basderas Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Η βασικότερη διαφορά που έχουν οι παραγωγές μου με τις παραγωγές των μεγάλων στούντιο είναι το ότι οι δικές μου είναι εμφανώς δισδιάστατες σε σχέση με τις άλλες, ενώ παρατηρώ ότι με τη χρήση ενός ή δύο reverb δέ γίνεται η δουλειά... Η ερώτηση είναι: 1. Υπάρχει κάποιος τρόπος, ώστε σε δισδιάστατο περιβάλλον να δημιουργήσεις τρισδιάστη ψευδαίσθηση; 2. Αν ναι, πώς μπορώ να ελέγξω με ακρίβεια το πού τοποθετείται το κάθε όργανο; Υ.Γ.: Αν υπάρχει παρόμοιο ποστ, ζητάω συγνώμη εκ των προτέρων αλλά δεν μπόρεσα να το βρω. www.myspace.com/kostasbasdanis
Superfunk Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Ψαξε τις δυνατοτητες PANNING που σου δινει καθε καναλι,θα εκπλαγεις με το τι μπορεις να κανεις. Εκτος και αν δεν καταλαβα τι θες να πεις (αυτο το "τρισδιαστατο" δεν το καταλαβαινω και πολυ) παντως δες και αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/3D_audio_effect παντως δεν ακουω και πολυ.... τρισδιαστατο ηχο στις ακριβες παραγωγες,δισδιάστατο του κερατα ακουω & πολλες φορες ΜΟΝΟ (μερικες φοβερες παραγωγες που εχω ακουσει τον τελευταιο καιρο ειναι σχεδον...μονοφωνικες...) www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
basderas Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 OP Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Σίγουρα κι αυτό μέσα στο κόλπο είναι... Απλά δεν αρκεί κατά τη γνώμη μου. Ούτε και ο συνδυασμός pan και reverb με βοηθάει ιδιαίτερα. Από τα λίγα πράγματα που έχω διαβάσει, χρειάζεται σίγουρα αλλοίωση της φάσης και EQ. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μάθω τι γίνεται σε κάθε περίπτωση. Ψαξε τις δυνατοτητες PANNING που σου δινει καθε καναλι,θα εκπλαγεις με το τι μπορεις να κανεις. Εκτος και αν δεν καταλαβα τι θες να πεις (αυτο το "τρισδιαστατο" δεν το καταλαβαινω και πολυ) παντως δες και αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/3D_audio_effect Τρισδιάστατο εννοώ να μπορείς να στείλεις ένα σήμα πίσω και δεξιά π.χ. Αλλά πραγματικά πίσω, όχι απλά να το χαμηλώσεις... www.myspace.com/kostasbasdanis
Superfunk Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Ισως τοτε να αναφερεσαι στο stereo widening Το S1 Imager της WAVES κανει κατι τετοιο.... νομιζω στο αρθρο που σου λινκαρα εχει και αλλα τετοια plug ins & τεχνικες. χρειάζεται σίγουρα αλλοίωση της φάσης και EQ. σωστα. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
SpyrosCh Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Tρισδιάστατο εννοώ να μπορείς να στείλεις ένα σήμα πίσω και δεξιά Μήπως εννοεί τα 5.1 Surround mixes??
basderas Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 OP Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Ισως τοτε να αναφερεσαι στο stereo widening Το S1 Imager της WAVES κανει κατι τετοιο.... νομιζω στο αρθρο που σου λινκαρα εχει και αλλα τετοια plug ins & τεχνικες. Το έχω διαβάσει το άρθρο και έχω χρησιμοποιήσει και το S1, αλλά κεντρικά. Δίνει ένα χώρο στη μίξη, αλλά και πάλι δεν μου φτάνει. Θέλω να μου εξηγήσει κάποιος τη φυσική που υπάρχει στο θέμα με απλά λόγια, επειδή δεν είμαι φυσικός... Μήπως εννοεί τα 5.1 Surround mixes?? όχι φίλε μου... Φιλόλογος είμαι ρε παιδιά, δεν καταλαβαίνω... www.myspace.com/kostasbasdanis
SpyrosCh Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 ok :) Θέλω να μου εξηγήσει κάποιος τη φυσική που υπάρχει στο θέμα με απλά λόγια, επειδή δεν είμαι φυσικός... Harilatre, ανέλαβε :D
musix Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 M/S -> Mid / Side proccessing (και οχι mono/stereo οπως νομιζουν καποιοι). H Mid/Side επεξεργασια του ηχου ειναι μια ευκολη τεχνικη ενισχυσης ενος στερεο σηματος ετσι ωστε να δινει μια αλλη διασταση στον ηχο παραπλανωντας το ανθρωπινο αυτι κανοντας το να αντιλαμβανεται τον ηχο αυτο σαν τρισδιαστατο. Για να επιτευχθει κατι τετοιο ξεφευγουμε του καθιερωμενου στερεο σηματος επεξεργασιας δηλαδη L/R και αντιμετωπιζουμε το ηχου σαν τρισδιαστατο συνολο: Mid/side δηλαδη Mid/Left/Right (3 πραγματα 3 διαστασεις). Mono Stereo M/S | L/\R S/ M|M \S | L/ \R S / M|M \S Αυτια Αυτια Αυτια Τωρα οσον αφορα το τριτο σχημα το S συμβολο μπορει να ειναι η left η right η stereo η mono. Oπως ακριβως το ιδιο ισχυει και για το M συμβολο. Για να καταλαβεις καλυτερα ανοιξε τον αγαπημενο σου host(cubase/reαper/live κτλπ) και βαλε ενα audio file 3 φορες μεσα. 1o καναλι Hard Left 2o καναλι Hard Right 3o καναλι στο κεντρο. Τωρα βαλε ενα eq στο αριστερο και κανε ενα boost 1khz εως 2 khz βαλε ενα eq στο δεξι και κανε ενα boost 5 khz εως 8 khz Βαλε ενα reverb στο μεσαιο καναλι και δωστου περιπου 80% wet. Παιξε με τα volumes και ακου το αποτελεσμα. Ενας τρισδιατατος ηχος :P. Βοηθησα?
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Guru Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Mid/Side Prossecing είναι το φυσικό επακόλουθο της αντίστοιχης τεχνικής stereo ηχογράφησης (M/S recording) η οποία περιλαμβάνει (με απλά λόγια) την χρήση ενός figure 8 μικροφώνου (side) και ενός καρδιοειδούς (mid) στον ίδιο κάθετο άξονα αλλά με γωνία 90 μοιρών στον οριζόντιο (Το καρδιοειδές μπορεί να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο σε υποπαραλαγές της τεχνικής). M/S Prossecing λοιπόν είναι η επεξεργασία που χρειάζεται για να μετατραπεί το σήμα από το δύο μικρόφωνα σε μία στέρεο εκδοχή. Αυτό γίνεται είτε "χειροκίνητα" (μέσω αναστροφών φάσης κλπ κλπ) είτε αυτόματα μέσω κάποιου dedicated M/S encoder/decoder. check my websitehttps://www.mixingnik.com
blue Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2009 Δεν ξερω να μιξάρω, αλλα θα πω μερικες προτασεις που μου φαινονται λογικες :) Η αντιληψη αντικειμενων στο χωρο γίνεται έμμεσα και όχι άμεσα. Για παραδειγμα αντιλαμβανομαστε οτι καποιος μας πλησιαζει επειδη μεγαλωνει η μορφη του ως προς τα υπολοιπα αντικειμενα, ή αν δεν υπαρχουν αλλα αντικειμενα για συγκριση, αν δηλαδη δουμε κατι να διογκωνεται ομοιομορφα σε ενα λευκο φοντο, δεν θα ειμαστε βεβαιοι αν μας πλησιαζει ή αν μεγαλωνει. Ομοια, στο ακουστικο πεδιο, η αντιληψη της θεσης ενος ηχου στο χωρο σε σχεση με άλλους ήχους σε διαφορετικα σημεια του ίδιου χωρου, δεδομενου οτι ακουμε στερεοφωνικα, γίνεται με συγκριση των παραμετρων που επηρεαζουν τον ηχο που αντιλαμβανεται ενας παρατηρητης απο μια απομακρυσμενη πηγη σε σχεση με αυτες που αντιλαμβανεται απο μια κοντινότερη. Tα μεγεθη που διαφερουν ακουστικα σε αυτη την περιπτωση ειναι οπωσδηποτε η σταθμη ακουστοτητας (ενταση) και οι αντηχησεις (reverberation). Η σταθμη ακουστοτητας, δηλαδη η αντίληψη της έντασης του ήχου, δεν εξαρτάται μόνο από την ένταση , αλλά και απο τη συχνότητα (μιλωντας για φυσικα μετρησιμα μεγεθη). Οι αντηχησεις μεταβάλλουν τη χροιά του ήχου, δηλαδη την αρμονική του δομή. Αυτα για δυο ιδιες πηγες που απλα βρισκονται σε διαφορετικα σημεια του χωρου. Για διαφορετικες πηγες, πρεπει να μπει στο παιχνιδι και η κατευθυντικότητα των πηγων, γιατι τότε μεταβάλλονται διαφορετικα οι αντηχησεις και οι φασεις Συνολικά, συμφωνα με τις ελαχιστες γνωσεις μου, πιστευω οτι για να πετυχεις το διαχωρισμο στο χώρο, χρειάζεται προσεκτική ρυθμιση αυτών των παραμέτρων (volume, reverb , ΕQ, pan) . (δηλαδη οτι ειπαν ολοι οι παραπανω ;D ) https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop
Προτεινόμενες αναρτήσεις