Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2013 Guru Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2013 Αυτή είναι μια ακουστική Jumbo size, κατασκευασμένη για τον κιθαρίστα της bluegrass ( και όχι μόνο ) Γιάννη Γκουγκουρέλα.http://yiannisguitar.com/ Η ιδέα είναι βασισμένη σε μοντέλο του John Monteleone, τη Hexaphone, κατά επιθυμία του Γιάννη. Χωρίς να έχω προσωπική επαφή με το όργανο, μόνο κάποιες φωτογραφίες, διαστάσεις, από τον κάτοχο αλλά και μια περιγραφή του ήχου, ξεκινήσαμε το σχεδιασμό και την κατασκευή της, η οποία και ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό. Η διαφοροποίηση σε σχέση με τη J-200, πέρα από την οβάλ ηχητική οπή, βρίσκεται στην 'ψυχή' του οργάνου ( το bracing ), το οποίο έγινε λίγο πιο μπροστά (forward bracing), με ελαφρώς πιο ανοιχτή γωνία του x-brace και κατα συνέπεια, λίγο πιο κάθετα back braces. O οπλισμός είναι non-scalloped. Στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ένα όργανο χωρίς συχνοτικούς υπερτονισμούς, με όσο το δυνατόν περισσότερο balance στη συχνοτική του απόκριση. Το αποτέλεσμα, μας έδωσε ένα όργανο με όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν το υψηλό επίπεδο ήχου που θέλαμε. Ήχος πλούσιος σε αρμονικές, με μεστό όλο το συχνοτικό φάσμα, με εξαιρετική αρχική απόκριση (attack), με απόλυτα ξεκάθαρη διαστολή της νότας ( swell ) και μπόλικη διάρκεια (sustain), τον όγκο (volume) που αρμόζει σε ένα όργανο αυτού του μεγέθους και έναν ελαφρώς boxy χαρακτήρα, δωσμένο με φειδώ αλλά πλήρως εναρμονισμένο με το στυλ παιξίματος για το οποίο προορίζεται. Aναλυτικά τα specs. AA Alpine spruce top, with unscalloped forward X-Bracing Bosnian Maple Back & Sides Swietenia (honduras) Mahogany Neck Ebony fretboard with Mother of Pearl "Y" inlay, vintage size frets ( 2mm ) Flamed maple fretboard binding 16" fretboard radius Makassar ebony bridge Ebony Headplate with Mother of pearl Truss Rod Cover Flamed Koa Bindings Ivory Nut & Saddle Medium soft v neck profile Dovetail neck joint Waverly tuners ,gold with snakewood buttons Nitrocellulose gloss finish (thickness 0.12mm) Scale length 25 13/64" Weight: 2,18kgr Hχητικό δείγμα, σύντομα... Kάθε γνώμη, παρατήρηση, κριτική ή απορία είναι ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ, Φάνης Πλουμής, Alfa Custom Guitars Hλιθιούθιερ
nasokosm Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2013 Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2013 Πω πω πω τι αστέρι ειν αυτό :D Οπως ειπα και στον Γιάννη (Imortalx) γιατί ρε παιδιά μας πετάτε ετσι μπάμ στα μούτρα μια υπέροχη κιθάρα? Χάθηκε το λίγο λίγο να το συζητάμε και να μαθαίνουμε? To koa flame όλα τα λεφτά το maple flame επίσης πανέμορφο ελπίζω να παίζει όπως φαίνεται :D Εχεις δώσει μικρή κλίση στο μπράτσο? Το binding στο μπράτσο ειναι ξύλο? στο κομμάτι της ταστιέρας που ειναι πάνω στο καπάκι το binding δεν το καλύπτει όλο σε βάθος? Φαίνεται να έχεις δώσει μεγάλη καμπυλότητα στο πάνω καπάκι. Ξέχασα το scale ειναι μετρικό ή όπως το δίνεις σε in? Πως μέτρησες το πάχος του βερνικιού? πόσα χέρια? Αυτά τα ολίγα ;D Εξη χορδές και ειναι πολλές
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 OP Guru Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Καλημέρα Νάσο, γι' αυτό είμαστε εδώ, για να το συζητάμε.... ;D Το koa όσο όμορφο φαίνεται, τόσο άσχημο είναι να δουλευτεί. Σπάει εύκολα... Το maple παίζει καλύτερα απ' όσο φαίνεται, και φαίνεται καλύτερο από κοντά... Η κλίση στο μανίκι είναι σχετικά μεγάλη(δεν την έχω μετρήσει), λόγω του full arched x-brace. Δηλ. στα x-brace έχει δωθεί καμπύλη σε΄ολο το μήκος κι όχι από το x και κάτω, όπως συνηθίζεται. Γενικά η αίσθηση καμπυλότητας στο καπάκι είναι αρκετά μεγάλη. Το binding της ταστιέρας είναι flamed maple(νέες φωτό) και αφήνω ένα μικρό περιθώριο εβένου ορατό. Μου αρέσει αυτή η αντίθεση που προκαλεί ο έβενος μεταξύ μαονιού και maple. To scale length μπορείς απλά να το πεις και 640mm... ;D γενικά δεν είμαι τόσο ..specoλάγνος, αλλά έτυχε να το μετρήσω και είπα να το αναφέρω. Μέτρησα το κομμάτι βερνικιού, που αφαίρεσα από το μασκάρισμα του bridge. Για τα 'χέρια', αν υπολογίσω ως ένα χέρι, τρεις ψεκασμούς με διαφορά μισής ώρας, γύρω στα 12-14. Επίσης έχω και 'ημερολόγιο' κατασκευής με τα βήματα, στο FB, αν ενδιαφέρεται κάποιος. Thanx Hλιθιούθιερ
myster_maze Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Πολύ ωραία δουλειά και απίστευτες φωτό! Φαντάζομαι παίζει πιο ωραία από ότι φαίνεται. :)
nasokosm Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Πράγματι ωραίες φωτο και γω οπαδός του μικρου βάθους πεδίου. Το maple έχει αρκετο μουαρέ αλλά και κόκο θυμίζει λίγο οξυά ;D Βλέπω βίδα στον καβαλάρη , μεγάλη γωνία μπράτσου και ψηλό κόκαλο στύλ κλασικής αλλά και διόρθωση innotation :D Κάτι κατάλαβα για το scale χθές αλλά δεν εκανα το κόπο να το μετατρέψω σε cm, λοιπόν το 64 εκ. Ειναι το αγαπημένο μου και το δούλευα στις παλιότερες κατασκευές, τώρα δουλεύω στα πρότυπα του StewMac που ειναι σε in και έχω βρει το 25in αρκετά κοντα αλλά λίγο μικρότερο. Εσύ πως κόβεις ταστιέρα? μετράς κάθε φορά ή έχεις πρότυπο? Το koa το είχα προσέξει και αλλού και νόμιζα οτι ήταν κελεμπέκι βαμένο ;D Περιμένουμε κλίπς :D Εξη χορδές και ειναι πολλές
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 OP Guru Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Βίδα στον καβαλάρη?!! Θου κύριε! Αυτός ο σχηματισμός στο ξύλο βγήκε τρίβοντας τον καβαλάρη στο επιθυμητό πάχος, και αποφασίσαμε να μείνει ως έχει και να μη βαφτεί. Για χάραξη τάστων δεν δουλεύω templates ή jigs. Κάθε κατασκευή έχει και ελαφρώς διαφορετικό scale length, ανάλογα με το τελικό σεταπ για το οποίο προορίζεται, καθώς και για τη δυνατότητα μετακίνησης του καβαλάρη στο σχέδιο... Απλά εκτυπώνω, μαρκάρω και χαράσσω. Αν έβγαζα παραγωγή standard μοντέλων όμως, πολύ πιθανόν να χρησιμοποιούσα. Για το saddle, προτιμώ να έχει ένα σχετικό ύψος(όχι πολύ γιατί μεγαλώνει και ο κίνδυνος στρέψης). Μου δίνει την αίσθηση στιβαρότητας αυτό το extra downpressure που δημιουργείται και μειώνει την αίσθηση shrillness που πολλές φορές έχουν τα καντίνια. Hλιθιούθιερ
nasokosm Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2013 Απλά εκτυπώνω, μαρκάρω και χαράσσω. Αν έβγαζα παραγωγή standard μοντέλων όμως, πολύ πιθανόν να χρησιμοποιούσα. και μειώνει την αίσθηση shrillness που πολλές φορές έχουν τα καντίνια. Μου έχει τύχει να εκτυπώσω στο χαρτί ολόκληρη τη ταστιέρα και να έχω διαφορές στις αποστάσεις >:( Απο τότε εγκατέλειψα αυτή τη τεχνική και δουλεύω τα templates που είπα, δεν φαντάζεσι πόσο γρήγορα και ομοιόμορφα βγαίνουν τα κοψίματα στη ταστιέρα...πολιτισμός :D Τι εννοείς shrillness? Εξη χορδές και ειναι πολλές
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 7 Μαρτίου 2013 OP Guru Δημοσιευμένο 7 Μαρτίου 2013 Μου έχει τύχει να εκτυπώσω στο χαρτί ολόκληρη τη ταστιέρα και να έχω διαφορές στις αποστάσεις >:( Απο τότε εγκατέλειψα αυτή τη τεχνική και δουλεύω τα templates που είπα, δεν φαντάζεσι πόσο γρήγορα και ομοιόμορφα βγαίνουν τα κοψίματα στη ταστιέρα...πολιτισμός :D Τι εννοείς shrillness? Eίμαι σίγουρος γι' αυτό. Απλά το fast food δεν είναι το φόρτε μου(ακόμη). Shrillness εννοώ αυτή την αίσθηση ότι 'τρώει' κάποιες από τις αρμονικές και τα overtones της νότας.Σαν να έχει ένα ελαφρό hi-pass filter. Aκούγεται πιο φτωχή, πιο 'λίγη'. Παραθέτω και δυο κλιπάκια που σκάρωσα(να με συμπαθάτε ) ;D, όταν μπήκαν οι χορδές, πριν το τελικό σετάρισμα. Εν αναμονή ηχογράφησης από τον αρμόδιο... oval_test_1_zoom.mp3 oval_test_2_zoom.mp3 Hλιθιούθιερ
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2013 OP Guru Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2013 Κι ένα πρώτο δείγμα από τον ίδιο το Γιάννη, Η ηχογράφηση έγινε με ένα Rode NT1 πυκνωτικό, χωρίς περαιτέρω επεξεργασία. Έπονται άλλα δυο-τρία. Hλιθιούθιερ
nasokosm Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2013 Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2013 Και απο τις δικές σου ηχογραφήσεις το όργανο ακούγεται.. Εξαιρετικό!!! αυτό το ξερό πρίμο που συνήθως έχει το κελεμπέκι εδώ δεν ακούγεται. Μπράβο μάστορα το όργανο λέει, αντε και στα δικά μας :D Εξη χορδές και ειναι πολλές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση