Sottos Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2011 Ρε παιδια, ποιο ιδανικο μηδεν και μοναδες? Βελτιστη μεταφορα ενεργειας εχουμε οταν το impedance της πηγης ειναι ισο με το impedance του φορτιου, end of. Σε 8Ω εξοδο συνδεουμε 8Ω καμπινα και παει λεγοντας - ολα τα αλλα ειναι να'χαμε να λεγαμε. http://en.wikipedia.org/wiki/Impedance_matching http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_power_theorem Πολύ σωστός! Είναι το κλασσικό θεώρημα μέγιστης μεταβίβασης ενέργειας: ο ενισχυτής(πηγή) και η καμπίνα (το φορτίο) πρέπει να έχουν ίσες ωμικές (πραγματικές) αντιστάσεις. (συζυγείς μιγαδικές για την ακρίβεια ...). Καλό είναι η ισχύς εξόδου του ενισχυτή να είναι σημαντικά χαμηλότερη της ισχύος της καμπίνας για λόγους ασφαλείας αλλά και για headroom: σε μεγάλες εντάσεις θα παραμορφώνει περισσότερο μια μικρότερης ισχύος καμπίνα (αυτό διότι θα έχουν μικρότερο πηνίο φωνής και χαλαρότερη μεμβράνη τα μεγαφώνά της). Δε συνδέουμε ποτέ στους λαμπάτους μια 8Ω καμπίνα σε 16Ω ή 4Ω έξοδο. Επίσης, δε συνδέουμε ποτέ όπως να'ναι τις καμπίνες(σειρά/παράλληλα). Πρέπει να έχουν συνολική αντίσταση ίση με εκείνη που αναγράφει ο ενισχυτής(για τρανζίστορ κεφαλές συνήθως 4-16Ω, όχι λιγότερο ή περισσότερο).
SlapGas Δημοσιευμένο 18 Σεπτεμβρίου 2011 OP Δημοσιευμένο 18 Σεπτεμβρίου 2011 Επομένως, σαν αποτέλεσμα μένει ότι καμπίνα και ενισχυτής πρέπει να έχουν την ίδια ωμική αντίσταση (και ναι φίλε Sottos, έχεις δίκιο για τις συζυγείς μιγαδικές τιμές). Απλά οι καμπίνες έχουν fixed αντίσταση, right? Θα είναι 8Ω ή 16Ω ή whatever. Αυτό δείχνει ότι ο ενισχυτής είναι αυτός που γίνεται match στα εκάστοτε specs της καμπίνας που τον συνδέουμε. :) Κάτι τελευταίο. Περισσότερα Ω σημαίνει περισσότερη κατανάλωση ενέργειας από ενεργειακής πλευράς. Από μουσικής πλευράς, τι αλλάζει αν παίζεις με ενισχυτή και καμπίνα στα 4Ω εν συγκρίσει με τα 8Ω? Έστω π.χ. ότι έχω μια κεφαλή τσουτσομπρουτζο(ΤΜ) και θέλω να πάρω και μια καμπίνα για να το παίζω rockstar. Βλέπω 2 καμπίνες που από πλευράς λεφτών και αναγραφόμενης ισχύος είναι suitable. Η μία έχει αντίσταση 4Ω και η άλλη 8Ω. Ποια επιλέγω και διατί? ???
Sottos Δημοσιευμένο 19 Σεπτεμβρίου 2011 Δημοσιευμένο 19 Σεπτεμβρίου 2011 Επομένως, σαν αποτέλεσμα μένει ότι καμπίνα και ενισχυτής πρέπει να έχουν την ίδια ωμική αντίσταση (και ναι φίλε Sottos, έχεις δίκιο για τις συζυγείς μιγαδικές τιμές). Απλά οι καμπίνες έχουν fixed αντίσταση, right? Θα είναι 8Ω ή 16Ω ή whatever. Αυτό δείχνει ότι ο ενισχυτής είναι αυτός που γίνεται match στα εκάστοτε specs της καμπίνας που τον συνδέουμε. :) Κάτι τελευταίο. Περισσότερα Ω σημαίνει περισσότερη κατανάλωση ενέργειας από ενεργειακής πλευράς. Από μουσικής πλευράς, τι αλλάζει αν παίζεις με ενισχυτή και καμπίνα στα 4Ω εν συγκρίσει με τα 8Ω? Έστω π.χ. ότι έχω μια κεφαλή τσουτσομπρουτζο(ΤΜ) και θέλω να πάρω και μια καμπίνα για να το παίζω rockstar. Βλέπω 2 καμπίνες που από πλευράς λεφτών και αναγραφόμενης ισχύος είναι suitable. Η μία έχει αντίσταση 4Ω και η άλλη 8Ω. Ποια επιλέγω και διατί? ??? Αν είναι τρανζιστοράτη η κεφαλή(ή ψηφιακή κλπ) τότε όσο λιγότερα τα Ohm της καμπίνας, τόσο μεγαλύτερη ισχύ αποδίδει ο ενισχυτής στην καμπίνα.(Ελάχιστο είναι τα 4Ω, όχι παρακάτω διότι πλησιάζεις το βραχυκύκλωμα) Αυτό δε σημαίνει κατ'ανάγκη ότι είναι καλό... Ακόμη και διπλάσια ισχύ να παρέχει ο ενισχυτής, δε σημαίνει ότι θα ακούσεις σε διπλάσια ένταση, όμως σίγουρα θα είναι πιο βαρύς ο φόρτος εργασίας του ενισχυτή και θα θερμαίνεται πιο γρήγορα (αν είναι Mapphall, κινδυνεύει να υπερθερμανθεί...). Αν όμως η τσουτσομπρουτζο(ΤΜ) κεφαλή είναι λαμπάτη, τότε δε θα κάνει καμιά διαφορά η αντίσταση της καμπίνας. Απλά συνδέεις την καμπίνα στην έξοδο του ενισχυτή που έχει ίση αντίσταση με την καμπίνα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση