RythmicalRemedy Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Kαλησπέρα σε όλους ! Επειδη απο οτι ακουω γυρω μου οι αποψεις ποικιλλουν η ερωτηση μου ειναι η εξης: Πως καταμεριζονται τα πνευματικα δικαιωματα οταν σε ενα μουσικο κομματι καποιος εχει συνθεσει την μουσικη(ολα τα οργανα),εχει κανει την ενορχηστρωση και την δομη του κομματιου και καποιος αλλος εχει γραψει τους στιχους και τους εχει τραγουδισει στο κομματι ; Να σας προλαβω πριν μου πειτε οτι εχει συζητηθει,εκανα την ερευνα μου εδω στο noiz για παρεμφερη θεματα αλλα επειδη η απορια μου ειναι συγκεκριμενη κ με ενδιαφερει για το τι ισχυει την τρεχουσα εποχη κ οχι πριν καποια χρονια, θα ηθελα τα φωτα οσων πραγματικα γνωριζουν και οχι το πως θα επρεπε να ηταν. Ευχαριστω.
grorig Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Για συνθετες, στιχουργους δες εδω: http://www.aepi.gr/ Για εκτελεστες, ερμηνευτες δες εδω: http://www.apollon.org.gr/ Για ενορχηστρωση,παραγωγη, συνηθως υπαρχει συμφωνια μεταξυ των ενδιαφερομενων.
pkole Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Kαλησπέρα σε όλους ! Επειδη απο οτι ακουω γυρω μου οι αποψεις ποικιλλουν η ερωτηση μου ειναι η εξης: Πως καταμεριζονται τα πνευματικα δικαιωματα οταν σε ενα μουσικο κομματι καποιος εχει συνθεσει την μουσικη(ολα τα οργανα),εχει κανει την ενορχηστρωση και την δομη του κομματιου και καποιος αλλος εχει γραψει τους στιχους και τους εχει τραγουδισει στο κομματι ; Να σας προλαβω πριν μου πειτε οτι εχει συζητηθει,εκανα την ερευνα μου εδω στο noiz για παρεμφερη θεματα αλλα επειδη η απορια μου ειναι συγκεκριμενη κ με ενδιαφερει για το τι ισχυει την τρεχουσα εποχη κ οχι πριν καποια χρονια, θα ηθελα τα φωτα οσων πραγματικα γνωριζουν και οχι το πως θα επρεπε να ηταν. Ευχαριστω. Καλώς όρισες. Εγώ στη θέση σου εφόσον πρόκειται για θέμα που έχει σχέση με χρήματα θα έπαιρνα κατευθείαν την ΑΕΠΙ (όπως σε παραπέμπει και ο φίλτατος grorig).
Superfunk Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 το ποιος εκτελει τα...οργανα ή τραγουδαει δεν εχει καμμια σημασια (για εκτελεστικα δικαιωματα,που ετσι κι αλλοιως ειναι λιγα λεφτα κοιταξε στον "ΑΠΟΛΛΩΝΑ") οσον αφορα στα πνευματικα δικαιωματα παντα αυτος που γραφει τους στιχους παιρνει το 50% και αυτος που γραφει τη μουσικη το αλλο 50%,κατι που ειναι λογικο αλλωστε,αν οι στιχοι ή η μουσικη εχει γραφτει απο περισσοτερους απο ενα ενημερωνεις ΕΣΥ την ΑΕΠΙ για το ποσοστο που πρεπει να παρει ο καθενας,η ΑΕΠΙ τηλεφωνει στους ενδιαφερομενους και αν συμφωνησουν παιρνουν το ποσοστο που εχει καθοριστει. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
RythmicalRemedy Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 OP Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Σας ευχαριστω πολυ για τις αμεσες απαντησεις σας . 1.Ο στιχουργος ομως χρεωνεται μερος απο το 50% της μουσικης επειδη ενσωματωσε τους στιχους στο κομματι τραγουδιστα ; (που ουτως η αλλως δεν γινεται να τους βαλεις αλλιως δλδ σαν ενα κομματι χαρτι) 2.Οποτε αν καταλαβα καλα περα απο το απολυτα λογικο 50% μουσικοσυνθετες 50% στιχουργοι, το τι ποσοστο θα παρουμε απο το καθε 50% ειναι κατι που αποφασιζουμε εμεις οι ιδιοι οι δημιουργοι μεταξυ μας(στιχουργοι ή μουσικοσυνθετες) κ δεν το επιβαλλει καποιος απο τους οργανισμους ή νόμος ;
Moderator LK Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Moderator Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Οποτε αν καταλαβα καλα περα απο το απολυτα λογικο 50% μουσικοσυνθετες 50% στιχουργοι, το τι ποσοστο θα παρουμε απο το καθε 50% ειναι κατι που αποφασιζουμε εμεις οι ιδιοι οι δημιουργοι μεταξυ μας(στιχουργοι ή μουσικοσυνθετες) κ δεν το επιβαλλει καποιος απο τους οργανισμους ή νόμος ; Tα έργα που προέρχονται από τη δράση περισσότερων φυσικών προσώπων διακρίνονται σε έργα συνεργασίας, συλλογικά και σύνθετα. Σύνθετο έργο συνιστά, μεταξύ άλλων, το τραγούδι, το οποίο συντίθεται από αυτοτελή και απολύτως διακριτά τμήματα, ήτοι τη μουσική και τον στίχο. Αν δεν συμφωνήθηκε αλλιώς, το δικαίωμα ανήκει κατά ίσα μέρη στους συνδημιουργούς (50% συνθέτης -50% στιχουργός, oπως σου είπε και ο Sf). Κανένας δεν σας εμποδίζει όμως, ούτε ο νόμος ούτε κάποιος οργανισμός συλλογικής διαχείρισης να συμφωνήσετε κάτι άλλο (ό,τι θέλετε δηλαδή) . Π.χ. 10% Ο συνθέτης και 90% ο Στιχουργός.. Αν είστε λοιπόν παραπάνω από ένας στιχουργοί ή συνθέτες, το δικό σας πλέον ποσοστό (που προήλθε από την αρχική διαίρεση- συμφωνία) το κατανέμετε επίσης όπως θέλετε, άλλως και εδώ ανήκει κατά ίσα μέρη στους συνδημιουργούς. Στο ανωτέρω παράδειγμά μας, αν είναι π.χ. δύο συνθέτες , αν δεν συμφωνήθηκε διαφορετικά, παίρνει ο καθένας το 5% . Μπορεί όμως να συμφωνηθεί ότι ο ένας θα πάρει το 1% και ο άλλος το 9% Εδώ πλέον μιλάμε για έργο συνεργασίας. Φυσικά μπορεί να συμφωνηθεί και το εξής παράδειγμα: Α Συνθέτης 30% Β. Συνθέτης 5% Α Στιχουργός 55 % Β Στιχουργός 10% Με άλλα λόγια κάνετε ό,τι θέλετε. Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube
Superfunk Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 1.Ο στιχουργος ομως χρεωνεται μερος απο το 50% της μουσικης επειδη ενσωματωσε τους στιχους στο κομματι τραγουδιστα ; απο τη στιγμη που....στη δικη σας περιπτωση η μελωδια της φωνης (αυτο δεν εννοεις με το...τραγουδιστα? ;D) γραφεται απο τον στιχουργο ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να παρει μεριδιο (και μαλιστα το μεγαλυτερο μια και εννοειται οτι στο 99% των περιπτωσεων η μελωδια της φωνης μετραει σε ενα τραγουδι,τα υπολοιπα ειναι απλα....ακκορντα και συνοδειες) (που ουτως η αλλως δεν γινεται να τους βαλεις αλλιως δλδ σαν ενα κομματι χαρτι) πως δεν γινεται, ελαχιστοι επαγγελματιες στιχουργοι γραφουν μελωδικες γραμμες οι περισσοτεροι απλα δινουν ενα....κομματι χαρτι με στιχους οι οποιοι μελοποιουνται. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
RythmicalRemedy Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 OP Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 απο τη στιγμη που....στη δικη σας περιπτωση η μελωδια της φωνης (αυτο δεν εννοεις με το...τραγουδιστα? ;D) γραφεται απο τον στιχουργο ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να παρει μεριδιο (και μαλιστα το μεγαλυτερο μια και εννοειται οτι στο 99% των περιπτωσεων η μελωδια της φωνης μετραει σε ενα τραγουδι,τα υπολοιπα ειναι απλα....ακκορντα και συνοδειες) χαχα ε οχι και το 99% :o εκτος και αν η μουσικη που ακους βασιζεται σε ακορντακια και φωνητικη μελωδια που οντως ειναι το 99% της Ελληνικης ομως λαικοσκυλομουσικης. Αυτο το "τα υπολοιπα ειναι ακορντα κ συνοδειες" ειναι τραγικο..δεν το εχω ξανακουσει. Η μουσικη που ακουμε κ θελουμε να φτιαχνουμε αφηνει χωρο σε ολα τα οργανα να δωσουν το στιγμα τους,δεν ειναι μονο η φωνη.. Τελος παντων επειδη απο οτι καταλαβα παρανοησες κιολας , ειμαι και στις 2 θεσεις και του στιχουργου και του συνθετη και ειπα ενσωματωνει τραγουδιστα γιατι πολλες φορες η φωνητικη μελωδια δεν προεκυψε απο το μυαλο μου ή των υπολοιπων αλλα βασιζεται εντονα στα υπολοιπα οργανα,οποτε δημιουργειται συγχυση κ πρεπει να μετραμε σημεια( :P λεμε τωρα..)
mustafank Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 23 Μαΐου 2011 Η μουσικη που ακουμε κ θελουμε να φτιαχνουμε αφηνει χωρο σε ολα τα οργανα να δωσουν το στιγμα τους,δεν ειναι μονο η φωνη.. Ωραία...αφού δε βλέπετε τη μουσική σας λογιστικά,δείτε χονδρικά ποιος συνεισέφερε περισσότερο στο κομμάτι και δώστε τα ανάλογα ποσοστά. Δε σας περιορίζει κάποιος νόμος, για να τα μοιράσετε όπως εσείς θέλετε,χωρίς να αδικείται κανένας,ούτε υπάρχει κάποιος μαθηματικός τύπος,για να τον ακολουθήσετε τυφλοσούρτη. https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/
Superfunk Δημοσιευμένο 24 Μαΐου 2011 Δημοσιευμένο 24 Μαΐου 2011 Συγνωμη που παρανοησα,νομιζα οτι εγραφες ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,προφανως γραφεις ....συμφωνιες ή...ορχηστρικη μουσικη....με λιγο τραγουδι... που ακους βασιζεται σε ακορντακια και φωνητικη μελωδια που οντως ειναι το 99% της Ελληνικης ομως λαικοσκυλομουσικης. και το 99% των τραγουδιων των Beatles,των Stones ,των U2 ,τον Coldplay,του Cole Porter,της Aretha Franklin,της ελληνικης λαϊκης μουσικης & γενικα του 99% αυτου που ονομαζεται popular music. ;)....σαφως και αν καποιος βαλει στο κομματι ενα ιδιαιτερο ριφ παιρνει song writing credit αλλα χωρις μελωδια φωνης...βραστα και αστα.... Αυτο το "τα υπολοιπα ειναι ακορντα κ συνοδειες" ειναι τραγικο..δεν το εχω ξανακουσει. δεν πειραζει για ολα υπαρχει μια πρωτη φορα,δεν ειναι κακο να μαθαινει καποιος μεγαλωνοντας. ετσι κι αλλοιως προφανως δεν παιζετε....mainstream μουσικη οπου πρωταγωνιστει η μελωδια της φωνης οποτε μια και δεν προκειται να παιχτει στο ραδιοφωνο δεν χρειαζεται και να σκας ιδιαιτερα για τα.....δικαιωματα......(εκτος και αν τα τραγουδια σας προοριζονται για το εξωτερικο) αν επιμενετε παντως να ορισετε τα δικαιωματα ο μονος σωστος τροπος ειναι αυτος Ωραία...αφού δε βλέπετε τη μουσική σας λογιστικά,δείτε χονδρικά ποιος συνεισέφερε περισσότερο στο κομμάτι και δώστε τα ανάλογα ποσοστά. Δε σας περιορίζει κάποιος νόμος, για να τα μοιράσετε όπως εσείς θέλετε,χωρίς να αδικείται κανένας,ούτε υπάρχει κάποιος μαθηματικός τύπος,για να τον ακολουθήσετε τυφλοσούρτη. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση