορά τον χρόνο να μου τις δίνεις? Εγώ παίζω με παλιές (άνω της πενταετίας), οπότε μια χαρά θα μου 'ρθει.2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
Ο George Benson λέει πως ο Dave Creamer είναι 20 χρόνια μπροστά.2 βαθμοί
-
και οι 2 πανω σε κομμενο παιζουν..απλα δεν πατανε στις ιδιες αξιες.απλα ακουγεται σαν τα τυμπανα να παιζουν half time και η κιθαρα double time2 βαθμοί
-
Παιχταράς,έχει παίξει στο On The Corner του Miles. Έκανε πράγματα από τότε, που κάποιοι έκαναν αρκετά αργότερα. Τον πρωτοέμαθα από ένα παλιό Guitar Player(Ιούνιος 90) όπου είχε ένα άρθρο-της σειράς Master Series-για την χρήση 12φθογγων patterns στον jazz αυτοσχεδιασμό. Κι ένα ακόμα με ασκήσεις τεχνικής που τις μελετούσα για χρόνια... Υπήρξε και ΄δάσκαλος του Jason Becker-τα intervallic arps στην αρχή του Perpetual Burn είναι ξεκάθαρο αποτέλεσμα-και του Satriani.Γενικώς, φοβερά lines με τρελά διαστήματα, 4ες/5ες κλπ. Τα βιβλία του είναι,δυστυχώς, πολύ δύσκολο να βρεθούν.1 βαθμός
-
Καλημέρα και καλή χρονιά, με υγεία. Θελήσαμε να φτιάξουμε ένα τραγούδι για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου από τους Τούρκους. Στόχος μας ήταν να διαδώσουμε, με τον τρόπο μας, ένα από τα τραγικότερα εγκλήματα της νεότερης Ευρωπαϊκής ιστορίας, σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν πολλά ή δεν έχουν ακούσει ποτέ γι’ αυτό. Με σεβασμό στην μνήμη όλων αυτών που χάθηκαν, σας το παρουσιάζουμε. 353000 (English Lyrics) 353000 (Ελληνικοί στίχοι) Bandcamp site https://antonisadelfidis.bandcamp.com/album/353000 Όποιος, από εσάς, θέλει να στηρίξει την προσπαθειά μας, τον παρακαλούμε να προωθήσει αυτούς τους συνδέσμου όπου θεωρεί καλύτερα. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.1 βαθμός
-
Καλησπέρα. Την άλλη Κυριακή(19 Μαϊου) είναι η επέτειος των 100 χρόνων της Ποντιακής γενοκτονίας. Αυτό το τραγούδι φτιάχτηκε για να τιμήσει την μνήμη όλων αυτών που χάθηκαν και όλων αυτών που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον μαρτυρικό Πόντο... Να είστε όλοι καλά!1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Κάτσε ρε Βαγγέλη, για να ανέβεις και να κατέβεις από αυτό, παίρνεις τελεφερίκ?1 βαθμός
-
Περαστικά Γιώργο. Είναι αλήθεια πως δεν μπορείς να προστατευτείς απο τέτοια. Κι εγω έχω φάει 2 παρεμφερή, αμέριμνος. Σχετικά με το τανκ, είμαι σίγουρος πως η μισή Αθήνα που έχει SUV με αυτό το σκεπτικό το αγόρασε. Και κάποιοι έβαλαν και ένα bull-bar (εργάτη ντε και καλά) μπροστά για να θερίζει και να μην παθαίνει τίποτα όταν τρακάρει, σου λέει. Ακόμα και τα πεζά παιδάκια. Ολη η παθητική ασφάλεια που σχεδιάστηκε απο το εργοστάσιο για τους πεζούς, μοτοσυκλετιστές, κλπ. άκυρη απο τον κύριο Τάκη. Αλλά και απο την τροχαία μας. Σιγά μην ασχοληθούν. Έχουν σοβαρότερα πράγματα να κάνουν. Εδω η άλλη μισή Αθήνα κυκλοφοράει με σβησμένες πινακίδες (απ' το πλύσιμο... ? ) ή πλεξιγκλας για να μην διαβάζεται και τους αφήνουν. Χτυπάει παιδάκι, πατάει γκάζι κι εξαφανίζεται. Τι πιο τρανταχτή περίπτωση πρόληψης πιθανού εγκλήματος.1 βαθμός
-
A, Το leopard 1-A5 ξέρω να το οδηγώ γιατί υπηρέτησα στα Τεθωρακισμένα αλλά δεν το παίρνω για μες την πόλη, γιατί με τους δρόμους κατσάβραχα που έχουμε, ακόμα και στην Εθνική,θα χτυπάει η ερπύστρια ακόμα και σε αυτό και βαριέμαι να την βάζω πάλι. Είναι μανίκι και θέλει άτομα. Περαστικά και σοφή η απόφαση αλλά εγώ δεν μπορώ να την πάρω. Τη μοτοσυκλέτα και την αριστερά δεν μπορώ να τις απ αρνηθώ, ιδιαίτερα για μες την πόλη. Ο θεός βοηθός και ελπίζω να μην με βρει και εμένα η ............."κακιά στιγμή" χαχααχαχαχαχχαχαχ1 βαθμός
-
Η χορδή ΄φταίει Γιάννη. Τόση διαφορά στο βαγόνι δεν δικαιολόγείται. Η φθορα και τα προβλήματα τονικότητας ξεκινούν απο τα πολύ ψηλά τάστα. Βάλε φρέσκια. φιλιά!1 βαθμός
-
Περαστικά κι αγύριστα. Αν πουλήσεις τις μηχανές, πάρε ένα τέτοιο. Μόνο μ' αυτό θα είσαι ασφαλής στην Ελλάδα.1 βαθμός
-
Στα έχω πει εκατό φορές. Μη πας, έχω να σου χαρίσω αυθεντικά Wilkinson η Fender bent steel ?1 βαθμός
-
Αν το κάνει με νέες χορδές τότε είναι nut slot το προβλημα. Κανονικά θα πρέπει να είναι το σελακι στο ίδιο ύψος με αυτό της σι. Αν θες ελα για καφέ να στο φτιάξω ?1 βαθμός
-
Ειλικρινά,συγκινούμαι,φίλε μου.1 βαθμός
-
Υπαρχει και η η τσιφτετελορουμπα (το πανηγυρισιο συρτο), δλδ μπασο τυμπανα παιζουν ρουμπα (κομμενο χρονο) και η κιθαρα παιζει γρηγορο τσιφτετελι (double time 4/4) (στο 0.45 ξεκιναει - στο αριστερο καναλι η ηλεκτρικη κιθαρα τσιφ) Ενιοτε το τσιφ το παιζει και το αρμοΝ(ι)ιο1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Βγες απ' το μυαλό μου αμέσως. Δεν ξέρω αν οι ambient ήχοι είναι κιθάρες με delay (κι άλλα καλούδια), αλλά υποκλίνομαι.1 βαθμός
-
Γλιτώνεις ένα μισθό, ξέρεις πόσο πάνε οι ντράμερ σήμερα? Εδώ γλιτώσανε και τον μισθό του μπασίστα. Πλάκα πλάκα, ντουέτο αυτοί οι δύο στις φωνές, μαζί με ένα πληκτρά είναι τρεις. Θα είχανε σίγουρη δουλειά όλο το καλοκαίρι σε μπαράκια στα νησιά.1 βαθμός
-
Λένε στην πιάτσα πως θα γίνει viral αυτό Λόγω Cobra Kai (σιγά μην δεν έβλεπα Cobra Kai χαχαχαχαχαχαχαχα )1 βαθμός
-
Έχω σιχαθεί αυτόν το ρουμποειδή ρυθμό. Τον έχει βαρεθεί η ψυχή μου. Είναι παντού μα παντού.1 βαθμός
-
Πανάθεμα σε @Αετός μου’βαλες φωτιά βραδιατικο. Το είχα παιξει στο πτυχίο μου αυτό πριν ακριβώς 10 χρονια!!! Το Β’ μέρος αυτου του έργου είναι απλά ασύλληπτο. Λες και ξυπνάς από ένα όμορφο όνειρο σε μια ζοφερή πραγματικότητα... Το είχα πιο ταπεινό στο μυαλό μου οσον αφορά το τέμπο αλλά για δες που του πάει και αυτή η εκδοχή φουλ! (μπαρόκ γαρ) Εδώ (πιο τσιμπημένο) από τον μαέστρο Brouwer Και εδώ (πιο κουλ) από την Σμαρω Γρηγοριάδου που παίζει με τα αξιοπρόσεκτα όργανα του Κερτσοπουλου (high tuned guitar)1 βαθμός
-
https://www.englamps.de/portfolio/steve-morse-signature-e656/ ο καλύτερος marshall δεν είναι marshall? Καθαρά από κρύσταλλο ως juicy γκάζια1 βαθμός
-
πλέον στα πάντα . Και μαγνήτες κορυφαίους και πετάλια και όργανα και ενισχυτές1 βαθμός
-
Και κάποια ακόμη, rehoused πετάλια από τον Σπύρο Danelectro Rocky Road (το έχει πλέον ο Ζάικος, αν θυμάμαι καλά!) Leslie-rotary, που το ξαναβάφτισα ... Rock & Road Arion SFL-1 stereo Flanger (με έξτρα volume knob) Danelectro Cool Cat Tremolo , (με έξτρα volume knob) (το έχω σκυλομετανιώσει που το πούλησα!)1 βαθμός
-
Μια κομματάρα του Γιάννη Παπαϊωάννου. Ο Πάππος οργιάζει,απίστευτα περάσματα.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
ανοίξατε θέμα που με πονάει πολλά χρόνια τώρα ρε φίλοι... όλα μου τα χρόνια μηχανές, μέχρι το 2002 (Σπύρο μου δυστυχής σύμπτωση) που για λόγους υγείας αναγκάστηκα να τις αποχωριστώ (και ρε γμτ δεν τράκαρα ούτε καν έπεσα ποτέ... ίσα ίσα... τις φορές που κινδύνεψα πραγματικά αν δεν είχα τα γκάζια ή τις διαστάσεις της εκάστοτε μηχανής μου και πχ οδηγούσα οποιοδήποτε αμάξι, τώρα θα βλεπα τα ραδίκια ανάποδα)... anyway... πέρασαν αρκετές από τα χέρια μου φωτό όμως μου έχουν μείνει μόνο από 2 (και ευτυχώς από τις πιο αγαπημένες μου) για να μοιραστώ μαζί σας... πρώτη (και η πρώτη μου μεγάλου κυβισμού από τα 80ς) η YAMAHA XZs... σπάνιο μηχανάκι (δεν εισήχθη ποτέ στην χώρα μας) με πολύ υψηλή τεχνολογία για την εποχή του... μεγάλος έρωτας (πρώτος γαρ) αλλά χρυσοπληρωμένος όπως όλοι οι μεγάλοι έρωτες... και δεύτερη το αγαπημένο πυραυλάκι μου HONDA VFR από τα 90s... ΥΓ. ρώτα τα κράνη μου για τα "καρούμπαλα" τους από τα κοπανήματα της Σοφίας π.χ. όταν ερχόμασταν από την Μάνη (και φτιαχνόμουν από την διαδρομή με επακόλουθα ξυσίματα μαρσπιέ ή διακοσαρίσματα στο καπάκι) και ξαφνικά ενώ της είχα υποσχεθεί χαλαρή βόλτα και όσες στάσεις γούσταρε για καφεδάκια και φαγητό στη διαδρομή), έβλεπε μπροστά της την Κόρινθο και της έλεγα "έλα μωρέ εδώ που φτάσαμε μέχρι να κατέβουμε θα μαστε σπίτι"...1 βαθμός
-
Κάθε κουβέντα μετα τις 4 σελίδες καταλήγει στα ίδια. Σίγουρο Asperger's . Για να επανέλθουμε στα ωραία, ανεβάζω το πιο αγαπημένο μηχανάκι μου απο τα 80'ς. Το κυκλοφορούσα απο το 81 μέχρι το 87. Suzuki Katana 1100. Design by Hans Muth. Παραδόξως γκόμενα απο μηχανή δεν έβγαλα ποτέ. Δεν σύχναζα στον Πράπα και μάλλον πέρναγα πιο γρήγορα απο ότι έπρεπε. Μια φορά το δάνεισα σε κολλητό μου να πάει Σύνταγμα και γνώρισε την Αθηνά. Τι να πω.1 βαθμός
-
Και ήρθαμε στο σήμερα όπου στην άκρη της κρεβατοκάμαρας πάνω στο γραφείο υπάρχει ένας υπολογιστής με οθόνη wide και ηχεία. Το ιδανικό περιβάλλον για τις πιό εμπνευσμένες στιγμές του καθενός. Με την παντοφλίτσα, τον καφέ κάτω από τις αφίσες των AC/DC και του Moby, γρατζουνάω την κιθάρα και την ηχογραφώ ακόμα και το Πάσχα που είναι όλα κλειστά. Τι χρειάζομαι λοιπόν για αυτή τη Νιρβάνα; Πολύ κοινά αλλά σωστά επιλεγμένα πράγματα. Ας τα πάρουμε ένα -ένα. Ο Υπολογιστής Το σημαντικότερο μέρος του σημερινού στούντιο είναι ο υπολογιστής. Οι προδιαγραφές αλλάζουν καθημερινά καθιστώντας το περσινό, παλιό. Για να γράψω μουσική, καλό θα είναι να είναι όσο πιό σύγχρονος γίνεται με τελευταίας γενιάς επεξεργαστή και Windows 10 - 11, 64bit. 16 Gb μνήμη RAM είναι ικανή για σοβαρή δουλειά αλλά σαν κανόνας όσο περισσότερη τόσο καλύτερα για να σηκώνει μεγάλα αρχεία. Ιδανικά ας υπάρχουν 2 δίσκοι. Ένας Solid State SSD NVMe για τα προγράμματα και το λειτουργικό και ένας μεγάλος HDD 7200 rpm με αρκετό χώρο για να σώνω τα αρχεία ήχου και τις τεράστιες ηχοθήκες samples. Σαν αναφορά, ένα τετράλεπτο stereo κομμάτι στα 16-bit, 44.1 Khz = 40 mb και όσο αυξάνεται ο ρυθμός δειγματοληψίας αυξάνεται και το μέγεθος του αρχείου. To motherboard καλό είναι να έχει τελευταίας τεχνολογίας chipset και όλες τις χρήσιμες πόρτες σύνδεσης USB 3, Ethernet, κ.α. Η κάρτα γραφικών μπορεί να είναι μια απλή onboard καθώς τα μουσικά προγράμματα δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στην εικόνα όπως τα games και επιπλέον θέλουμε να αποφύγουμε τους θορυβώδεις ανεμιστήρες που αυτές διαθέτουν και το σοβαρό κόστος τους που αναλογεί όσο άλλο ένα PC σχεδόν. Και επειδή έχει αποδειχτεί πως το να ρίχνεις εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών σε ένα κουτί δεν κάνει απαραίτητα έναν γρήγορο και λειτουργικό υπολογιστή (λόγω διαφόρων ασυμβατοτήτων), θα κοίταζα για έτοιμες λύσεις απο εταιρίες HP, Dell, κ.α. που το κάνουν καλά αυτό. Στα laptop φυσικά είναι μονόδρομος αυτή η επιλογή, αν δεν σας περιορίζει το μέγεθος της οθόνης. Μία σχετικά μεγάλη οθόνη 24-27" HD ή 4K wide (ίσως και 2) αφού καλό και εύχρηστο είναι να υπάρχει σε θέα το timeline, τα plug-ins (εφέ και όργανα) και ο μείκτης σε μια ματιά. Καλό είναι να κρατώ το σύστημα μου όσο πιό καθαρό και ελαφρύ γίνεται χωρίς περιττές εγκαταστάσεις «δοκιμαστικών» προγραμμάτων, γιατί το βαραίνουν και καθυστερεί μέχρι κάποιο αναπόφευκτο format μετά απο λίγο καιρό ανεμελιάς. Εαν προτιμούσα Apple θα πήγαινα σε iMac και πάνω αν και η δουλειά γίνεται σχεδόν ανέμελα και με MacMini. Το software Για να γράφω θέλω ένα πολυκάναλο recorder και μαζί μια κονσόλα για να μιξάρω τα κανάλια. Φυσικά σε software. Παλαιότερα τα προγράμματα αυτά χωρίζονταν σε audio εγγραφείς και midi sequencers. Τώρα δεν υπάρχει διακριτή διαφορά και ένα sequencer γράφει δεδομένα midi και ήχο πλάι – πλάι και αποκαλείται DAW (Digital Audio Workstation). Ταυτόχρονα επειδή αυτά τα προγράμματα έχουν εξελιχθεί σε σουίτες virtual studio, προσφέρουν και software εκδόσεις οργάνων (πιάνα, μπάσα, synths, drum machines), τα λεγόμενα VST instruments (VSTi) ή TDM ανάλογα με την πλατφόρμα. Επίσης προσφέρουν κάθε λογής εφέ 'οπως reverb, delay, chorus, compressors και ότι περάσει από το νού του φαντασιόπληκτου και δημιουργικού καλλιτέχνη, σε μορφή plug-in. Επειδή μια από αυτές τις σουίτες θα γίνει το περιβάλλον που θα γράφω μουσική, θα πρέπει να το μάθω καλά για να εκμεταλλευτώ τις τεράστιες δυνατότητες του, που σημειωτέον απευθύνονται σε ειδικούς και ξεπερνούν κατά πολύ τις απαιτήσεις του μέσου χρήστη. Στόχος είναι να αφοσιωθώ στο να γράφω μουσική και να μην καταντήσω περιπλανώμενος νομάς απο εταιρία σε εταιρία. Κάτι που συχνά συμβαίνει σε όσους δεν διαβάζουν το manual, αποδίδοντας την δική τους άγνοια σε αδυναμία του software. Οι προτάσεις είναι πολλές. Ableton Live, Cubase Pro, Reason, Reaper, Bitwig Studio, Samplitude, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, κ.α. Τα προγράμματα αυτά είναι τεράστια και πέρα απο χρήμα απαιτούν γνώσεις μουσικής τεχνολογίας, που για τις ανάγκες κάποιου που θέλει να γράψει 10 κανάλια ήχου και να βάλει βάθος και delay, είναι σαν να παίρνει ολόκληρη νταλίκα για να πάει στο περίπτερο για τσιγάρα. Αν διαθέτω τις γνώσεις ή την υπομονή να μάθω μελετώντας ολοκληρωμένες λύσεις, είναι το Sonar πλέον δωρεάν και το Reaper με συμβολικό ποσό. Υπάρχουν εκδόσεις light για σχεδόν όλα τα γνωστά DAW που κοστίζουν κάτω από 100 ευρώ όπως τα Sequel, Cubase Essential, Sonar Essential, Live Intro, που περιορισμοί τους όπως τα maximum 64 κανάλια ηχογράφησης δεν θα επηρεάσουν αρνητικά ποτέ έναν ερασιτέχνη μουσικό και θα λειτουργήσουν σαν βάση αν θέλετε να εξοικειωθείτε με κάποιο απο αυτά και αργότερα να αναβαθμίσετε αν χρειαστείτε περισσότερα εργαλεία. Φυσικά υπάρχουν και δωρεάν προτάσεις σοβαρών προδιαγραφών όπως το Garage Band που προσφέρεται απο την Apple, το Krystal για Windows και το Ardour για όσους προτιμούν Linux. Η κάρτα ήχου Η είσοδος και έξοδος στον μουσικό υπολογιστή. Μου δίνει ποιότητα ήχου, αθόρυβη εγγραφή, MIDI για να ελέγχω και να συνδέω εξωτερικά keyboards και synthesizers και επιλογές διασύνδεσης. Να μπορώ να συνδέω όποια εξωτερική συσκευή έχω, στον υπολογιστή δηλαδή. Φροντίζω να υποστηρίζει τεχνολογίες ASIO, κ.α. με εργοστασιακούς οδηγούς/drivers ώστε να μπορώ να κάνω real-time χρήση των VST instruments και plug-in. Έτσι όταν πατάω ένα πλήκτρο στο κλαβιέ, ο ήχος θα ακούγεται σύγχρονα και όχι αργότερα. Latency είναι η λέξη που πρέπει να αποφύγω. Η καθυστέρηση δηλαδή που προκύπτει όταν δεν είναι εγκατεστημένοι οι ειδικοί ASIO drivers Οι κάρτες ήχου είναι το σημείο που θα συνδέσω το μικρόφωνο και τα όργανα μου. Γι αυτό υπάρχει ποικιλία εισόδων και εξόδων (αναλογικές, ψηφιακές, πολυκάναλες με ADAT optical και MIDI). Επιλέγω βάσει των αναγκών που υπαγορεύονται απο τον αριθμό των πηγών (οργάνων) που θα ηχογραφώ ταυτόχρονα. Για έναν τραγουδοποιό π.χ. μια stereo κάρτα είναι συνήθως αρκετή, αφού θα γράφει ένα όργανο ή μια φωνή ή και τα δύο τη φορά. Υπάρχουν εκδοχές εξωτερικών καρτών που συνδέονται στον υπολογιστή με Thunderbolt και USB που είναι τα σημαντικά πρωτόκολλα σήμερα. Μικρόφωνα Τη δουλειά μου για ένα demo την κάνω και με το δυναμικό μικρόφωνο που χρησιμοποιώ στα live. Το Shure SM-58. Στο κάτω-κάτω την έμπνευση της στιγμής θέλω να πιάσω! Αν όχι... και θέλω να το στείλω στην κατανάλωση, ίσως να χρειαζόμουν κάτι πιο πιστό. Ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, που πλέον με τα κινέζικα στην αγορά, αρχίζουν απο την ίδια τιμή και είναι καλύτερη επιλογή για το στούντιο αλλά πιο ευαίσθητο στην κακομεταχείριση και τις εντάσεις. Γι αυτό χρειάζομαι έναν αθόρυβο προενισχυτή μικροφώνου στην κάρτα μου, με τροφοδοσία ρεύματος 48 volt (phantom power) για να το συνδέσω. Συνήθως περιλαμβάνονται και στην πιο προσιτή κάρτα ήχου αλλά όσο ανεβαίνει η τιμή ανεβαίνει και η ποιότητα τους. Εναλλακτικά υπάρχουν και standalone προενισχυτές σε άπειρες εκδοχές με 1, 2 ή 8 εισόδους, με Equalizer, compressor, κύκλωμα λυχνίας αν επιθυμώ και έξοδο με Analogue to Digital (A/D) converter. Ηχεία Για να έχω ένα σημείο αναφοράς, καλό είναι να επενδύσω σε ένα σετ active monitors, (δηλαδή ηχείο με ενισχυτή στο ίδιο κουτί). Όταν λέω σημείο αναφοράς εννοώ ότι θα πρέπει να ακούω σωστά, χωρίς χρωματισμούς ώστε όταν μεταφέρω το “αριστούργημα” μου στο αυτοκίνητο ή στο σπίτι του φίλου μου, να ακούγεται σχεδόν το ίδιο. Δηλαδή να μην ακούω μόνο το ταμπούρο και το hi-hat και να είναι χαμένα τα μπάσα ή το arpeggio του 303... και αντίστροφα. Ενα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα ομορφαίνει, ώστε να μπορώ να τα διορθώνω. Αυτά πάντως δεν είναι τα ηχεία που πήρα με τον υπολογιστή προς €30. Θα βρώ μεγάλη ποικιλία, στα σχετικά μουσικά καταστήματα ενώ ένα αξιοπρεπές ζευγάρι κοστίζει από €250 και πάνω. Χρήσιμο θα είναι και ένα σετ καλών ακουστικών. Μπορεί να κοιμάται το μωρό ή ο κύριος Αλέκος δίπλα... ή να με απειλεί η Στέλλα με το πιστολάκι της, μετά τις 173 επαναλήψεις του κουπλέ που ακούει τις τελευταίες εβδομάδες. Για πολύωρη χρήση, ένα σετ ημι-ανοικτού τύπου είναι σωστό και ξεκούραστο, ενώ για υψηλές εντάσεις απαιτούνται κλειστού τύπου που συνήθως όμως έχουν χαμηλότερη πιστότητα. Η αλήθεια είναι ότι με λιγότερα χρήματα βρίσκεις καλύτερα ακουστικά από ότι σωστά ηχεία. Τα ακουστικά βέβαια δεν αντικαθιστούν τα ηχεία. Controllers Controller λέγεται το μέσον (πέρα από το ποντίκι) που ελέγχει το software. Μπορεί να είναι πλήκτρα πιάνου, pads για να παίζω τύμπανα με τα δάχτυλα ή επιφάνειες εργασίας για να ελέγχω τα fader του virtual μείκτη. Υπάρχει ποικιλία πλήκτρων, από 2 οκτάβες μέχρι 7, βαρυκεντρισμένα και μη, με σύνδεση στον υπολογιστή από τη θύρα MIDI ή την USB. Συνδέω και παίζω. Τόσο απλά. Επίλογος Μ’ αυτά και μ’ αυτά στήνεις μια πολύ σοβαρή βάση για να γράψεις μουσική. Αν μιλάμε για synthesizer και loop-based φάσεις δεν χρειάζεται να πάμε παραπέρα. Αυτά θα χρειαστώ από εργαλεία. Αν μιλάμε για πιό ροκ κι ακουστικές καταστάσεις είναι αρκετά για να στηθούν τα σημαντικότερα όπως κιθάρες, μπάσα, πλήκτρα και φωνές. Τα τύμπανα; Ε... και τι θα κάνουν τα επαγγελματικά στούντιο; Κλέφτες θα γίνουν; Θα μεταφέρω τη δουλειά που έκανα στο σπίτι σε ένα κατάλληλο χώρο για να γράψω ντραμς και να τα μειξάρω με τη σημαντική βοήθεια του επαγγελματία ηχολήπτη. Γίνεται απλά και γρήγορα. Μα πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται να ξέρουμε τα εργαλεία μας. Η μουσική δεινότητα σε συνδυασμό με την τεχνική κατάρτιση δίνει το σωστό αποτέλεσμα. Ικανό φυσικά και για κυκλοφορία. Γιάννης Μεθενίτης1 βαθμός
-
Σπυρο, σε θυμηθηκα μετα απο το συμβαν. Θυμομουν την επιλογη σου. Απλα εγω με την πρωτη.... την κανω, εφοσον εχω εναλλακτικη (αυτοκινητο). Και με αυτα εξυπηρετουμαι αψογα. Η πρωτη, λενε, ειναι απροσεξια. Η δευτερη ειναι μ@λ@κια. Εγω επεσα στο καπω του αγροτικου, το οποιο με εκτοξευσε καμια 20 μετρα στο δρομο. Η λακουβα που εχει το καπω του, απο το κρανος, μαρτυρα το τι θα ειχε συμβει εαν δεν το φορουσα.0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00