Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.. ΕΙΜΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΑΠΟ ΘΕΜΑ ΗΧΟΛΗΨΙΑΣ..

 

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΒΑΛΑ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΑΛΥΤΗ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ.. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΙ

ΚΑΙ ΣΤΟ PC ΜΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ PLUG INS ΤΗΣ WAVES..

 

ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΚ.. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ..

ΕΠΙΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΣΕ ΤΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ PROJECTS ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ..?

 

ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΟΚΤΑΒΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΤΙ ΕΙΝΑΙ??

 

ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ..

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

 

 

Δημοσιευμένο

Χονδρικά για το φάσμα, κοίταξε εδώ : http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=109

 

Οκτάβα ηχητικά ορίζεται ο λόγος 2:1 δύο συχνοτήτων, δηλαδή για παράδειγμα η συχνότητα 880Hz απέχει μία οκτάβα (πάνω) από τη συχνότητα 440Hz.

 

Σχετικά με την απορία σου για "τις συχνότητες των εμπορικών κομματιών" δεν είμαι κατάλληλος να σου απαντήσω, αλλά θα έλεγα να αφήσεις αυτό το ερώτημα προς το παρόν, μέχρι να ξεκαθαρίσεις καλά τι ακριβώς βλέπουμε στο φάσμα, πώς ρυθμίζουμε τον αναλυτή για να μας δίνει αξιόπιστα αποτελέσματα και πώς "διαβάζουμε" αυτά τα αποτελέσματα για να εξάγουμε συμπεράσματα για τον ήχο μας.

 

ΥΓ. Γράφε με πεζούς χαρακτήρες, γράφωντας με κεφαλαία είναι σαν να φωνάζεις ;)

Δημοσιευμένο

Οκτάβα είναι ένα διάστημα. Η απόσταση οκτάβας συχνοτηκα (με απλά λόγια) έχει ώς εξής: Μία νότα π.χ. Α4 = 440Hz για να φτάσει ξαναακουστεί η ίδια νότα ποιό πριμα ή ποιο μπάσα, πρέπει να διπλασιαστεί η αρχική συχνότητα. Στην προκειμένη περίπτωση Α5 = 880, Α6= 1760, Α7= 3520  κλπ κλπ. Αλλα υπάρχει και η νότα προς τα κάτω, δηλαδή Α3= 220, Α2=110, Α1=55. Δηλάδη το διάστημα οκτάβας μίας νότας με την επόμενη ίδια νότα είναι το διπλάσιο ή το μισό της προηγούμενης... το είπα χάλια αλλα με απλά λόγια κατάλαβες (ελπίζω)

Δημοσιευμένο

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΒΑΛΑ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΑΛΥΤΗ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ.. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΙ

ΚΑΙ ΣΤΟ PC ΜΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ PLUG INS ΤΗΣ WAVES..

 

ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΚ.. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ..

 

 Κάθε ηχογραφημένος ήχος, οποιασδήποτε διάρκειας και περιεχομένου μπορεί να αναλυθεί μέσα από μια μαθηματική διαδικασία, σε στοιχειώδεις ήχους διαδοχικών συχνοτητών, η οποία κάθε μία έχει τη δική της ένταση και φάση. Όταν αυτοί οι "στοιχειώδεις ήχοι" παίζουν όλοι ταυτόχρονα, μας δίνουν ακριβώς τον αρχικό ήχο που ηχογραφήσαμε.

 Ένας αναλυτής φάσματος δεν κάνει τίποτα άλλο, απ'το να μας δείχνει τις επιμέρους εντάσεις για κάθε συχνότητα, που απαρτίζουν τον αρχικό ήχο. Αν φορτώσεις πχ. έναν ήχο bassdrum, θα δεις ότι η περισσότερη ενέργειά του βρίσκεται στις μπάσες περιοχές και γύρω στα 5-6KHz. (στο "σκάσιμο" που λέμε) Αν φορτώσεις κάποιο μέρος από πιάνο, θα μπορείς να δεις να πετάγονται κορυφές στις συχνότητες (νότες) που παίζει. (και τις αρμονικές τους)

 

Το πώς να το χρησιμοποιήσεις εξαρτάται καθαρά από ποιο είναι το πρόβλημα κάθε φορά. Μπορείς να δεις απλά πώς είναι κατανεμημένη η ενέργεια κάποιου track, ώστε να μην υπερφορτώνεις τη μείξη... Μπορείς να τσεκάρεις σε ποια συχνοτική περιοχή παίζει κυρίως κάποιο όργανο ώστε να μην έχεις πολλές "συγκρούσεις" ταυτόχρονα με άλλα μέρη.. μπορείς να δεις αν έχεις κάποιο μεγάλο συχνοτικό κενό (ή αν το έχεις παρακάνει κάπου) στη μείξη σου λόγω κακής ακουστικής στο χώρο σου. Μπορείς να φορτώσεις ένα έτοιμο εμπορικό κομμάτι που σου ακούγεται καλά και να τσεκάρεις τι εντάσεις έχεις σε όλο το φάσμα ώστε να προσαρμόσεις κι'εσύ τα δικά σου κατά τη μείξη, ή στο τέλος με κάποιο eq ή multiband compression.

 

Εγώ χρησιμοποιώ το voxengo span και καταλήγει να βρίσκεται σχεδόν σε κάθε κανάλι.  ;D Έχει μια λειτουργία (που δεν γράφει καν στο manual!) όπου μπορείς πατώντας το Ctrl και κάνοντας κλικ στο φάσμα να ακούσεις μόνο εκείνη τη συχνότητα. Ανεκτίμητο για να βρεις προβληματικές περιοχές στα τρακς από συντονισμούς, μικροθορύβους πχ. Επίσης, συμβουλή μου είναι να προσπαθείς πάντα πρώτα να μαντέψεις τι ακούς, και μετά να το διασταυρώνεις με τον αναλυτή φάσματος. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αρχίσει να "δουλεύει" το αυτί πραγματικά. Άμα κάθεσαι και κοιτάς μόνο φωτάκια στην οθόνη, κάηκες!  ;D

Δημοσιευμένο
ΕΠΙΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΣΕ ΤΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ PROJECTS ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ..?

 

Ουσιαστικά, ανάλογα και το είδος που παίζεις, αν καταφέρεις να ξεχωρίσεις συχνοτικά κάθε στοιχείο του ήχου σου (πχ. μπότα, μπάσο, ταμπούρο, κιθάρες, φωνή κτλ) και να του δώσεις μια συγκεκριμένη "θέση" κατά τη διάρκεια της μίξης, δεν θα απέχεις από το τελικό " εμπορικό αποτέλεσμα" που αναφέρεις, τουλάχιστον στο στάδιο πριν το Mastering.

 

Αυτό βέβαια δεν θα το πετύχεις αποκλειστικά με τον αναλυτή που αναφέρεις, αλλά πρέπει να μάθεις ποιες συχνότητες εξυπηρετούν κάθε στοιχείο και πως μπορείς να το πετύχεις με τα εργαλεία που διαθέτεις! Επίσης στις περισσότερες περιπτώσεις το αυτί σου θα σου λέει πολύ περισσότερα πράγματα από ένα γράφημα, οπότε μην βασίζεσαι αποκλειστικά σε αυτά!

 

Cheers!

 

Εγώ χρησιμοποιώ το voxengo span

 

Thanx, ακούγεται ενδιαφέρον, θα τον τσεκάρω!

www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg

www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/

Δημοσιευμένο
Εγώ χρησιμοποιώ το voxengo span

+1

 

Ριξε μια ματια και στο spectrafoo (metric halo). Προσωπικα ειναι ο καλυτερος analyzer που εχω δουλεψει.

Δεν ειμαι σιγουρος αν υπαρχει για windows ομως.

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...