Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

Δεν ψάχνεσαι να αρπαχτείς, αλλά αμφισβητείς κάτι χωρίς επιχειρήματα.

 

Με το να υπενθυμισω οτι μιλαμε για tun-o-matic και οτι δεν ισχυει αυτο για ολα τα bridge? Στο οποιο συμφωνησες και εσυ δινοντας το παραδειγμα του Floyd? Αν σου φαινεται οτι σε αμφισβητησα οκ, συμβαινουν και αυτα.

 

Για τα υπολοιπα www.google.com

  • Απαντήσεις 37
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δημοσιευμένο

Με το να υπενθυμισω οτι μιλαμε για tun-o-matic και οτι δεν ισχυει αυτο για ολα τα bridge? Στο οποιο συμφωνησες και εσυ δινοντας το παραδειγμα του Floyd? Αν σου φαινεται οτι σε αμφισβητησα οκ, συμβαινουν και αυτα.

 

Για τα υπολοιπα www.google.com

 

Pathetic.  ::)

 

Σου θυμίζω προηγούμενα post σου:

 

Δε νομιζω οτι ειναι τα μονα Wink. Το ανεφερα γιατι μιλαμε για Les Paul, σε αλλα συστηματα εχει σελλακια που κανουν γωνια, σε αλλα δεν κανει γωνια, σε αλλα παει ολο το κομματι μπρος πισω.

 

Μπορω να σου πω πολλες που δεν κανει "τσαλακωμα" και πολλες που εξαιρουνται και δεν ειναι Floyd, αλλα δεν ψαχνομαι να αρπαχτω, μια διευκρινηση εγραψα να υπαρχει.

 

Περιμένω να μου πεις μια από τις ΠΟΛΛΕΣ που δεν κάνει "τσαλάκωμα". Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν, πολύ πιθανόν να μη τις γνωρίζω.

 

 

 

 

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Δημοσιευμένο

Κατσε και περιμενε, αν νομιζεις οτι εχω ορεξη να πλακωνομαι με τον καθενα που παρεξηγει οτι του κατεβει υπαρχουν πολυ πιο "ευαισθητα" θεματα για αυτο.

Δημοσιευμένο

Τώρα το είδα αυτό.

 

Είναι λάθος: αν θέλουμε να φτιάξουμε ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ intonation, ξεκινάμε ΠΑΝΤΑ με το βαγονάκι ΤΕΛΕΙΩΣ πίσω.

 

Μ'αυτό τον τρόπο, μετακινούμε μόνο προς μία κατεύθυνση (μόνο μπροστά) το βαγονάκι, και το "τσαλάκωμα) της χορδής μένει ΠΙΣΩ από αυτό. Αλλιώς θα έχουμε 100% προβλήματα intonation στη συνέχεια.

 

Ισως η απάντηση στο πρόβλημα να είναι εδω μέσα...Θα πάω για χορδές αυριο....Τελικά που να τοποθετήσω το saddle πρίν κάνω το σετάρισμα γιατί μπερδεύτικα...Πάντως την προηγούμενη φορά που άλλαξα χορδές το saddle στη μι χορδή ήταν ήδη τέρμα επάνω (προς την ταστιέρα)...

Δημοσιευμένο

Ισως η απάντηση στο πρόβλημα να είναι εδω μέσα...Θα πάω για χορδές αυριο....Τελικά που να τοποθετήσω το saddle πρίν κάνω το σετάρισμα γιατί μπερδεύτικα...Πάντως την προηγούμενη φορά που άλλαξα χορδές το saddle στη μι χορδή ήταν ήδη τέρμα επάνω (προς την ταστιέρα)...

 

Λοιπόν, για να μην μπερδεύεσαι άδικα:

 

1) Πάρε καινούργιες χορδές. Για την ακρίβεια θα έλεγα να μπεις και εσύ στο... club όσων αγοράζουν χορδές... με το τσουβάλι. Είτε από το ebay είτε από το webstrings.com, θα δεις ότι σε συμφέρει να πάρεις καμμιά 12άδα τη φορά, για να μην ξεμένεις, και σε πολύ χαμηλές τιμές.

 

2) Βγάλε ΟΛΕΣ τις χορδές, αφαίρεσε τη γέφυρα και λάδωσε καλού κακού τις βίδες στα σελάκια, ώστε να μην κολλάνε όταν κάνεις τις ρυθμίσες. Τώρα είναι και μια καλή ευκαιρία να καθαρίσεις την ταστιέρα,  να γυαλίσεις τα τάστα κλπ

 

3) Ρύθμισε ΟΛΑ τα σελάκια τέρμα πίσω. Έτσι το μόνο που θα χρειάζεται να κάνεις είναι να τα πηγαίνεις μπροστά για το intonation.

 

4) Πέρνα όλες τις χορδές, κούρδισε, δες για action.

 

5) Αν το action θέλεις χαμήλωμα/ανέβασμα, ξεκουρδισε τις χορδές, και ρύθμισέ το

 

6) Κούρδισε στον σωστό τόνο και "τέντωσε" όλες τις χορδές. Ξανακούρδισε. Επανέλαβε το αυτό, μέχρι να μη χάνει καμμία χορδή.

 

7) Τσέκαρε για intonation. Ο καλύτερος τρόπος είναι, να χρησιμοποιήσεις ένα στροβοσκοπικό κουρδιστήρι, όπως τα Peterson. Αλλά σε κάθε περίπτωση, σύγκρινε την ανοιχτή χορδή με τη νότα στο 12ο τάστο.

 

8) Θα είναι όλες σίγουρα flat, οπότε ξεκουρδίζεις τελείως την κάθε χορδή, γυρίζεις ελάχιστα τη βίδα, κουρδίζεις και ξαναδοκιμάζεις. Προσπάθησε να ΜΗν χρειαστεί να γυρίσεις το σελάκι "προς τα πίσω", για τους λόγους που αναφέρθηκαν ήδη.

 

Σίγουρα θέλει αρκετή ώρα και προσοχή, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να φτιάξεις σωστό intonation. Και δεν χρειάζεται να το κάνεις συνέχεια, μόνο αν αλλάξεις gauge ή μάρκα χορδών.

 

Καλή επιτυχία!

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Δημοσιευμένο

Ωραία...θα τα ακολουθήσω κατα γράμμα...αλλα έτσι εγκυκλοπαιδικά,τι πετυχαίνουμε με το να ξεκινάμε με το saddle τέρμα πίσω...Τι σημαίνει "τσαλάκωμα"?Ρωτάω γιατι άμα καταλάβω πως λειτουργεί σίγουρα θα μπορώ να εφαρμώσω τα παραπάνω καλύτερα..

Δημοσιευμένο

Ωραία...θα τα ακολουθήσω κατα γράμμα...αλλα έτσι εγκυκλοπαιδικά,τι πετυχαίνουμε με το να ξεκινάμε με το saddle τέρμα πίσω...Τι σημαίνει "τσαλάκωμα"?Ρωτάω γιατι άμα καταλάβω πως λειτουργεί σίγουρα θα μπορώ να εφαρμώσω τα παραπάνω καλύτερα..

 

Εκεί που κάνει γωνία η χορδή, δημιουργείται πάνω στην τελευταία ένα ελαφρύ "στράβωμα" (σύρματα είναι εξάλλου...).

 

Αυτό, αν βρεθεί στο κομμάτι της χορδής μπροστά από τη γέφυρα (αυτό που "παίζει" δηλαδή) θα σημαίνει ότι η χορδή δεν είναι τελείως ευθεία. Στα καντίνια ειδικά, αυτό δημιουργεί προβλήματα intonation.

 

Παρεμπιπτόντως, τα ΙΔΙΑ προβλήματα intonation δημιουργούνται και από... το παίξιμο, καθώς οι χορδές κάνουν τέτοια "τσαλακώματα" καθώς πατιούνται στα τάστα. Θα το έχεις δει βγάζοντας χορδές που έχουν παιχτεί πολύ: έχουν γίνει κοτλέ!  ;D

 

Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για να αλλάζονται συχνά οι χορδές: δεν "κουρδίζει" σωστά και παντού το όργανο.  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Δημοσιευμένο

Σχετικά με τη συζήτηση/αντιπαράθεση που είχατε σχετικά με γέφυρες που δεν κάνουν "τσαλάκωμα" είχε πέσει στην αντίληψή μου παλιότερα γέφυρα στην οποία το βαρελάκι της χορδής δεν σταθεροποιούνταν πάνω σε σταθερό σημείο της γέφυρας αλλά στο βαγονάκι καθαυτό. Έτσι, διορθώνοντας τη θέση του βαγονιού μετακινούνταν και το βαρελάκι και άρα το σημείο που ακουμπούσε η χορδή παρέμενε το ίδιο πάντα. Φυσικά η όλη κατασκευή ήταν αρκετά στιβαρή ώστε να λοκάρει (με βίδα άλλεν αν θυμάμαι σωστά) το βαγονάκι στην επιθυμητή θέση για να μη μπορεί να μετακινηθεί και να χάσει κούρδισμα αλλά και για λόγους sustain.

 

Δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει περισσότερα στοιχεία και επίσης έχω την εντύπωση ότι ήταν γέφυρα για μπάσο (πολύ πιθανόν όμως η ίδια εταιρία να είχε βγάλει και μοντέλο για κιθάρα). Τώρα που το καλοσκέφτομαι, πολύ ενδιαφέρον σαν concept...

Αρβύλες...

Δημοσιευμένο

Σχετικά με τη συζήτηση/αντιπαράθεση που είχατε σχετικά με γέφυρες που δεν κάνουν "τσαλάκωμα" είχε πέσει στην αντίληψή μου παλιότερα γέφυρα στην οποία το βαρελάκι της χορδής δεν σταθεροποιούνταν πάνω σε σταθερό σημείο της γέφυρας αλλά στο βαγονάκι καθαυτό. Έτσι, διορθώνοντας τη θέση του βαγονιού μετακινούνταν και το βαρελάκι και άρα το σημείο που ακουμπούσε η χορδή παρέμενε το ίδιο πάντα. Φυσικά η όλη κατασκευή ήταν αρκετά στιβαρή ώστε να λοκάρει (με βίδα άλλεν αν θυμάμαι σωστά) το βαγονάκι στην επιθυμητή θέση για να μη μπορεί να μετακινηθεί και να χάσει κούρδισμα αλλά και για λόγους sustain.

 

Δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει περισσότερα στοιχεία και επίσης έχω την εντύπωση ότι ήταν γέφυρα για μπάσο (πολύ πιθανόν όμως η ίδια εταιρία να είχε βγάλει και μοντέλο για κιθάρα). Τώρα που το καλοσκέφτομαι, πολύ ενδιαφέρον σαν concept...

 

Ενδιαφέρον αν και λίγο ζόρικο στη ρύθμιση intonation φαντάζομαι (όπως εξάλλου και το FR). 

 

Μήπως λες για τις γέφυρες της Taylor στις νέες της ηλεκτρικές? Κάτι τέτοιο μου θυμίζει τώρα, πάω να το κοιτάξω.

 

Η γωνία στη γέφυρα πάντως παίζει μεγάλο ρόλο στο tension της χορδής και στην ατάκα.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...