black_sheep Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 OP Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 εχω αλλάξει πολλες χορδες και δεν έχω προβλημα γενικά δεν με απασχολει το tension παρατηρώ σε τσεκαρισμα αρμονικες με κουρδιστηρι ότι συγκεκριμένες χορδές έχουν πρόβλημα intonation που χάνουν λίγο και εκεί είναι η ουσία πχ σπανια να χασουν οι καντινι Ε & Β - D συνηθως χάνει η σολ λίγο και η Ε μπουργάνα στην δική μου κιθάρα και μιλάω για ελαχιστα! στην Ε θα μπορουσα να βαλω μια προεκταση όπως και το αντιθετο γίνεται στην χορδή Β αφαιρώντας υλικό για να πατάει ποιο πίσω στο saddle μεγαλωνοντας την κλιμακα στη συγκεκριμένη χορδή βλεπωντας μερικα saddles στο google γιατί αραγε το κάνει αυτό .. για να αντισταθμισει κάτι ίσως ποιος ξέρει να μας πεί ? ισως βεβαια παίζει ρόλο και η κατασκευή της κιθάρας , αυτό που θέλω να πω είναι οτι κανείς κατασκευαστής δεν θα κάτσει να κανει αυτην την ψιλοδουλειά για οργανα της τάξης των 300 ευρώ δεν νομίζεις ? μπλουζάκι και άγιος ο θεος!
ierissiotis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Όταν αλλάζεις πάχος χορδών επηρεάζεται και το intonation όπως πολύ σωστά είπε και yameth.Οταν απο 011 βάζεις 010 χωρίς να πειράξεις τίποτα τότε οι χορδες μπαίνουν πιο βαθιά στα slots του nut με διαφορα ανεπιθύμητα αποτελέσματα όπως τρίξιμο κλπ.Το πάνω μέρος του nut πρέπει ίσα ισα να καλύβει το πάνω μέρος της χορδής όσον αφορά τις 3 κάτω χορδές, για τις 3 πάνω E-A-D η χορδή θα πρεπει σταδιακά να πατά ολο και πιό λίγο στο nut.Δηλαδή η Ε η μπάσα να πατάει τα 2/3 στο nut. Και για να τελιώνουμε με το θέμα.Το intonation στις ακουστικές επηρεάζεται απο το action. Οσο ανεβάζεις το action τόσο πιο sharp γίνεται το intonation.Xαμήλωσε ή ανέβασε λίγο το action στο nut ανάλογα με το πρόβλημα που έχεις.Καλή Ανάγνωση. Adjusting String Height It is important to have the instruments saddle height and truss rod set properly prior to cutting the string depth in the nut. Cutting a slot too deeply will place the string against the first fret and result in buzzing. A good indication that the nut slots are cut/worn too low is strings that buzz only when played open (un-fretted). Slot Depth The depth of the slots in the nut determine how closely the string comes to the frets, particularly the first fret. It is critical that the string have ample room to vibrate without contacting the first fret or you'll have an annoying open string buzz. Adversely, nut slots that have not been cut properly can leave the strings higher than necessary above the first fret. This creates discomfort and higher action. A minor adjustment (say .020) can make a very noticeable difference. High action at the nut also sharpens intonation. Slot Width Each string slot should just slightly exceed the diameter of it's string. If the slot is smaller than the string it may bind and create tuning problems. (And that annoying pinging sound when tuning up.) If you've ever had to lift a string from a nut slot when changing strings it's a sure sign the slot is too small. When changing string gauges, an increase in string diameter sometimes require an adjustment to the slots width. Slot Angle The slots must also be angled correctly. If the angle is too steep the string may actually rest on just a small portion of the slot causing premature wear as it is sitting on a small peak. On instruments with minimal peghead angle the angle is especially critical for a clear, clean sound. A poorly angled nut slot can create a buzz like sound that can often be silenced if downward pressure is applied to the string behind the nut (over the peghead). This is often a sign that the string is not contacting the nut slot properly. The sound very closely mimics the sound of the string hitting the first fret when the slot is too deep. Nut Height/Final Shape Once the slots have been deepened I may remove material from the top of the nut, if need be, to avoid having the strings deeply buried in the nut. I want the slots deep enough to keep the strings from popping out when plucked but not so deep that they're buried. Raising Action at the Nut There are good reason's to salvage an original nut if possible. First of all vintage instruments often have lovely ivory and ebony nuts that are just too nice to scrap. And of course, it is cheaper, especially if you have an instrument for which no pre-made plastic nut is available. Making a bone nut for a $100 guitar would not make much sense. My method of raising the nut is to laminate matching material to the bottom of the nut. I use the term laminate and not shim because it is glued to the nut and can only be removed by sanding. How about filling low slots and re-cutting? Superglue and baking powder have been used to fill nut slots that have been cut too low. I do not like the tone I hear from this method and prefer to raise the nut as a whole and re-cut. Shims are placed beneath the nut and are often destroyed if the nut is ever removed again. I have seen the made from wood veneer, paper even pieces of credit cards. In my opinion, they look awful. When laminating material to the base of the nut it becomes permanent and more difficult to see. The nut can then be removed just as any other without having to make a new shim. Securing a Loose Guitar Nut If a nut pops loose I recommend using a couple of drops Elmer's or wood glue to reattach it. The use of permanent adhesives can create problems should the nut need to be removed for future repairs. A small dab between the end of the fingerboard and the nut will do the trick and permit easy removal that does not damage the bottom of the slot when removing. Lubricating Nut Slots graphitall On occasion it is helpful to lubricate the nut slot to reduce friction, binding and pinging. Because acoustic guitar usually have light colored nuts, using white graphite is often preferred to pencil lead graphite. Acoustic Guitar Repairs Action / Set Up Binding Braces Bridge Bridge Plate Bridge Pins Buzzing - Noise Care / Maintenance Cleaning Convert Rt. to Lt. Cracks Fingerboard Finish Fret Replacement Fret Types Glue Intonation Neck Damage / Issues Neck Angle Neck Resets Nut Part Glossary Pickguard Pickups Saddle Strap Buttons String Changing String Choices / Effects Truss Rod Tuning Machines Tuning Troubles Guitar Nuts: The Basics Nut Width/Length Nut width is measured from the outer edges of the nut itself. Slight adjustments are normally necessary to insure a new nut fits flush against the sides of the neck. E to E Spacing The space between the bass E string slot and the treble E string slot will indicate how closely the strings will lay to the edge of the fingerboard. Too close and the string may fall off of the edge of the fingerboard. Too far and finger space may feel crowded when making chords. While there is a small margin of adjustment, the E to E spacing must be correct to insure the strings have a proper distance from the edge of the fingerboard. Common Nut Materials Bone / Ivory Bone nuts are dense, durable and often add sustain and clarity. All bone and ivory nuts are carved from scratch to fit the instrument in hand. Tusq® Tusq® is the brand name of a man made material quickly gaining in popularity. Tusq® nuts and saddles are used by Taylor®, Gibson®, Tacoma® and many other manufacturers. These would be my recommendation for those seeking a ready made replacement nut. Graphite Graphite nuts are popular on electric guitars, especially those with tremolos. They help prevent string binding and provide a slick surface for the string to slide on. Plastic Nuts While these are standard on many factory instruments it should be said that there is a vast difference amongst plastics. Hollow, soft or spongy plastic nuts are sure to be a sustain and tone killer! Corian® Corian often has a very bright white appearance and is used on nearly all Martin® guitars. Corian is non-porous and dense make it a good choice for nuts. Brass/ Aluminium These use to be very popular but have lost the appeal, they are known for their brightness. Ebony / Wood You will find ebony on certain vintage instruments as well as many ukuleles.
black_sheep Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 OP Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 συμφωνω βλέπωντας την διαγώνιο του saddles , δεν νομιζω όμως οτι παιζει ρόλο το βάθος αλλα το μήκος το βάθος το προβλημα που θα σε δημιουργήσει είναι να ταστάρει αν , είσαι καλυμενος απο αυτην την αποψη τοτε.. φυσικά δεν ειμαι 100 % και δεν διαβασα το κειμενο που παρεθεσες ακομη αυτό που λες όμως για το tension λογικά ισχύει για το τέλειο intonation λόγο της διαγωνιου του saddle Οπως βλέπουμε σιγουρα θα πρεπει να ψαχτεις παρα πολυ με διαμετρηματα και χορδες γιαυτο το λογο πιστευω η μαρτιν βγάζει χορδες.. για να είσαι καλυμένος απο τέτοιες λεπτομέριες στα όργανα της.. μπλουζάκι και άγιος ο θεος!
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Administrator Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Εγω θα πήγαινα στη σελίδα του κατασκευαστή της κιθάρας και θα έβλεπα ποιες διαστάσεις χορδών βάζει. Διότι σετ απο σετ διαφέρει (ακομα και απο διαφορετική μάρκα) και όταν αναφέρομαι σε 11αρες δεν μιλάω για το καντίνι αλλά για το σετ ολόκληρο. I rest my case. Καλή τύχη. Ισως ο μπούσουλας του ierissiotis σε βοηθήσει περισσότερο ή κάποιος οργανοποιός που διαβάζει. Live and let Live.
ierissiotis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δε νομίζω να παίζει ρόλο συγκεκριμένη μάρκα χορδών.Οποιες χορδές και να βάλεις με σωστό πάχος δε θα σου δημιουργήσουν πρόβλημα.Συνήθως οι κατασκευαστες λένε με τι πάχος χορδών σετάρουν τις κιθάρες τους πριν φύγουν για την αγορά.Εριξες καμιά ματιά στη σελίδα της κιθάρας σου? Είπες ότι είναι φτηνή αν δε κάνω λάθος ε? Λογικά κα΄τι θα γράφει αν εχει σελίδα η μάρκα.
ierissiotis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Εγω θα πήγαινα στη σελίδα του κατασκευαστή της κιθάρας και θα έβλεπα ποιες διαστάσεις χορδών βάζει. Διότι σετ απο σετ διαφέρει (ακομα και απο διαφορετική μάρκα) και όταν αναφέρομαι σε 11αρες δεν μιλάω για το καντίνι αλλά για το σετ ολόκληρο. (Δεν μας λες και τι κιθάρα είναι...) I rest my case. Καλή τύχη. Ισως ο μπούσουλας του ierissiotis σε βοηθήσει περισσότερο ή κάποιος οργανοποιός που διαβάζει. Καλά μιλάμε σκεφτήκαμε το ίδιο, την ίδια ώρα! ;D
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Administrator Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δε νομίζω να παίζει ρόλο συγκεκριμένη μάρκα χορδών. Εννοώ πως αν είχε Martin 11-56 και βάλει κάποιο σετ D'Addario π.χ. που έχει πολλές παραλλαγές, 11-52 ή 11-45 ή 11-47 ή... Live and let Live.
ierissiotis Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Εννοώ πως αν είχε Martin 11-56 και βάλει κάποιο σετ D'Addario π.χ. που έχει πολλές παραλλαγές, 11-52 ή 11-45 ή 11-47 ή... A ναι σε αυτό συμφωνω .Ηθελα να το γραψω και εγώ πρίν αλλά το ξέχασα
audiokostas Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Να ξαναπώ βέβαια κάτι που είπα και πριν (και που έχουμε ξανασυζητήσει στο παρελθόν) ότι με αρμονικές κουρδίζουμε μεν αλλά δεν ελέγχουμε το intonation. Το intonation ελέγχεται με πατημένη τη χορδή. Κατά τα άλλα μπορείτε να συνεχίσετε. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Guru Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2012 Καλησπέρα. Να πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα. Κατ' αρχήν το λούστρο. Το ότι το λούστρο της κιθάρας σου είναι ματ κι όχι gloss δεν κάνει απολύτως καμμία διαφορά στον ήχο της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση-κατά πάσα πιθανότητα πολυουρεθάνη- είτε ματ είτε satin, είτε gloss, η σκληρότητα και η ακαμψία είναι πανομοιότυπη. Επίσης, δύσκολα θα βρεις λούστρο με μεγαλύτερη σκληρότητα από πολυουρεθάνη, πολυεστέρα, ακρυλικό ή νιτροκυτταρίνη που κατά κόρον χρησιμοποιούν οι φανοποιοί ( και οι οργανοποιοί ). Βασικός παράγων διαμόρφωσης του ήχου της ακουστικής σου είναι το καπάκι σου, με ό,τι αυτό συνοδεύεται ( Bracing pattern, πάχος καπακιού, μέγεθος αρμονικής τράπεζας, μάζα του bridge κλπ.) και μάλλον εκεί θα πρέπει να αναζητήσεις τις αιτίες που το όργανό σου έχει αυτή τη συμπεριφορά. -Scale length: Το μήκος χορδής υπολογίζεται μετρώντας από την ακμή του NUT ως το μέσο του 12ου τάστου και διπλασιάζοντας αυτήν την τιμή. Το ότι η κιθάρα σου έχει scale length 651mm δεν σημαίνει ότι το saddle έχει απόσταση 651mm. Eδώ μπαίνει ο παράγων 'συμβιβασμός χορδής' ή compensation. O συμβιβασμός έχει να κάνει με το ότι οι χορδές βρίσκονται μερικά χιλιοστά ψηλότερα από την ταστιέρα, άρα το μήκος χορδής από 12ο τάστο ως το saddle, μικραίνει (με βάση τη γεωμετρία) άρα πρέπει να ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ από το 12ο τάστο. Η απόσταση αυτή εξαρτάται από το ύψος των χορδών (action) και τη διατομή τους (gauge). Όσο μεγαλύτερο, τόσο μακρύτερα. - Σε ένα λογικά σεταρισμένο ακουστικό όργανο ( action 2,5-3mm στη μπάσσα Ε ), αυτό το compensation κυμαίνεται από 2mm (high E) εως 5,5mm(low E). Στη δικιά σου κιθάρα, 656-657mm (low E) και 653-654mm(high E). ΠΡΟΣΟΧΗ, η μέτρηση γίνεται από το σημείο που η χορδή καθιστάται ελεύθερη κι όχι από το μπροστινό μέρος του saddle. Kαταλαβαίνεις ότι η προσθήκη 5mm που θέλεις να κάνεις είναι λάθος συλλογισμός. Το πιο πιθανό, είναι ότι φταίει η διατομή της χορδής σου (0.010), αφού οι περισσότερες ακουστικές είναι φτιαγμένες για gauge μεγαλύτερο ή ίσο του ( 0.011). Επιπροσθέτως, η μεγαλύτερη ελαστικότητα της 10άρας, δρα αυξητικά στο πρόβλημά σου ( sharp note ) ίσως ασυνέιδητα, καθώς η ίδια πίεση σε μικρότερη χορδή αυξάνει το pitch. Eπίσης μπορείς να διαμορφώσεις και το saddle σου, για ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Kάνε ένα check για intonated saddles στο net. -NUT: Εξίσου σημαντικό είναι το ύψος των αυλακιών του NUT(κατ' επέκταση η απόσταση της χορδής από το πρώτο τάστο). Aν αυτά είναι ψηλά, το κούρδισμα, ειδικά στα πρώτα 6-7 τάστα, πάει περίπατο. Τώρα όσον αφορά για τα κόκκαλα, περί ορέξεως. Ναι, όσο σκληρότερο και συμπαγές το υλικό, τόσο πιο πλούσιο σε αρμονικές και overtones μπορεί να ακουστεί το (ακουστικό)όργανο (στις ανοιχτές χορδές). Το αν θα είναι από αγελάδα, ελάφι, ελέφαντα ή δεινόσαυρο, νομίζω ότι η διαφορά είναι τουλάχιστον αμελητέα. Πολύ περισσότερο ρόλο θα παίξει η απόλυτα επίπεδη επιφάνεια εφαρμογής του παρά η μικρή διαφοροποίηση στο υλικό-ζώο καταγωγής. Bέβαια είναι περιττό να πω πως όλα αυτά ισχύουν για φρέσκιες χορδές. Οτιδήποτε πάνω από 10-15 ώρες παιξίματος καθιστά την όποια επέμβαση-μέτρηση ανακριβή. Ο καλύτερος τρόπος για να τσεκάρεις το intonation, κατ' εμέ, είναι το αυτί. Αυτό φυσικά προϋποθέτει να διαθέτεις την ευαισθησία για να καταλάβεις τις διαφορές. Το κουδιστήρι είναι εκεί για να επαληθεύσει το τι ακούς απλά. Επίσης, ποτέ δεν τσεκάρουμε intonation με απαλό πάτημα, αλλά με real life παίξιμο. Σχεδόν στο 90% των περιπτώσεων, η νότα που πατάμε όταν παίζουμε(κι όχι όταν σετάρουμε) είναι λίγο πιο sharp λόγω πίεσης. - Η Martin του 1500άρικου χρησιμοποιεί Corian ΝUTS, συνήθως - Η προσθήκη στο βίντεο που παρέθεσες, έχει να κάνει με ένα γρήγορο(?) και πιο εύκολο fix στο πρόβλημα intonation. Αν η κιθάρα σου έχει κατασκευαστικά πρόβλημα intonation, αυτό δεν θα το διορθώσει. Γενικά η κιθάρα σαν όργανο, είναι 'ξεκούρδιστο'. Όλη η κατασκευή της βασίζεται στο ότι μπορεί να παίξει ικανοποιητικά in-tune σε όλες τις κλίμακες. Ποτέ όμως απόλυτα. Γι' αυτό και το intonation είναι κάτι σχετικό στις κιθάρες. Το ότι η ανοιχτή χορδή έιναι ίδια με την οκτάβα, δεν σημαίνει ότι όλες οι νότες σε όλες τις θέσεις είναι κουρδισμένες. Γι' αυτό υπάρχουν και οι true temperament κιθάρες όπου κάθε χορδή έχει διαφορετικές αποστάσεις τάστων. Η δυσκολία όμως στην κατασκευή, επισκευή και συντήρησή τους, τις καθιστά ακριβές, ενώ η ιδιαιτερότητα των τάστων μπορεί να δυσκολεύει-ξενίζει στο παίξιμο. Sorry για το μακροσκελές post, ελπίζω να βοήθησα να κατανοηθούν κάποια πράγματα. Hλιθιούθιερ
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση