wall Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Γεια και χαρα! Εστω οτι εχουμε 2 ηχεια, με οπη χαμηλων συχνοτήτων στην πισω πλευρα (πχ M-audio BX8 κλπ). Οι οδηγίες προτείνουν τοποθετηση σε μεγαλη αποσταση απο τους πισω τοιχους, για να μπορεί το κυμα του ηχου να αναπτυχθει σωστα κλπ κλπ.. Ρωτω λοιπον, αν εναλλακτικα μπορεί κάποιος να εφαρμοσει στην οπη χαμηλων μια διαταξη "γωνία-πλαστικη σωληνα-γωνια" ωστε να κατευθήνει τον ηχο εμπρος... Αυτή η "επεμβαση υδραυλικού" δεν ειναι αναβαθμιση οσο αφορα την ευελιξία στην τοποθετηση??? Μιλαμε για 2 ορθες γωνίες, και ενα ευθυγραμμο κοματι σε συνολικο μήκος 20περίπου εκατοστα....τυρβωδεις ροές και εσωτερικες τριβές νομίζω πως δεν αναπτυσονται σε τετοια κατασταση.... Αν κάποιος εχει αποψη, ας βοηθησει!. Κωστας.
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Moderator Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Η απορία φαίνεται λογική αλλά η απάντηση είναι πολύπλοκη. Επιγραμματικά μιλώντας, οι ανακλάσεις από τους τοίχους και κυρίως από τον τοίχο πίσω από τα ηχεία συμβάλλοντας με τον ήχο απευθείας από το μεγάφωνο οδηγούν σε μερική ακύρωση κάποιων συχνοτήτων και ενίσχυση κάποιων άλλων. (Ψάξε early reflections, comb filtering). Η τρύπα (σε όσα μεγάφωνα έχουν) δεν είναι απλώς η εξάτμιση του μεγαφώνου αλλά τμήμα της σχεδίασης που αφενός καθορίζει την πρωτογενή ταλάντωση του μεγαφώνου (ιδιαίτερα στις χαμηλές) και παράλληλα την ελεγχόμενη εκπομπή ήχου (σχεδόν σε αντίθεση φάσης). Ο σωλήνας που περιγράφεις απλώς θα έβγαζε το ηχείο εκτός "σχεδίου". Η καλύτερη λύση αν θέλεις να βάλεις τα ηχεία κοντά στον τοίχο είναι να βάλεις από πίσω κάτι το απορροφητικό που να δουλεύει και στις χαμηλές - όχι απλά αυτά τύπου ρικοφον.
Moderator LK Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Moderator Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Το έχει κάνει η BOSE κάπως αυτό το σύστημα. Το ξεκίνησε εν μέρει το 1975 με τα 301: Και άλλα ηχεία έχουν την οπή μπροστά (π.χ. Tonsil ) Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube
O_yes Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Δημοσιευμένο 27 Μαρτίου 2016 Το μηκος της σολινας εχει πολυ μεγαλη σημασια.Οποτε αν το αλλαξεις,αλλαζεις ολη την γεωνετρια του ηχειου.Χορια που οταν μηλας μεσα απο μεγαλη σωλινα ακουγεσε παραξενα..περαν τουτου,ο τοιχος λειτουργει σαν αντιηχειο και βοηθαει να ακουστουν τα μπασα σε αυτην την περιπτοση
wall Δημοσιευμένο 2 Απριλίου 2016 OP Δημοσιευμένο 2 Απριλίου 2016 ΟΚ.....προφανως δεν ειναι απλα αναπνευστηρας...Μαλλον εχει να κανει με το πληθος των αντανακλασεων και εντος του σωληνα (πριν το κυμα ελευθερωθει στο περιβαλλον)... Ευχαριστω για την ανταποκριση. Κωστας.
O_yes Δημοσιευμένο 2 Απριλίου 2016 Δημοσιευμένο 2 Απριλίου 2016 Για να το εβαλαν πισω κατι ξερουν..σε αυτην την καμπινα λεει το εβαλαν πισω για να δωσει 3dB παραπανω χαμηλες
Guru npap Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 Guru Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 αφού ελπίζω οι φίλοι παραπάνω σε απομάκρυναν της επέμβασης στον "σωλήνα" ας δούμε τι μπορείς να κάνεις... :) το M-audio BX8 είναι ένα ηχείο που θα το χαρακτήριζα "πληθωρικό" χαμηλά, πράγμα που όντως αν συνυπολογίσουμε και την θέση του BR στην πίσω πλευρά της καμπίνας, του προσδίδει μια "δύστροπη" συμπεριφορά σε σχέση με την τοποθέτησή του κοντά στους τοίχους... αυτό όμως δεν πρέπει να σε απελπίσει τόσο ώστε να καταφύγεις σε ακραίες λύσεις... αρχικά τοποθέτησε το σε μια απόσταση περίπου όσο της διαμέτρου του ΒR x3... πχ αν αυτή είναι 7εκ, στα 20-25 τοποθέτησης, το "πρόβλημά" σου δεν θα είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερο (στο βαθμό που θα υπάρχει) ως σημείο "εκκίνησης" αντιμετώπισής του, με τα περισσότερα ηχεία ανάλογου μεγέθους με το BR μπροστά (ε 10- 15 εκ θέλεις μόνο για τα καλώδια ;))... πειραματιζόμενος ακολούθως με τις ρυθμίσεις του Acoustic Space Switch του ηχείου (που για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουν προβλέψει οι σχεδιαστές την ύπαρξή του) και βάζοντας το Low Cutoff του στα 47HZ πιστεύω ότι μπορείς να φτάσεις σε ένα ικανό βαθμό ηχητικής αξιοποίησης του... αν παρ ελπίδα "δεν", τότε μπορείς να δοκιμάσεις να "ταπώσεις" τα BR με κάποιο "ρικοφονωειδές"... με αυτόν τον τρόπο φέρνεις το ηχείο σε μια κατάσταση ανάμεσα στην αρχική σχεδίαση και σε μια ακουστικής ανάρτησης (κλειστή)... έτσι θα χάσεις σίγουρα κάποια db αλλά και σε έκταση και σε σώμα, αλλά οι χαμηλές θα γίνουν ταχύτερες και με καλύτερο έλεγχο... όλα αυτά βέβαια είναι θεωρητικά και μόνο μια δοκιμή μπορεί να σε πείσει για μια εν δυνάμει ισορροπία που θα μπορούσε να προκύψει στη βάση του "το μη χείρον βέλτιστον"... παρεμπιπτόντως, κάποιοι κατασκευαστές συνοδεύουν τα ηχεία τους με ανάλογες "τάπες" αλλά και εγώ το έχω δοκιμάσει σε μερικές περιπτώσεις και βοήθησε (θυμάμαι τα Alesis Monitor One MkII είχαν μεταμορφωθεί παίζοντας "ανεκτά" πλέον σε ένα χώρο για midi sessions, που ίσα ίσα χώραγε μια καρέκλα και ένας υπολογιστής ;D)... να σημειώσω όμως ότι κι αυτή δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση, αλλά αξίζει τον πειραματισμό όταν δεν γίνεται αλλιώς... φυσικά αν δεν έχεις ήδη στην κατοχή σου τα BX8 αρχικά καλό είναι να κοιτάξεις εναλλακτικές με το BR μπροστά... αυτά τα ολίγα κι ελπίζω να βρεις την άκρη σου... ΥΓ. για όσους έχουν την απορία, γιατί να τοποθετείται η "οπή" στο πίσω μέρος, οι κυριότεροι λόγοι είναι ότι με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται κατά μεγάλο ποσοστό οι "αεροδυναμικοί θόρυβοι" του σωλήνα και "τιθασεύεται" μέσω των ανακλάσεων πιο εύκολα ένα μέρος συχνοτήτων "ψηλότερα" από το επιθυμητό, που "περνάνε" παράλληλα... δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...
ex-infectme247 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 αν παρ ελπίδα "δεν", τότε μπορείς να δοκιμάσεις να "ταπώσεις" τα BR με κάποιο "ρικοφονωειδές"... με αυτόν τον τρόπο φέρνεις το ηχείο σε μια κατάσταση ανάμεσα στην αρχική σχεδίαση και σε μια ακουστικής ανάρτησης (κλειστή)... έτσι θα χάσεις σίγουρα κάποια db αλλά και σε έκταση και σε σώμα, αλλά οι χαμηλές θα γίνουν ταχύτερες και με καλύτερο έλεγχο... Αυτό είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά για να μειώσει το Q οποιασδήποτε συσκευής λειτουργεί με την αρχή της helmholtz resonance, ώστε να είναι ευαίσθητη σε μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων, αλλά -όπως πολύ σωστά προσθέτεις- χάνει σε dB και τα αποτελέσματα και πάλι θα είναι απρόβλεπτα για ένα ηχείο. Γενικά η αύξηση της εσωτερικής "τριβής" με οποιοδήποτε τρόπο, σε μια τέτοια συσκευή, θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Για το όλο θέμα του νήματος, πάντως, αν μπορούσε να βγει σίγουρα κάτι καλό από μια τέτοια παρέμβαση, πιστεύω ότι οι κατασκευαστές θα το είχαν εκμεταλλευτεί ήδη. Εγώ προτείνω στον OP, απλά να πειραματιστεί με διάφορες θέσεις ηχείων/ακρόασης, συνδυάζοντας την παραπάνω τεχνική ενδεχομένως, μέχρι να βρει μία, που να του δίνει την πιο ομαλή απόκριση. Το αυτί δεν λέει ψέμματα. Απλά θέλει πολλές δοκιμές και να κρατάς σημειώσεις. Είχα ανεβάσει παλιότερα κάποια αρχεία με δοκιμαστικούς τόνους, και sine sweeps που είχα φτιάξει. Αν θέλει ο OP ας στείλει ένα μήνυμα, αν και σίγουρα θα βρει άπειρα τέτοια στο net.
Guru npap Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 Guru Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2016 Εγώ προτείνω στον OP, απλά να πειραματιστεί με διάφορες θέσεις ηχείων/ακρόασης φίλτατε infectme247, για να μην υπάρξει παρανόηση κι από άλλον, η απάντησή μου ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕ ήδη από τοv ΟP την αυτονόητη αναζήτηση στην χωροθεσία, πράγμα που θεώρησα δεδομένο, από την στιγμή που έφτασε να αναζητεί λύση με επέμβαση στην μηχανική του BR... ;) Για το όλο θέμα του νήματος, πάντως, αν μπορούσε να βγει σίγουρα κάτι καλό από μια τέτοια παρέμβαση, πιστεύω ότι οι κατασκευαστές θα το είχαν εκμεταλλευτεί ήδη. ΣΙΓΟΥΡΑ οι κατασκευαστές το έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο, επιλέγοντας μέσω έρευνας την "κατάλληλη" τεχνοτροπία που επιτρέπει το κόστος παραγωγής στην τεχνογνωσία τους, ώστε να καταλήξουν στο προϊόν που φτάνει στα χέρια μας... στον "κατάλληλο" χώρο λοιπόν, με την κατάλληλη τοποθέτηση μέσω πειραματισμού, τα ηχεία θα παίξουν (πλην βλάβης) αυτό που "ιδανικά" μπορούν και είχαν οι σχεδιαστές του ως στόχο (ήδη μάλιστα ελεγμένο "εργαστηριακά")... έχουμε ανοίξει δεκάδες θέματα περί αυτού... :) οι "πατέντες" αρχίζουν από την στιγμή που για "χ" λόγους εμείς ως χρήστες πλέον καλούμαστε να αναζητήσουμε το "μη χείρον βέλτιστον" (όπως έγραψα παραπάνω) για ένα προϊόν που καλώς ή κακώς (κακώς) αποκτήσαμε χωρίς να προϋπολογίσουμε όλες τις παραμέτρους... δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...
ex-infectme247 Δημοσιευμένο 7 Απριλίου 2016 Δημοσιευμένο 7 Απριλίου 2016 φίλτατε infectme247, για να μην υπάρξει παρανόηση κι από άλλον, η απάντησή μου ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕ ήδη από τοv ΟP την αυτονόητη αναζήτηση στην χωροθεσία, Δεν υπήρξε παρανόηση από μέρους μου, και εσύ προτείνεις ξεκάθαρα να δοκιμάσει διάφορες θέσεις, οπότε συγνώμη αν "ακούστηκε" έτσι. Απλά ήθελα να τονίσω ότι, καλύτερα να αφήσει ο OP τις "μόντες" πάνω στην γεωμετρία του Bass reflex, (που ούτως ή άλλως είναι κουρδισμένο από τον κατασκευαστή) και να προσπαθήσει να δει με το αυτί και μόνο ( ;D) τι μπορεί να κάνει στον χώρο του
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση