menelaos Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Αφού προσυπογράψω τα περισσότερα απ'όσα πρότεινε ο gdevelek (έλεος ωρέ RayDTutto ;D), να συνεχίσω με τα δικά μου: 1. Ακούστε BEATLES. Δεν είναι τυχαίο που θεωρούνται τόσο μεγάλο group. Ακούστε τις αρμονίες τους, και προσέξτε τι κάνουν και τι αποτέλεσμα έχει. Ακούστε το "If I Fell" για παράδειγμα. Προσέξτε πού έρχονται κοντά οι φωνές και πού απομακρύνονται και τι αποτέλεσμα έχει αυτό στο πώς ακούγεται τελικά το κομμάτι. 2. Ακούστε Simon & Garfunkel. Και μόνο από πολύ γνωστά κομμάτια φαίνεται η τεράστια σημασία της εμπνευσμένης δεύτερης φωνής. Προσωπικά πιστεύω πώς αν η δεύτερη φωνή ήταν διαφορετική από αυτήν που έγραψαν το "Ms. Robinson" θα είχε ένα εντελώς άνευρο και βαρετό refrain. Προσέξτε πόσο δίνουν στο refrain οι αλλαγές στη δεύτερη. Επίσης ρίξτε μια αυτιά στις δεύτερες του "The Boxer", "A Hazy Shade of Winter", "We Got a Groovy Thing Goin' ". Στα υπ'όψιν και ο στίχος από το "So Long, Frank Lloyd Wright" που λέει "All of the nights we'd harmonize till dawn". ;) 3. The Mamas & The Papas!! Εξαιρετικά εμπνευσμένα πολυφωνικά που δεν ακούγονται μάλιστα ποτέ υπερβολικά! 4. Eagles. Ναι, τους σνομπάρουν αγρίως οι περισσότεροι. Αλλά οι πολυφωνίες τους είναι άψογες! 5. Προσέξτε συνολικά πώς χρησιμοποιείται η κάθε φωνή ανάλογα με το ηχόχρωμα και τις δυνατότητές της. Ο λόγος που τα φωνητικά των Beatles ακούγονται τόσο καλά είναι ότι χρησιμοποιήθηκαν εξαιρετικά οι φωνές των Lennon/McCartney (και Harrison ενίοτε) στις αρμονίες. Καθώς βέβαια και το εντελώς heaven-sent matching των φωνών τους. Γενικώς είναι πολύ σημαντικό να κάνει δεύτερες στο σωστό "ύψος" ώστε να βγαίνει ο ήχος έτσι όπως χρειάζεται το κομμάτι (σύμφωνα πάντα με αυτό που θέλει να πετύχει ο μουσικός). Είναι συχνή η περίπτωση κάποιος να θέλει να κάνει δευτερα και να ακούγονται τόσο δραματικά πιεσμένα που να μην αντέχονται με τίποτα. Τα δεύτερα λοιπόν πρέπει να εκτελούνται από κάποιον που ΜΠΟΡΕΙ να τα εκτελέσει. Αν κάνεις ντουέτο με κάποιον που έχει χαμηλή φωνή δε θα τον βάλεις να στριγγλίζει σε νότες που δε μπορεί να βγάλει.
gdevelek Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δηλαδή εν γνώση σου χρησιμοποιείς έντονο ύφος και μετά αναρρωτιέσαι τι μπορεί να ενόχλησε τον άλλο; άστο, δεν πειράζει, αφού δεν καταλαβαίνει... ;D
Superfunk Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Αφού προσυπογράψω τα περισσότερα απ'όσα πρότεινε ο gdevelek (έλεος ωρέ RayDTutto ;D), να συνεχίσω με τα δικά μου: 1. Ακούστε BEATLES. Δεν είναι τυχαίο που θεωρούνται τόσο μεγάλο group. Ακούστε τις αρμονίες τους, και προσέξτε τι κάνουν και τι αποτέλεσμα έχει. Ακούστε το "If I Fell" για παράδειγμα. Προσέξτε πού έρχονται κοντά οι φωνές και πού απομακρύνονται και τι αποτέλεσμα έχει αυτό στο πώς ακούγεται τελικά το κομμάτι. 2. Ακούστε Simon & Garfunkel. Και μόνο από πολύ γνωστά κομμάτια φαίνεται η τεράστια σημασία της εμπνευσμένης δεύτερης φωνής. Προσωπικά πιστεύω πώς αν η δεύτερη φωνή ήταν διαφορετική από αυτήν που έγραψαν το "Ms. Robinson" θα είχε ένα εντελώς άνευρο και βαρετό refrain. Προσέξτε πόσο δίνουν στο refrain οι αλλαγές στη δεύτερη. Επίσης ρίξτε μια αυτιά στις δεύτερες του "The Boxer", "A Hazy Shade of Winter", "We Got a Groovy Thing Goin' ". Στα υπ'όψιν και ο στίχος από το "So Long, Frank Lloyd Wright" που λέει "All of the nights we'd harmonize till dawn". ;) 3. The Mamas & The Papas!! Εξαιρετικά εμπνευσμένα πολυφωνικά που δεν ακούγονται μάλιστα ποτέ υπερβολικά! 4. Eagles. Ναι, τους σνομπάρουν αγρίως οι περισσότεροι. Αλλά οι πολυφωνίες τους είναι άψογες! 5. Προσέξτε συνολικά πώς χρησιμοποιείται η κάθε φωνή ανάλογα με το ηχόχρωμα και τις δυνατότητές της. Ο λόγος που τα φωνητικά των Beatles ακούγονται τόσο καλά είναι ότι χρησιμοποιήθηκαν εξαιρετικά οι φωνές των Lennon/McCartney (και Harrison ενίοτε) στις αρμονίες. Καθώς βέβαια και το εντελώς heaven-sent matching των φωνών τους. Γενικώς είναι πολύ σημαντικό να κάνει δεύτερες στο σωστό "ύψος" ώστε να βγαίνει ο ήχος έτσι όπως χρειάζεται το κομμάτι (σύμφωνα πάντα με αυτό που θέλει να πετύχει ο μουσικός). Είναι συχνή η περίπτωση κάποιος να θέλει να κάνει δευτερα και να ακούγονται τόσο δραματικά πιεσμένα που να μην αντέχονται με τίποτα. Τα δεύτερα λοιπόν πρέπει να εκτελούνται από κάποιον που ΜΠΟΡΕΙ να τα εκτελέσει. Αν κάνεις ντουέτο με κάποιον που έχει χαμηλή φωνή δε θα τον βάλεις να στριγγλίζει σε νότες που δε μπορεί να βγάλει. +1000 +1000 Eπισης ακουστε....ΟΛΟΥΣ αυτους http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vocal_groups :) www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
dmilo Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Επίσης, αν βρείτε, ακούστε πολυφωνικές επεξεργασίες τραγουδιών για τετράφωνη χορωδία. Εκεί θα δείτε πώς παίζουν οι φωνές μεταξύ τους, έχοντας όμως σαν σταθερό στόχο την επίτευξη της συγχορδίας (π.χ. το "Κάποιος γιορτάζει" του Λάκη Παππά σε τετράφωνη επεξεργασία του Στ. Σολωμού, ή τον "Επιτάφιο" του Ρίτσου για τετράφωνη χορωδία πάλι, με μια ανατριχιαστική ερμηνεία στο "Μέρα Μαγιού μου μίσεψες") RANDOMIZE USR 0
gdevelek Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 2. Ακούστε Simon & Garfunkel. εντάξει αυτοί έφτιαχναν κομψοτεχνήματα με τη δεύτερη φωνή, αποτελούσε εξάλλου μεγάλο μέρος του έργου τους ο Simon είναι ανώτερου επιπέδου τραγουδοποιός και μουσικός, έθετε ψηλά τον πήχυ, αυτό φαίνεται και στα κιθαριστικά μέρη
menelaos Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 ο Simon είναι ανώτερου επιπέδου τραγουδοποιός και μουσικός, έθετε ψηλά τον πήχυ, αυτό φαίνεται και στα κιθαριστικά μέρη Ομολογουμένως. Μεγάλη αγάπη το "Hearts & Bones", πολύ υποτιμημένο κομμάτι... :( Επίσης, ξέχασα να προσθέσω και τις φοβερές και τρομερές Andrews Sisters!!! Πάμε λοιπόν! 6. Ακούστε Andrews Sisters! Close harmony at its best!!! Κλασσικότατα κομμάτια με αριστουργηματικές αρμονίες! Οπωσδήποτε τα Bei Mir Bist Du Schoen (πανέξυπνες οι δεύτερες στο refrain που πραγματικά ανεβάζουν επίπεδα το κομμάτι με τα portamenti τους), την απίστευτη εκτέλεση του "Begin The Beguine", "Rum and Coca Cola" (άλλο ένα portamento σε αρμονία), "Steppin' Out Tonight" και "I'll Be With You In Apple Blossom Time".
dmilo Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Πράγματι οι Andrews Sisters είναι εξαιρετικό παράδειγμα αρμονίας φωνών. Επίσης: The Pasadenas από νεώτερα γκρουπ, Kansas (Carry on Wayward son - Dust in the wind), Styx (Boat on the river), Dan Hartman και όλο το soundtrack του Streets of Fire, System of a Down (Lonely day), Extreme (more than words), Bon Jovi με τον Sambora να δίνει ρέστα.... και πολλοί πολλοί άλλοι... :) RANDOMIZE USR 0
audiokostas Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Καλά οι νέοι εντάξει, λογικό, που να θυμούνται. Οι παλιοί (που σηκώνετε και τα παιδιά νυχτιάτικα) δεν λέτε κάτι και για τους CSN&Y (που έπαιζαν και στην ίδια συναυλία ;) ); Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.
gdevelek Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Καλά οι νέοι εντάξει, λογικό, που να θυμούνται. Οι παλιοί (που σηκώνετε και τα παιδιά νυχτιάτικα) δεν λέτε κάτι και για τους CSN&Y (που έπαιζαν και στην ίδια συναυλία ;) ); εγώ πάντως ΔΕΝ λέω γιατί θα βγεί ο ΣΦ και θα μας πει πως ο Υ ήταν/είναι παράφωνος/κακόφωνος τραγουδιστής (όπως κι ο Ντύλαν), κι ακόμη βρισκόμαστε εν τη χάρη του αναστάντος Κυρίου και δεν κάνει να αρπαζόμαστε ::)
kultura Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Δημοσιευμένο 6 Απριλίου 2010 Εγώ τους θαυμάζω! 8) Όπως και τις προσωπικές δουλειές του Crosby αλλά και του Stills... Επίσης από δυτική ακτή υπάρχουν οι Grateful Dead, που και αυτοί είναι άξιοι αναφοράς...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση