skantzos Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Βέβαια οι παίχτες του τετράχορδου παίζουν κυρίως στις δύο ψηλές χορδές έτσι κι αλλιώς, για να βγει "μπουζουκίστικο" το φραζάρισμα :) Επίσης, είναι άλλη κουβέντα το "τρίχορδο - τετράχορδο" (δε βάζω versus γιατί δε βλέπω καμία αντιπαλότητα) και άλλη το "ηλεκτρικό (savvas & fender) - ακουστικό". Κατά την ταπεινή μου γνώμη, λόγω και των τεχνολογικών εξελίξεων, τελειώνει ο κύκλος του 60 -70 (της χούντας :) και των πιάτων) )και το μπουζούκι ξαναγίνεται αυτό που ακούς σε ένα δωμάτιο όταν είσαι παρέα με τον (τριχορδο ή τετράχορδο) μπουζουξή, που αυτό είναι και η μαγεία του οργάνου κατά την ταπεινότατη γνώμη μου. Αυτά και συγνώμη αν έγινα εριστικός :) "[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."
ggeorge Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 δηλαδή οι 2 κάτω χορδες είναι ίδιες και αντι για ΝΤΟ και ΦΑ έχεις μια ΡΕ. Τότε ναι, η διαφορά είναι 2 ημιτόνια. Μικρή αλλά υπάρχει.. ακριβώς. Πιστεψέ με είναι αμελητεα studio54GR εξηγησε μου που είναι οι παραπανω νοτες; Εκτος απο τη Ντο και ντο # που λεω. Εκτος αν εννοεις να υπαρχουν σε περισσοτερα (αχρηστα) σημεια
ggeorge Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Τρίχορδο στην παρέα και στο κέντρο τετράχορδο. Μιλάτε για 5 άντε 50 δίσκους που γράφηκαν με τρίχορδο και όχι για 50000 που γράφηκαν με τετράχορδο. αν εννοειτε για Βανδη Γαρμπη και σια ... εχετε δικαιο. ;D Επίσης, είναι άλλη κουβέντα το "τρίχορδο - τετράχορδο" (δε βάζω versus γιατί δε βλέπω καμία αντιπαλότητα) και άλλη το "ηλεκτρικό (savvas & fender) - ακουστικό". Κατά την ταπεινή μου γνώμη, λόγω και των τεχνολογικών εξελίξεων, τελειώνει ο κύκλος του 60 -70 (της χούντας και των πιάτων) )και το μπουζούκι ξαναγίνεται αυτό που ακούς σε ένα δωμάτιο όταν είσαι παρέα με τον (τριχορδο ή τετράχορδο) μπουζουξή, που αυτό είναι και η μαγεία του οργάνου κατά την ταπεινότατη γνώμη μου. Αυτά και συγνώμη αν έγινα εριστικός +10000000000000000000
studio54GR Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Απλά από το ρε μέχρι το λα έχουμε 4 τόνους και στο ντο έναν παραπάνω. Στο παίξιμο και στην ανάλυση τα χέρια έρχονται πολύ κοντύτερα -άρα πολύ γρηγορότερα -κι έχω και περιθώριο να ανέβω και παραπάνω. Αν θεωρείς άχρηστα σημεία τις παραπάνω νότες να κόψουμε καμμιά οκτάβα από το πιάνο και καναδυό χορδές από τις κιθάρες...... Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις
ggeorge Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Αν θεωρείς άχρηστα σημεία τις παραπάνω νότες να κόψουμε καμμιά οκτάβα από το πιάνο και καναδυό χορδές από τις κιθάρες...... Αν κοψεις τις χορδες θα χασεις οκταβες. Στο τριχορδο δε χανεις παρα ΜΙΑ νοτα. Στο παίξιμο και στην ανάλυση τα χέρια έρχονται πολύ κοντύτερα Και ετσι αλλαζεις χορδη, πας στις μπουργανες και ακουγεται το αισχος που ακουγεται... Το προβλημα που είπε ο φίλος που ανοιξε το θεμα. Και φυσικα θεμα ταχυτητας που δεν μπορεις να καταλαβεις γιατί ισως παιζεις κιθαρα (μη με παρεξηγησεις δεν εννοω τετραχορδο) και δεν εχεις δοκιμασει και ΣΥΝΗΘIΣΕΙ. Βέβαια οι παίχτες του τετράχορδου παίζουν κυρίως στις δύο ψηλές χορδές έτσι κι αλλιώς, για να βγει "μπουζουκίστικο" το φραζάρισμα ακριβως για το λογο που λεω δυο γραμμες παραπανω. Απολυτο δικαιο εχεις. Ετσι θα επρεπε αλλα δε ξερω αν γίνεται... Και στο τριχορδο προσπαθουμε να αποφυγουμε την μπουργανα Το προβλημα με τη σημερινη εποχη ειναι οτι προσπαθουμε να είμαστε γρηγοροι χωρις να βγαζουμε ήχο.
dvat Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 απλά μιλούσαμε για το εύρος των οργάνων και αν όντως το 3 χορδο είναι ΡΕ ΛΑ ΡΕ (κάτι που δεν γνώριζα νομίζοντας ότι είναι ΦΑ ΛΑ ΡΕ) σημαίνει ότι έχεις χαμηλότερη νότα ΡΕ στο τρίχορδο και ΝΤΟ στο 4χορδο στην ίδια οκτάβα! Στην ψηλότερη νότα έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει διαφορά αφού η χορδή είναι κοινή! Προκύπτουν λοιπόν 2 ημιτόνια διαφορά! Αυτά σε σχέση με το εύρος των οργάνων. Άν μιλήσουμε για την τεχνοτροπία τους, όπως σωστά επισημάνθηκε, οι αναλύσεις στο 4χορδο γίνονται πιο εύκολα και ουσιαστικά είναι σαν να έχουμε τις 4 πρώτες χορδές της κιθάρας! Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χιώτης έπαιζε κιθάρα και φυσικά αυτό ήθελε να εκμεταλευτεί και στο μπουζούκι. Και εγώ προτιμώ το 4χορδο χαλαρά.... ;) Όχι άλλα μινόρε...
crisk Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Ολοι καλα τα λετε νομιζω κι εγω.. Και φαινεται οτι καταληγουμε πως το μπουζουκι εχει πολλα αδυνατα σημεια. Το μεγαλυτερο ολων ομως, (οπως νομιζω εγω,αλλα και πρακτικα) ειναι οι [glow=red,2,300]χορδες[/glow] του... Οποιον μπουζουξη και αν ρωτησετε,θα σας πει: "μου τριζει η λα" (σε γενικα υγειες οργανο,και χωρις προβλημα στη ρε!) Να εξαιρεσω εδω τα μπουζουκια με ελειψη "πριμων",οπου το τριξιμο γινεται αντιληπτο μονο ως "σβησιμο" της νοτας πιο γρηγορα απ'οσο θα'πρεπε... Σε οργανα με scale 66-68 εκ. (το 99% των μπουζουκιων που κατασκευαζονται σημερα ) οντως παρατηρειται μειωμενη ενταση στις λα χορδες.Γι αυτο μετακινειται και η γεφυρα αρκετες φορες. Αυτο ειναι αποτελεσμα της αναγκης ολων και περισσοτερων να μαθουν μπουζουκι ακομα και αυτων που εχουν μικρα δαχτυλα.Τα μπουζουκια που χρησιμοποιουσε ο Παπαιωαννου (τα μεγαλυτερα δαχτυλα ever) με scale 72 εκ ειχαν σχεδον "κρουστο" χαρακτηρα.
ggeorge Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Φιλε govanmaniac προτιμας το τετραχορδο επειδη παιζεις κιθαρα χωρις να εχεις δοκιμασει τις εναλλακτικες. Σου φαινεται πιο ευκολο γιατι κουρδιζεται σαν κιθαρα. Φανταζομαι ότι δεν εχεις παιξει με τριχορδο (τουλαχιστον αρκετα) αφου δεν ηξερες το κουρδισμα. Οποτε παιξε και θα με θυμηθεις... Και εγω τετραχορδο επαιζα 15 χρόνια... ;)
crisk Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Προς yann: Τι scale ειναι το μπουζουκι που ετοιμαζεις?
ggeorge Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 19 Απριλίου 2010 και το βασικότερο τι χορδες θα βαλεις; Αποτι καταλαβα αυτη θα είναι η διαφορα του ετσι;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση