menelaos Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2006 Λοιπόν... Βασικά προσπαθώ να κάνω μια έστω αποδεκτή μίξη σε ένα κομάτι με αρκετά backing φωνητικά. Έχω 3 διαφορετικές μελωδίες (3 φωνές σε αρμονία), 2-3 φορές την καθεμία. Το ερώτημα είναι πώς μπορώ να κάνω τα φωνητικά αυτά πολύ εμφανή, αλλά χωρίς να καταστρέψω το αποτέλεσμα. Α, μην ξεχάσω, δεν είναι aaahs και oohs στο background, κάτι σαν Queen ας πούμε, δηλαδή ερωτήσεις/απαντήσεις κλπ.... Καμιά ιδέα; :)
wasted Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2006 Ακραίο πανάρισμα. Οι φωνές είναι ίδιου ή διαφορετικού ύψους; (μέτζες, τενόρες, μπάσες πχ) Empty Rooms
menelaos Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 OP Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Λοιπόν, οι φωνές είναι όλες δικές μου (:oops:), αλλά απέχουν μία οκτάβα η μία από την άλλη + 3ες σε όλες τους (αν θυμάμαι καλά). ¶ρα μάλλον θα πρέπει να το δούμε σαν διαφορετικές φωνές διαφορετικού ύψους..; Μάλλον θα το έλεγα barytone + tenor + soprano (falsetto).... Έλεγα να παίξω και με το EQ αλλά χρειάζομαι τη βοήθεια σας γιατί εγώ απλά υποθέτω και κάνω βλακείες :lol:
geohomo Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Γενικά, ισχύει ότι για να κάνεις μια φωνή να ακούγεται 'δεύτερη' σε σχέσημε μία άλλη, πρέπει να της κόψεις 2-4 db -ανάλογα με το eq με την φωνή που έχεις να κάνεις και πολλά άλλα- στα 2 εώς 4 kHz, με όχι πολύ ανοιχτή καμπύλη. Γενικά απο εκεί και πέρα ακούς και κρίνεις. Το panning, ναι, αλλά δεν συμφωνώ με την ακραία του περίπτωση. Κάτι σε 40 εώς 50% είναι αρκετό πιστεύω. Απο εκεί και περα, εάν θες να πειραματιστείς, μπορείς να παιξεις και με το βάθος ή το delay. Στο βάθος θα έπαιζα με το eq εξόδου του, ή της επιστροφής του, αλλα και με το decay και το mix. Το eq όμως νομίζω ότι είναι απαραίτητο, για να δείξει η πρώτη φωνή, καθώς όμως θα ακούς και την δεύτερη. Εννοειται οτι ανάλογα με το eq που χρησιμοποιείς, αλλάζουν πολύ τα gain και τα bw (από κάποιο eq είχα φτάσει να κόβω 7 db για να πετύχω αυτό το πραγμα. Αυτό σε ένα καλο eq θα σήμαινε θάνατος της φωνής αυτής... Αλλα σε εκείνη την περίπτωση... :lol: )
geohomo Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Και συνήθως παίζω γύρω στα 3 kHz. Sorry
menelaos Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 OP Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Thanks! :) Γενικώς έχω panάρει (όχι hard) τις φωνές μισές μισές, με το δεξιό ηχείο να έχει λίιιγο πιο μπάσο ήχο. Με το delay τι περίπου να κάνω για αρχή; Γενικώς κι εγώ delay, ένα ελάχιστο reverb και EQ είχα χρησιμοποιήσει, άρα μάλλον είμαι σε καλό δρόμο :) Πάντως όσες περισσότερες ιδέες ακούσω, τόσο καλύτερα! :) Στο EQ έχω προσθέσει λίγο με ανοιχτή καμπύλη γύρω στα 300, έχω κόψει ανοιχτά πάλι στα 2k και έχω δώσει λίγο αέρα στα 8k... Λογικό; Ευχαριστώ πολύ για τη μέχρι τώρα βοήθεια παιδιά, είστε καταπληκτικοί :)
geohomo Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Κοίτα με το delay, ουσιαστικά μπορείς να ασχοληθείς με το mix και με το feedback. Εάν πριν όμως δεν έχεις μονταρει κάπως το dry σήμα των φωνών με το eq, δεν θα έχει νόημα. Κατα τη γνώμη μου, προσπάθησε χωρίς βάθος και delay να κάνεις την διαφορά των φωνών αισθητή με αυτό τον τρόπο, και μετά βάζεις και τα εφφέ έτσι ώστε να δένει το αποτέλεσμα και να ακούγεται ακόμα πιο έντονο.
menelaos Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 OP Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Κατάλαβα. Πρώτα δηλαδή ξεχωρίζω συχνοτικά τις φωνές και μετά τις τοποθετώ και στο χώρο ε; Και αυτό να το κάνω για κάθε φωνή/track ξεχωριστά ή να τα χωρίσω σε ομάδες; Ξέρω ότι είναι θέμα προσωπικής απόφασης, με την ερώτηση μου εννοώ ποιά είναι η "τυπική" διαδικασία :) Επίσης, μικρή ερώτηση για το EQ: να προσθέτω ψηλές στα ψηλά και χαμηλές στα χαμηλά, ή αντίθετα; Πώς περίπου κινούμαστε συνήθως;
geohomo Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσιευμένο 17 Δεκεμβρίου 2006 Επίσης' date=' μικρή ερώτηση για το EQ: να προσθέτω ψηλές στα ψηλά και χαμηλές στα χαμηλά, ή αντίθετα; Πώς περίπου κινούμαστε συνήθως;[/quote'] Τι εννοείς με αυτο? :?: Με μπέρδεψες. Εγώ γενικά στο eq της φωνής προσπαθώ να ειμαι αρκετά φειδωλός -ανάλογα βέβαια και με την φωνή... Αλλά γενικά το τι κανω κάθε φορά εξαρτάται απόλυτα από την φωνή. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος κανόνας για το πως πρέπει να είναι μια φωνή ή όχι. Ο σχετικός κανόνας ειναι πριν την ηχογράφηση και λέει ποιος πρεπει να τραγουδάει και ποιος όχι ( :lol: ). Εννοώ ότι την χροιά μιας φωνής δεν έχει νόημα να προσπαθείς να την φτιάξεις. Κάθε άνθρωπος έχει τη δική του και εκείνος κρίνει εάν πρεπει να τραγουδάει ή όχι. Τώρα κάποια προβλήματα, όλοι προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε, όμως αυτό εξαρτάται από τον εκάστοτε τραγουδιάρη. Τώρα, αν θα το χωρίσεις σε ομάδες - τα κατά κόσμο group- εξαρτάται απο εσένα και το κατα πόσο κατι τετοιο ειναι εφικτό -κάτι τέτοιο ειναι όταν η δουλειά που θέλει κάθε φωνή είναι παρόμοια. Εννοώ ότι εάν έχεις τον ενα να θέλει 2 db κόψιμο, και τον άλλο να είναι 'τσίγκος' σκέτος στα 3 kHz, και να θέλει τσεκούρι αντί για eq τότε δεν μπορείς να τους βάλεις σε group. Η γρήγορη βέβαια λύση είναι αυτή των group αλλα δεν είναι πάντα και η σωστότερη.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση