Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. gkourmoul1

    gkourmoul1

    Μέλος


    • Βαθμοί

      11

    • Αναρτήσεις

      9837


  2. vagelism

    vagelism

    Μέλος


    • Βαθμοί

      5

    • Αναρτήσεις

      3887


  3. Κουφη Λεοπαρδαλη

    • Βαθμοί

      4

    • Αναρτήσεις

      2169


  4. Yannis Methenitis

    Yannis Methenitis

    Administrator


    • Βαθμοί

      4

    • Αναρτήσεις

      11715


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 04/28/19 σε όλα

  1. Και η σημερινη εποχη εχει τις δικες της δυσκολιες, τοσο για εναν επιδοξο μουσικο οσο και για οτιδηποτε αλλο (επιδοξο επιτηδευματια, επιστημονα κλπ). Η προχωρημενη αφετηρια που ξεκινουν οι νεοι, σε συνδυασμο με τον τεραστιο ανταγωνισμο οπου εχουν, το κανει εξαιρετικα δυσκολο να ξεχωρισουν. Και οι δυσκολιες αυτες ειναι "αντιστοιχες" με του τοτε.
    5 βαθμοί
  2. Το θέμα είναι πως "μιλάμε" σαν μουσικοί που δεν συμμετέχουν στην διαδικασία της μουσικής βιομηχανίας. Οπότε είτε γιατί δεν θες, είτε γιατί δεν τα κατάφερες, είτε γιατί δεν είσαι δημιουργός και είσαι απλά οργανοπαίχτης, είτε γιατί έχεις ηθικά διλήμματα και έχεις διαλέξει άλλον δρόμο, είσαι έξω απο το παιχνίδι. Αυτοί είναι μέσα. Και για να είναι μέσα κάνοντας καριέρα πρέπει να έχουν κι ένα στόχο, να δουλεύουν σκληρά (να γράφουν μουσική και να παίζουν ασταμάτητα) και να αφήνουν το marketing στους marketeers. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα τέλεια ούτε και να πυροβολάς το πόδι σου αφορίζοντας την... βιομηχανία που χάρη της εχεις ακούσει τους Led Zeppelin ηχογραφημένους και θέλεις κι εσύ κάτι απο την ίδια αναγνώριση και τα φράγκα, αν είσαι συνειδητοποιημένος. Όσον αφορά την επιλογή του ύφους, θα εκπλαγείτε όταν μάθετε πόσα παιδιά ηλικίας 18-24 ακούν hard rock classics. Ξεκίνησαν απο την δισκοθήκη των γονιών βέβαια. Κάτι ξέρει λοιπόν οι εταιρία τους. Την δουλειά της κάνει κι αυτοί την μουσική που γουστάρουν παίζουν. Ας μιλήσει και κάποιος νεότερος ρε παίδες. Υ.Γ. Κατάλαβες τώρα ποσο χρήσιμο στην συζήτηση είναι να βλέπεις και την ηλικία του γράφοντα;
    3 βαθμοί
  3. Χρόνια πολλά στην ομάδα! Καιρό έχω να δημοσιεύσω μουσική εδώ και επανήλθα με δύο covers, το ένα θα το αναγνωρίσετε αμέσως ενώ το άλλο είναι sleeper hit. Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο. received_309906153039238.mp3 received_2291097411177911.mp3
    2 βαθμοί
  4. μερικά facts: 1. τους παρακολουθώ σχεδόν δυό χρόνια δηλαδή από τότε που βγήκε το highway tune. 2. τους άκουσα τυχαία στο ράδιο όταν τυχαία άκουσα ότι "μοιάζουν" με ζεπ 3. Εγώ νόμισα ότι ΗΤΑΝ ζεπ. Τουλάχιστον αν κάποιος μου έλεγε ότι ήταν ζεπ θα αγόραζα το δίσκο 4. θεωρώ ότι είναι ό,τι καλύτερο βγήκε τα τελευταία 10 χρόνια στο ορθόδοξο ροκ 5. Τα παιδιά είναι οικογένεια και φίλος 6. Στήριξη από εταιρεία...δεν θα το έλεγα, ψιλοανεξάρτητη είναι. Σίγουρα στο πρώτο τους συμβόλαιο που ακόμα τους πιάνουν το...μάγουλο. btw οι εταιρείες σήμερα ΔΕΝ στηρίζουν νέα ροκ μουσική. Στηρίζουν άλλα αδιάφορα προς εμένα είδη. αυτά που ονομάζω υποπροϊόντα. 7. Καβαλημένοι δεν είναι. Ακόμα παίζουν με τα όργανα του γκαράζ. Μια διαλυμένη sg και μια ακόμα backup. Αν είχαν πιάσει την καλη ή ήταν πίσω τους εταιρείες θα είχαν τις κιθάρες του γιατρού 8. 3 σερί κομμάτια τους στέκονται όλα πολύ καλά και πούλησαν κανονικά νούμερα, όχι κατεβάσματα. Ξέρετε πολύ κόσμο σήμερα να αγοράζει δίσκους? 9. Βάζω στην άκρη βραβεία γκραμυ 10. Δεν αρνήθηκαν ότι έχουν επιρροές από ζεπ. Απλά δεν παραδέχονται ότι αντιγράφουν μόνο αυτούς 11. Ο Plant μάλλον ενθουσιασμένος είναι μαζί τους. 12. πριν φτιαχτούν οι ζεπ, ο Page ήταν το #2 σέσσιον στο Λονδίνο ήδη από το 1965 (#1 ο Big Jim Sullivan) ο δε Jones #1 στο μπάσο. Όταν έφτιαξε τους ζεπ ήδη είχε δείξει στις εταιρείες τι θα έφτιαχνε παρουσιάζοντάς το ήδη στους yardbirds και όντας ήδη από τους πιό γνωστούς κιθαρίστες το συμβόλαιο με την atlantic ήρθε αμέσως. 13. Οι gvf δεν είχαν-έχουν τίποτα απ όλα αυτά. Τρία αδέρφια παίζουν στο γκαράζ και στα κλαμπάκια. Το ότι έχουν καταφέρει ό,τι κατάφεραν μέχρι τώρα είναι θαύμα. Δύσκολα θα διαλυθουν όντας κατά τα 3/4 οικογένεια. 14. Το ότι μεγάλα κανάλια ασχολούνται μαζί τους απ την αρχή (premier guitar) με χιλιάδες views κάτι λεει... 15. ξαναλέω... είμαι ....Φ Α Ν Α Τ Ι Κ Ο Σ ζεπ από τα 14...
    2 βαθμοί
  5. Πολύ ωραϊο και συμφωνω σε όλα με τους φίλους μου. Εϊναι οι στιγμές που οι εικόνες μέσα μας γϊνονται μουσικη που μοιράζεσαι.Τι άλλο θέλουμε?...Μπράβο φϊλε.
    2 βαθμοί
  6. Τώρα .... τον σκότωσες ρε συ. Φώτη εσύ γιατί γελάς? Τον βλέπω τον pipityri σε καναδύο χρονάκια έτσι.
    2 βαθμοί
  7. Νομιζω βγαλαμε την ακρη στις τελευταιες σελιδες για το κυριως θεμα. Τα παραπλευρα ζητηματα που θιχτηκαν, ως επι τω πλειστον, μονο κερδος δημιουργησαν. Προσωπικα, το παρον θρεντ με εκανε σοφοτερο, ποικιλοτροπως.
    1 βαθμός
  8. Αμέ, ακόμα και στο Nürburgring Nordschleife. Το έχει με την ταχύτητα ο τύπος.
    1 βαθμός
  9. Τον ακολουθει τον κανονα αυτον. Απλα δεν τον εφαρμοζει στο ποσες νοτες παιζει. Τον εφαρμοζει στην απλοτητα και καθαροτητα του ηχου του (τουλαχιστον ετσι το εχω αντιληφθει απο μια συνεντευξη του).
    1 βαθμός
  10. 1 βαθμός
  11. Delay δεν είχα στον Gilmour αλλά reverb, στην μέση, και ναι το original είναι σχεδόν ξερό. Συμφωνώ και με τα άλλα, δεν είναι το κρασί, η συνταγή που πρότεινες έχει λογική. Χαίρομαι που το δεύτερο το γουσταρες ως έχει γιατί μου πήρε και ώρα να φτιάξω τον ήχο και έρχεται απ'το Tonebone Hot British που έχει ένα σωρό παραμέτρους που δρουν και αλληλένδετα, τρέχα γυρεύε! ?
    1 βαθμός
  12. Μονο για τον gilmour μιλω. Ελαφρως λιγοτερο delay, ελαφρως λιγοτερο gain, και ελαφρως περισσοτερο compression. Ετσι θα δοκιμαζα να το παιξω. Ισως να λεω και μπαρουφες. Ηπια πολυ κρασι σημερα... Το αλλο μου αρεσε οπως ηταν.
    1 βαθμός
  13. Πολυ καλος! Μπραβο! Στο δευτερο, οπου δεν το εχω ξανακουσει, ησουν σιγουρα καλυτερος, σχεδον αψογος στα αυτια μου. Το πρωτο ειχε καποια μικροπροβληματακια, κυριως ροης. Σε καποια σημεια οι νοτες δεν ειχαν φυσικη ροη, σαν να τις επαιζες απλα για να τις παιξεις. Διδει την εντυπωση οτι μολις το εβγαλες και δεν το εκανες ακομα δικο σου το κομματι. Να το νιωθεις απο την αρχη εως το τελος. Τεχνικα ησουν αψογος. Και ο ηχος πολυ καλος. Ισως να μου αρεσε ενα κλικ πιο καθαρος. Καλη συνεχεια!!
    1 βαθμός
  14. Απο τα 100 ξεκινησες και προς τα πισω πας?
    1 βαθμός
  15. για να ξεπλυνουμε τις μπυρες και την τσικνα.
    1 βαθμός
  16. Υπάρχει πάντως μπάντα που μιμείται τους Poison (Steel Panther) και αν και μέρος της επιτυχίας τους είναι η καρικατουρε απεικόνιση groups των 80's και γενικα ο αυτοσαρκασμος και το χιούμορ, έχουν σχετικά μεγάλη επιτυχία. Πάντως δεν καταλαβαίνω εδώ και τόσες σελίδες γιατί είναι "κακό" που κοπιαρουν Zeppelin, λες και είναι κάτι το εμπορικό ή σιγουρακι επιτυχίας. Είναι εντελώς αντι-εμπορικο το είδος που κοπιαρουν (τουλάχιστον την σημερινή εποχή-μην κρίνετε από εσάς) οπότε είναι πολύ "τίμιο" κοπιαρισμα και μπράβο τους γι αυτό.. Είναι απόδειξη ότι το γουστάρουν και το κάνουν εντελώς τίμια. Υπάρχουν χίλια δύο είδη να κοπιαρεις εκεί έξω που ειναι πολύ πιο "safe" για να κάνεις επιτυχία εδώ που τα λέμε.
    1 βαθμός
  17. Εξαιρετικό. Εξαιρετικότερο δε, με ακουστικά. Θα μπορούσαμε να έχουμε τα λόγια γιατί βαριέμαι να κάνω απομαγνητοφώνηση;
    1 βαθμός
  18. 1 βαθμός
  19. Σιγά την προσεχτική ακρόαση και την κρυφή ένταση ναούμε. Κάτι ενδιάμεσες φωνές (και όχι μόνο) τα πετάνε όλα απόξω ασούμε, ειδικά για μας τους λαϊκούς που χθες ακούγαμε Πίτσα και πίναμε κρασά. Υπάρχει κάτι εκεί που δεν λύνεται σχεδόν ποτέ, και αν θέλεις να ξέρεις εμένα πιο πολύ μου αρέσει αυτό που δεν ξέρεις γιατί "τεντώνεσαι". Ούφ, τα είπα και ξεθύμανα. Για να μιλήσω και λίγο σοβαρά πάντως, ο δρόμος που οδηγεί σε δόξα, χρήμα και γυναίκες, είναι πια ορθάνοιχτος μπροστά σου.
    1 βαθμός
  20. Ευχαριστώ, boss. Εσύ είσαι τζαζίστας, μην ακούσεις στρωτή αρμονία, ξυνίζεις...? Όμως, πρόσεξε, έχω σχέδιο....με την απόλυτη επιτυχία προ των πυλών είναι θέμα χρόνου πριν βρεθώ εγώ στη θέση της μπάντας από το άλλο thread και με τα συστημικά μέσα-που λέει κι ο φίλος-στο πλευρό μου, θα κάνω 10λεπτα σόλο σε prime time, και τότε αγαπητέ θα πάρουμε το αίμα μας πίσω...? Πέραν της πλάκας-και όπως προανέφερα- κάθε κάθε στοιχείο του κομματιού είναι προσεκτικά δουλεμένο. Το κείμενο χωρίζεται σε δύο απολύτως διακριτά μέρη και αυτό αντανακλάται και στη μουσική. Εντούτοις, στοιχεία αστάθειας έχουν παρεισφρήσει και στο δεύτερο, φαινομενικά, στρωτό μέρος...το έξτρα beat στο τέλος κάθε κύκλου, οι αναστροφές που αποδυναμώνουν κάποια ακόρντα....Θεωρώ πως προσεχτική ακρόαση φανερώνει μια κάποια κρυφή ένταση, σαν απόηχο του πρώτου μέρους όπου αυτή είναι πιο in your face λόγω της αρμονίας και της ρυθμικής ρευστότητας.
    1 βαθμός
  21. Το ειχε γραψει ο Στεφανιδης για καποια Γαλλιδουλα που του γυαλισε.Για να γραψει τετοια κομματαρα φαντασοτ καψουρα που την ειχε.......
    1 βαθμός
  22. ωραία.... λοιπόν εγώ με τα αυτιά όχι του casual ακροατή, αλλά του "υπο δημιουργία "μουσικού" " όταν άκουσα Pistols έλεγα "κάτι στραβό συμβαίνει εδώ" το ενδιαφέρον βέβαια είναι ότι 45 χρόνια μετά εξακολουθώ να πιστεύω ότι "κάτι στραβό πρέπει να συνέβη" τότε που ακόμα δεν μπορώ να εξηγήσω.
    1 βαθμός
  23. λοιπόν για να πάω να φάω την μαγειρίτσα μου ήσυχος, όταν καλούμαι να εκφέρω γνώμη για κάτι εδώ επικεντρώνω σε αυτό που θεωρώ ότι μου ζητήθηκε, ακούω "κάθετα" και δεν "επικαλύπτω" συμπεράσματα, οπότε ας συνοψίσω για όσους βαριούνται να διαβάσουν προσεκτικά (και ενδιαφέρονται φυσικά) ότι έγραψα μέχρι τώρα... θεωρώ απαράδεκτο και ασέβεια προς το κοινό να βγαίνει κάποιος (προβεβλημένος ως σούπερ ντούπερ από το σύστημα) αμελέτητος (κάνοντας παράλληλα και τσιρκουλιές από πάνω)... δεν τον ακυρώνω αλλά κάποιος πρε΄πει να του τραβάει και το αυτί κυρίως για να γίνει αυτός καλύτερος... ο όντως καλός ήχος (όπως από την αρχή είπα κι εγώ) δεν αναιρεί στο ελάχιστο την παραπάνω θέση μου... είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ και το δεύτερο δεν συγχωρεί το πρώτο... όσο για συγκρίσεις με zep μην τα επαναλάβω πιστευω ήμουν σαφής περί της γνώμης μου για την ακυρότητα της παραλληλίας... η δική μου "αλήθεια" και το ενδιαφέρον βρίσκεται στα πιτσιρίκια από κάτω που θα τους συγχωρήω και πράσινους και κόκκινους και κίτρινους κόκκους και θα με αγγίξουν (σε αυτή την φάση τους γιατί δεν ξέρω πως θα εξελιχθούν) αν τους δω κάπου...
    1 βαθμός
  24. Όντως. Κατα τα λοιπά, ΟΧΙ δεν μπορεί να είναι ήχος του FOH ο Marshall και έλεγχος της κιθάρας (palm muting κλπ). Οταν η πηγή είναι σκατά, σκατά θα βγάλει και ο ηχολήπτης. Με βάθος... Οπως είπα και παραπάνω μην κρίνετε πράγματα που δεν παίζουν ρόλο σε αυτό που κάνει η μπάντα. Η μπάντα παίζει σούπερ σαν μπάντα. Δεν λέγονται ο Makis Grigoros and the rest. Κι ούτε το παίζει Malmsteen ο κιθαρίστας αλλά ροκάς των 70'ς. Παίζει όμως άψογο, ομαδικό παιχνίδι κι αν στο πλαίσιο του τρίο LIVE παραφέρθηκε, η πεντατονική και οι πράσινες δεν είναι πρωτόγνωρο στο συγκεκριμένο ύφος. Παράλληλα στον 62 ετών μουσικό / ηχολήπτη σίγουρα δεν απευθύνονται. Διότι : Seen this, done that, bought the T-Shirt. Στα συνομήλικα τους άτομα όμως;
    1 βαθμός
  25. Προς τι οι διαφωνίες; Στη διεθνή σκηνή, κανένας δεν κάνει επιτυχία αν δεν είναι καλός τουλάχιστον σε κάτι. Ο κιθαρίστας είναι μεγάλη αλήτρα (με την ροκ έννοια του ότι he does not give a sh*t), αλλά δεν μου φαίνεται καθόλου άσχετος. Στα plus ότι είναι ταπεινός και όχι ψώνιο και ότι τα μαλλιά του είναι αληθινά και όχι περούκα σαν κάτι άλλων χιπστεραδων. ?
    1 βαθμός
  26. Ακόμα ένα τεμάχιο με κείμενο και μουσική.Σε σχέση με τα δύο προηγούμενα δε, θα το χαρακτήριζα σχεδόν ποπ-αντιλαμβάνεστε πως πλέον στοχεύουμε πολύ ψηλά(πίσω στη ροκ σκηνή, απ΄όπου και ξεκίνησα/με βουτιές στο κοινό μου....) Συνεργός μου και αυτή τη φορά η Roxann Vaos, την οποία και παίδεψα αρκετά με τις εντελώς εξωφρενικές απαιτήσεις μου σε σχέση με την εκφορά και το timing. Εγώ παίζω πιάνο, ακουστική, ebow ηλεκτρικές και μπάσο(με το guitar synth). Έχω βάλει και λίγο φωνή σε καναδυό σημεία.
    1 βαθμός
  27. ψυχεδελικό ορχηστρικό ροκ το οποίο είναι ένα ατέλειωτο jam . Κάθε δίσκος μέχρι τον περσινό, ήταν το πολύ 2-3 κομμάτια ? . Ακόμα κολλημένος μαζί τους ειδικά μετά την εμφάνιση τους στη χώρα μας όπου είχα μείνει χαζός
    1 βαθμός
  28. Εγώ θα επιμείνω και θα διαφωνήσω με τον αγαπητό npap (σπάνιο). Την εποχή που βασιλεύει ο κιθαρίστας του youtube που το έχει τερματίσει τεχνικά αλλά αν δεν ακούει backing track σε Lydian b7 χαλιέται, ένας πιτσιρικάς με χαϊμαλιά που του δίνει και καταλαβαίνει με την μπάντα του, δεν πρόκειται να με χαλάσει επειδή στο λάιβ έπαιξε ένα τεράστιο σόλο, σχεδόν αποκλειστικά πεντατονική, με πράσινες εδώ κι εκεί. Ναι, να του γίνει μάθημα ότι τα χέρια κουράζονται (εκτός κι αν είσαι ανωμαλία της φύσης όπως ο εσαρβί) κι ότι άμα θες να βγεις έτσι αρχηγός θέλει κι άλλη προσπάθεια. Αλλά όχι και ότι θα τον απορρίψω.
    1 βαθμός
  29. Δεν εγινα κατανοητος με το "καλυτερα" που εγραψα. Δεν εννοουσα καλυτερη ερμηνεια κλπ. Αυτο ειναι κατι που λαμβανεται υποκειμενικα απο τον καθε ακροατη Εννοουσα τεχνικα καλυτερος. (πιο αντικειμενικη συγκριση) Ο JP αν και ηταν και ειναι "κουλος", εχει γραψει τα μεγαλυτερα ριφφ εβερ, ηταν απο τους πρωτους που ηξερε να ενορχηστρωνει τρακς απο κιθαρες (στουντιακα) και τον γουσταρω και σεβομαι απεροριστα. (Βεβαια ειχε και 3 θεους απο διπλα.) Παιχτικα (ιδιως λαιβ), ηταν προεδρος των οικολογων/πρασινων. Μη μπερδεουμε λοιπον την ερμηνεια και την ψυχη με την τεχνικη. Σε αυτα (υποκειμενικα παντα) μου αρεσε ο μικρος (οικολογος/πρασινος και ο μικρος). Οπως μου υπεραρεσε και ο παλαιος.
    1 βαθμός
  30. Προσθέτω στο mix μου μια REMASTERED έκδοση του γνωστού μου ?κομματιού "Τhe Eyes of the Butterfly" Ένα πειραματικό κομμάτι βασισμένο σε μια μελωδία που μουρμούριζα μια μέρα και άρχισα να την αναπτύσσω χρησιμοποιώντας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ το Roland V-Synth μου. Όλη η επεξεργασία των ήχων και η προσθήκη εφέ έγινε μέσω αυτού. Δούλεψα τη μίξη με το T-Racks 5 Ευπρόσδεκτη κάθε κριτική.
    1 βαθμός
  31. Στις αρχές του 1967 η Vox κυκλοφόρησε το πρώτο Wah , με την ονομασία Clyde McCOy Wah Wah Pedal. Η πιο διαδεδομένη από τις ιστορίες που ακούγονται για την προέλευση αυτού του εφέ είναι ότι ο διάσημος τρομπετίστας Clyde McCoy ζήτησε από τους μηχανικούς της Vox να του κατασκευάσουν μια συσκευή που θα προσομοίωνε τον ήχο που παράγεται από τη μετακίνηση της σουρντίνας κατά το παίξιμο της τρομπέτας. Ο Dell Casher και ο Brad Plunkett ξεκίνησαν να εργάζονται πάνω στο MRB tone κύκλωμα με το οποίο ήταν εφοδιασμένοι οι ενισχυτές της Vox. Ένας τριθέσιος επιλογέας έδινε τη δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα σε διαφορετικές περιοχές του φάσματος του ήχου. Οι Casher και Plunkett προσάρμοσαν αυτό το κύκλωμα ώστε να χωράει στο κουτί ενός volume pedal και όταν ο Casher , ως κιθαρίστας, το δοκίμασε σε μια ηλεκτρική κιθάρα όλοι εντυπωσιάστηκαν. Ο πρόεδρος της Vox οραματίστηκε την πώληση του πεταλιού σε πολλούς τρομπετίστες οι οποίοι για τη χρήση του θα αναγκάζονταν να αγοράσουν και ενισχυτή και δεν έδωσε σημασία στις προσπάθειες του Casher να του εξηγήσει ότι το πετάλι είχε καλύτερη εφαρμογή στην ηλεκτρική κιθάρα. Τον Ιούνιο του 1967 όμως οι Cream κυκλοφόρησαν τον δίσκο «Disraeli Gears», ο οποίος περιελάμβανε το τραγούδι «Tales of Brave Ulysses», που θεωρείται ως η πρώτη εμπορική ηχογράφηση κατά την οποία χρησιμοποιείται το Wah. Ο Eric Clapton είχε αγοράσει ένα και το είχε χρησιμοποιήσει κατά την ηχογράφηση της ηλεκτρικής του κιθάρας. Αργότερα ο Jimi Hendrix θα δήλωνε ότι αγόρασε ένα wah επειδή άκουσε τον Clapton. Αργότερα η Vox κατασκεύασε το V846 και η Thomas Organ (θυγατρική της Vox) το Cry Baby. Ωστόσο κανείς δεν σκέφτηκε να κατοχυρώσει ούτε το κύκλωμα ούτε το όνομα του νέου πεταλιού. Αυτό επέτρεψε τη δημιουργία μιας πληθώρας κλώνων του Wah από τις υπόλοιπες εταιρείες. Το 1968 ο Mike Mathews προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα εφέ που να μπορεί να διατηρεί τον ήχο μιας νότας για μεγάλο χρονικό διάστημα (sustainer) αλλά να μην παραμορφώνει το σήμα, σκέφτηκε να εκμεταλλευτεί εμπορικά μια συσκευή που χρησιμοποιούσε ο συνεργάτης του μπροστά από τα πρωτότυπα κυκλώματα για να ενισχύει το εισερχόμενο σε αυτά σήμα. Οι πωλήσεις του LPB-1 (linear power booster) εκτοξεύτηκαν στα ύψη και σήμαιναν την αρχή της εταιρείας του Mathews, με την επωνυμία Electro Harmonix. Αργότερα κατάφερε να υλοποιήσει την αρχική του ιδέα για την κατασκευή ενός sustainer ενώ το 1971 ο Meyer σχεδίασε το Big Muff, που είχε τη δυνατότητα να παράγει πιο ήπιους ήχους παραμόρφωσης. Στο μεταξύ η Maestro, ιδιοκτησία της Chicago Music Industries, στην οποία άνηκε και η Gibson, συνέχισε να παράγει το αυθεντικό Fuzz-Tone ενώ ταυτόχρονα κυκλοφορούσε την εκδοχή της του wah pedal και άλλες συσκευές όπως το Ring Modulator, που είχε σχεδιάσει για την εταιρεία ο Tom Oberheim. Ο Oberheim την ίδια εποχή στην προσπάθειά του να κατασκευάσει μια συσκευή που να μιμείται το ηχητικό αποτέλεσμα μιας καμπίνας Leslie με περιστρεφόμενο μεγάφωνο, κατέληξε στην κατασκευή του πρώτου πεταλιού phase shifter, του Maestro PS-1. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ήταν πλέον μόδα η χρήση των πρωτοποριακών πεταλιών από τους περισσότερους κιθαρίστες. Το 1972 ο απόφοιτος του ΜΙΤ Mike Beigel συνεργάστηκε με τον αρχιμηχανικό του τμήματος ηλεκτρονικών της Guild με σκοπό την κατασκευή ενός πεταλιού που θα βασιζόταν σε κάποια πειράματα του Beigel πάνω στους ήχους του synthesizer. Δημιούργησαν την εταιρεία Musictronics και κατασκεύασαν το Mu-tron III, ένα envelope filter που παρήγαγε ήχους παρόμοιους με αυτούς των synthesizers. Ταυτόχρονα ο Keith Barr και ο Terry Sherwood, ιδιοκτήτες ενός μικρού καταστήματος ηχητικών συστημάτων, παρατήρησαν πόσο χαμηλό κόστος έχει η κατασκευή ορισμένων πεταλιών όπως το Maestro PS-1 και θεώρησαν πως μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους εφέ τα οποία θα ήταν πιο αξιόπιστα και θα ακούγονταν καλύτερα. Έτσι ξεκίνησε η ιστορία της MXR, τα εφέ της οποίας μέχρι σήμερα παραμένουν κορυφαία για την ποιότητα κατασκευής τους και την εργονομία τους. Το 1974 στην Ιαπωνία η Ibanez συνεργάστηκε με τη Maxon για την κατασκευή πεταλιών. Η πρώτη δημιουργία τους ήταν ένας κλώνος του επιτυχημένου Phaser της MXR και κάποιες άλλες υλοποιήσεις που δεν έγιναν πολύ δημοφιλείς. Η κατάσταση διαμορφώθηκε διαφορετικά όταν το 1979 παρήγαγαν το πασίγνωστο Ibanez Tubescreamer TS-808 και λίγο αργότερα το TS-9 , το οποίο αποτέλεσε το αγαπημένο πετάλι του Stevie Ray Vaughan. Στο μεταξύ, από το 1972 η επίσης ιαπωνική Roland είχε παρουσιάσει το Space echo, μια εφεύρεση του Ikutaro Kakehashi. Η λειτουργία του ήταν επαναστατική : κατέγραφε σε μαγνητοταινία το εισερχόμενο σήμα, αμέσως το αναπαρήγαγε και στη συνέχεια το διέγραφε για να ηχογραφηθεί το επόμενο σήμα. Το echo και παραλλαγές του μπορούσαν πλέον να αποτελούν μέρος του εξοπλισμού ενός μουσικού. Το 1976 αποφασίστηκε διαχωρισμός του τμήματος εφέ της Roland με στόχο την ανάπτυξη μιας εταιρείας που θα δραστηριοποιούταν αποκλειστικά στην ανάπτυξη μονάδων εφέ. Η Boss εισήλθε δυναμικά στην αγορά πεταλιών με την κυκλοφορία του CE-1 Chorus Pedal, του πρώτου πεταλιού chorus που παράχθηκε. Το 1977 κυκλοφόρησε τρία πετάλια : το OD-1 overdrive , το PH-1 Phaser και το SP-1 Spectrum, που αποτελούν τα πρώτα μιας ιδιαίτερα δημοφιλούς σειράς περισσότερων από 50 πεταλιών που κατασκεύασε στα επόμενα 20 χρόνια. Οι κατασκευές της χαρακτηρίζονται για την πρωτοποριακή τους φιλοσοφία και πρακτικότητα και σύντομα κατέκτησε κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά. Για λόγους πληρότητας αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μονάδων εφέ που αναφέρονται δεν αποτελούν σήμερα μουσειακά εκθέματα αλλά χρησιμοποιούνται από τους σύγχρονους κιθαρίστες κατά κόρον. Η τεχνολογική εξέλιξη στις εφαρμογές ήχου δεν έχει καταφέρει να διαφοροποιήσει τις ηχητικές προτιμήσεις των κιθαριστών , μάλιστα γίνεται προσπάθεια ώστε τα σύγχρονα τεχνικά μέσα να μπορέσουν να προσομοιώσουν αυτούς τους ήχους μέσω της ψηφιακής επεξεργασίας σήματος. Kυρίαρχη πηγή άντλησης πληροφοριών για αυτό το άρθρο αποτέλεσε μια σειιρά από άρθρα που είχε δημοσιεύσει παλιότερα ο Steve Matonti στο thestompbox.net Eπίσης χρησιμοποιήθηκαν αναφορές από το βιβλίο του Michael Ross Getting great sounds.
    1 βαθμός
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...