didiridou Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Εσείς πώς αυτοσχεδιάζετε? Με γνώση κλιμάκων και διαστημάτων έτσι ώστε να μπορείτε να τζαμάρετε σε οποιαδήποτε κλίμακα, ή απλώς με το αυτί και το μάτι τζαμάρετε σε ένα περιορισμένο σετ κλιμάκων στο οποίο έχετε την περισσότερη εμπειρία? Εγώ κάνω το δεύτερο αλλά δεν ξέρω πόσο σωστό είναι και πόσο μπορώ να το εξελλίξω.. Τι προτείνετε σε κάποιον που θέλει να τζαμάρει διαρκώς? Να κάτσει κάτω να μάθει κλίμακες, ή να μάθει καμια 10αριά λίκς σε 3 βασικές κλίμακες και να συνεχίσει έτσι?
stavros_d80 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Τι προτείνετε σε κάποιον που θέλει να τζαμάρει διαρκώς? Να κάτσει κάτω να μάθει κλίμακες, ή να μάθει καμια 10αριά λίκς σε 3 βασικές κλίμακες και να συνεχίσει έτσι? Να αγοράζεις κάθε 3 μήνες καινούργια πλήκτρα.... τα παλιά τα βαριέσαι! Jamarisma?... άμα δουλέυεις 3 με 4 φορές τη βδομάδα 11-5 να δεις μετα πως βλέπεις πλήκτρα και φεύγεις στα 300 μέτρα! το θεωρείς δουλειά μετά και είναι κουραστικό.... Εγώ στο αυτοκίνητο καμιά φορά στη θέση του κοντέρ βλέπω οθόνες triton, m50 και sliders! Jamarisma δεν παίζει.... κάνε transcription πιο λειτουργικό είναι.... 33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}
saharaman Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 πολλα λεφτα καθε 3 μηνες εγω λεω οταν αλλαζεις εσυ να μας τα χαριζεις τα παλια :P ετσι για το καλο
neeq Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Τι προτείνετε σε κάποιον που θέλει να τζαμάρει διαρκώς? Να κάτσει κάτω να μάθει κλίμακες, ή να μάθει καμια 10αριά λίκς σε 3 βασικές κλίμακες και να συνεχίσει έτσι? Να αγοράζεις κάθε 3 μήνες καινούργια πλήκτρα.... τα παλιά τα βαριέσαι! Jamarisma?... άμα δουλέυεις 3 με 4 φορές τη βδομάδα 11-5 να δεις μετα πως βλέπεις πλήκτρα και φεύγεις στα 300 μέτρα! το θεωρείς δουλειά μετά και είναι κουραστικό.... Εγώ στο αυτοκίνητο καμιά φορά στη θέση του κοντέρ βλέπω οθόνες triton, m50 και sliders! Jamarisma δεν παίζει.... κάνε transcription πιο λειτουργικό είναι.... Το αυτο με τον συναδελφο. Δεν εχει τζαμαρισμα. Αν θες να σου πω πως κανω οδηγους :p
didiridou Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 OP Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 You've got to be kidding me right??
Tomar777 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 21 Μαρτίου 2010 Εσείς πώς αυτοσχεδιάζετε?... Ωραιο θεματακι... Βαζω ενα μονοφωνικο συνθακι και το ξεσκιζω... στην αρχη επαιζα πανω σε 5-6 συγχορδιες αλλα πλεον καθομαι και μελεταω και αλλες, καθως τα κλασικα λα σολ φα μι ρε καποια στιγμη κουραζουν... και αφου βρω μια μελωδια που να μου αρεσει, μετα την επαναλαμβανω αυξανοντας ταχυτητα μεχρι να την συνηθισει το χερι, ενιοτε προσθετω και κανα παπα η τιποτα strings στο αριστερο,και την αλλη μερα την μοστραρω στο γκρουπ για να την κοτσαρουμε σε καποια απ τις συνθεσεις μας... μεταλ φαση και ερασιτεχνικα παντα ολα τα παραπανω....
keytarist Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Εγώ προσωπικά όταν αυτοσχεδιάζω δεν σκέφτομαι ούτε κλίμακες, ούτε συγχορδίες, ούτε licks.. Απλά σκέφτομαι πώς θέλω να ακουστεί και [προσπαθώ να] ακούγεται έτσι ακριβώς όπως το σκέφτηκα, χωρίς να ξέρω καν σε ποια κλίμακα είμαι!! Δηλαδή, όταν αυτοσχεδιάζεις με την φωνή σου δεν ξέρεις καν τι νότες τραγουδάς!! (Εντάξει, μπορεί να ξέρεις.. ::)) Κι όμως, το αποτέλεσμα βγαίνει ακριβώς (ή περίπου) όπως το ήθελες! Γιατί με το όργανο δηλαδή να είναι διαφορετικά; Γιατί να μην εκφράζεις απλά την μελωδία που έχεις στο κεφάλι σου και να πρέπει να σκέφτεσαι όλα αυτά για κλίμακες και συγχορδίες και όλα τα σχετικά; Έτσι, κατά κάποιον τρόπο και κατά πώς το σκέφτομαι εγώ, χάνει την έννοιά της η μουσική... Γιατί όλοι σχεδόν οι μουσική με την φωνή να μπορούν εκεί επι τόπου να τραγουδήσουν ένα ολόκληρο τραγούδι αυτοσχεδιασμού και όλοι όταν τους λες να το παίξουν σε κάποιο όργανο να κάθονται και να σκέφτονται κλίμακες και συγχορδίες;; (Πολλά "γιατί" πέσανε!! ;D) Και σόρρυ για το μεγάλο κείμενο απλά μια φορά βρήκα και 'γω κάποιον να τα πω!! Από τον Bach στον Jon Lord.. Αυτό θα πει εξέλιξη!!
Jazzjoker Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Γιατί να μην εκφράζεις απλά την μελωδία που έχεις στο κεφάλι σου και να πρέπει να σκέφτεσαι όλα αυτά για κλίμακες και συγχορδίες και όλα τα σχετικά; Έτσι, κατά κάποιον τρόπο και κατά πώς το σκέφτομαι εγώ, χάνει την έννοιά της η μουσική... Γιατί όλοι σχεδόν οι μουσική με την φωνή να μπορούν εκεί επι τόπου να τραγουδήσουν ένα ολόκληρο τραγούδι αυτοσχεδιασμού και όλοι όταν τους λες να το παίξουν σε κάποιο όργανο να κάθονται και να σκέφτονται κλίμακες και συγχορδίες;; Ο λόγος για τον οποίο κάποιος μπορεί να αυτοσχεδιάσει με τη φωνή του πολύ πιο εύκολα απ' ό,τι με ένα όργανο είναι απλά το γεγονός ότι τη φωνή του τη χρησιμοποιεί καθημερινά σχεδόν από τότε που γεννήθηκε και είναι απολύτως εξοικιωμένος με αυτή. Εν ολίγοις, η μελωδία που σκέφτεται/εμπνέεται ταξιδεύει αστραπιαία από τον εγκέφαλο στις φωνητικές χορδές και αποδίδεται με σχετική ακρίβεια (ανάλογα και με τις ικανότητες του καθένα βέβαια). Προκειμένου στο όργανο που παίζεις να αποκτήσεις τέτοια οικειότητα και ακρίβεια χρειάζεσαι αρχικά τις κλίμακες και τις συγχορδίες που αναφέρεις. Η θεωρία είναι ουσιαστικά κάτι που μας βοηθά να κάνουμε το όργανό μας κομμάτι του σώματος. Οι φτασμένοι αυτοσχεδιαστές δε σκέφτονται καμία θεωρία την ώρα που παίζουν. Απλώς μεταφράζουν μελωδίες από τον εγκέφαλο στο εκάστοτε όργανο. Έχουν φάει τις κλίμακες όμως με το κουτάλι. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις ταλέντων που το ενδιάμεσο βήμα της θεωρίας δεν το χρειάζονται. Αυτοί είναι εξαιρέσεις. Δε θα ξεχάσω ένα συμμαθητή που είχα στο ωδείο ο οποίος είχε αυτό που λέμε "τέλειο αυτί" χωρίς να έχει μελετήσει ιδιαιτέρως. Του έπαιζε ο δάσκαλος σκόρπιες νότες στο πιάνο και εκείνος του έλεγε ακριβώς τι είχε παίξει. Θυμάμαι δε το δάσκαλο του αυτοσχεδιασμού να του λέει "Εσύ είσαι φοβερά τυχερός. Το 70% του μαθήματος που κάνουμε εδώ και της μελέτης που χρειάζεται, εσύ το 'χεις ήδη έτοιμο." Ενωμοτάρχης
keytarist Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με οτιδήποτε είπες στην απάντησή σου και κατά "κάποιον" τρόπο αυτό λέω και εγώ, απλά λέω (ή τουλάχιστον ήθελα να πω όταν ξεκίνησα να γράφω ;D) ότι αυτό θα ήταν το ιδανικό και ότι κατ' εμέ αυτό είναι το σημείο που κάθε μουσικός θα πρέπει να θέλει να φτάσει, όχι να έχει την "τέλεια ακοή" αλλά τουλάχιστον να ακούει κάτι και να μπορεί να μπεί κατ' ευθείαν να παίξει, χωρίς να ξέρει σε τι κλίμακα είναι, απλά να παίζει αυτό που σκέφτεται εκείνη τη στιγμή.. Από τον Bach στον Jon Lord.. Αυτό θα πει εξέλιξη!!
didiridou Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 OP Δημοσιευμένο 22 Μαρτίου 2010 Ο λόγος για τον οποίο κάποιος μπορεί να αυτοσχεδιάσει με τη φωνή του πολύ πιο εύκολα απ' ό,τι με ένα όργανο είναι απλά το γεγονός ότι τη φωνή του τη χρησιμοποιεί καθημερινά σχεδόν από τότε που γεννήθηκε και είναι απολύτως εξοικιωμένος με αυτή. Και επίσης στη φωνή χρησιμοποιείς απλά τα σωστά διαστήματα (αν έχεις βέβαια σωστό αυτί) χωρίς να έχεις πρόβλημα σε καμία κλίμακα. Ενώ στα πλήκτρα πρέπει να ξέρεις κλίμακες και οπλισμούς για να υπολογίσεις τα διαστήματα.. ακόμα και με το μάτι μπορείς να τα υπολογίσεις μετρώντας (γρήγορα και ασυναίσθητα) τα πλήκτρα αλλά θέλει εξάσκηση και δεν ξέρω πόσο καλή "μέθοδος" είναι.. σίγουρα όμως είναι πιο φυσική και organic μέθοδος, τουλάχιστον για μένα..
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση