Holystone Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 Ποιος είναι ο μεσος όρος συχνοτικού ευρους των περισσότερων συσκευών (από απλο ραδιοφωνάκι, μεχρι ηχεία τηλεόρασης, μινι hi-fi, δωματιου, μεχρι τα hi-fi με ξεχωριστούς ενισχυτες κτλ.) Πως γίνεται ακόμα και ενα low budget συστημα να αναπαραγάγει αρκετα καλά τα περισσότερα όργανα μιας ηχογράφησης (ακόμα και αυτό του μπάσσου- όχι φυσικά με το όγκο τους, αλλά με παρουσία...) Σε καθε καλή ηχογραφηση και παραγωγη μουσικής, ο ηχολήπτης θελει να ακούγεται η ηχογράφηση του αρκετα καλά σε όλα σχεδον τα συστήματα. Πως το καταφέρνει και σε μικρα στερεοφωνικά χωρίς πολλά μπάσσα; (Σιγουρα ενα MaxxBass ή Rbass plug in της Waves να κάνει τωρα πια δουλειά, αλλά όλοι μεσω ψυχοακουστικής το καταφέρνουν ή υπαρχει συγκεκριμένος τρόπος μιξης, που η μπότα και το μπάσσο αναπαραγαγεται πολύ καλά σε όλα τα συστήματα; ) Και ετσι λοιπον ξεκινησε η απορία μου... Φιλικά. Your Ear Rulez!
jajavax Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 ...... ...... ή υπαρχει συγκεκριμένος τρόπος μιξης, που η μπότα και το μπάσσο αναπαραγαγεται πολύ καλά σε όλα τα συστήματα ; Φίλε μου, το ψάχνω εδώ και 40 λεπτά, αλλά δεν μπορώ να το βρω. Το είχα διαβάσει μάλλον κάπου εδώ. Εν ολίγοις, συντονίζουν στα χτυπήματα του μπάσου και κάποια ειδικά ηλεκτρονικά κρουστά. Από την άλλη, μπορεί να βάζουν μία ακόμα μπότα με ελαφρό pitch και ελαφρό delay (2 ms) pan-αρισμένο, ώστε ο ήχος να "ανοίγει" τόσο απειροελάχιστα, που αντί το ανθρώπινο αφτί να αντιλαμβάνεται το stereo ή το delay της υπόθεσης (άλλο τόσο και την ελαφρώς αποκλίνουσα τονικότητα της μπότας), αυτό να το εκλαμβάνει ώς όγκος και θέριεμα, σε αυτά τα μικρά καθημερινά -ίσως και φορητά- ηχητικά συστήματα που προανέφερες. Μιλάμε για πολλές τεχνικές και για μηχανήματα που κοστίζουν όσο μιά πολυκατοικία επιπλωμένη. Αναμενόμενο είναι.
haryy Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσιευμένο 13 Σεπτεμβρίου 2009 Ωραία απορία... με έχει απασχολήσει στο παρελθόν ουκ ολίγες φορές. Καταρχήν η μόνη προβληματική περιοχή είναι τα μπάσσα γιατί όλα τα ηχεία από τα μικρότερα ώς τα μεγαλύτερα τα πρίμα λιγό-πολύ τα αναπαράγουν. Οπότε αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να πάρεις μια απόφαση για τις μπάσσες συχνότητες. Η κρίσιμη ερώτηση είναι αν στο συγκεκριμένο κομμάτι οι μπάσσες έχουν πρωταρχικό ρόλο. Αν έχουν τότε θα πρέπει να επιδιώξεις πάση θυσία να ακούγονται από όσο το δυνατόν μικρότερα ηχεία. Πως γίνεται αυτό? Αν μιλάμε για bassline τότε υπάρχουν 2 τρόποι: προσθέτεις μεσαία με το eq ή/και ελαφριά παραμόρφωση με λίγο Overdrive ώστε να αποκτήσει χαρακτήρα το μπάσσο και στις υψηλότερες συχνοτικά περιοχές και έτσι όταν παιχτεί από μικρότερα ηχεία, να μπορέσει ο ακροατής να το ακούσει από τις υψηλότερες αρμονικές-συχνότητες. Aν μιλάμε για μπότα, μπορείς να προσθέσεις λίγο "κλικ" προσθέτοντας αρκετά db στην περιοχή των 3-5kHz. Έτσι από τα μικρά ηχεία θα ακούγεται αυτό το κλικ και έτσι θα διατηρείται στον ακροατή η αίσθηση της μπότας, άρα και ένα μεγάλο μέρος του ρυθμού που είναι φυσικά απαραίτητος Ωραία ακούγονται αυτά αλλά θέλει προσοχή για να μην αλλάξει ριζικά ο χαρακτήρας του track και χάσει και η αναπαραγωγή από καλά συστήματα. Είναι και αυτό φυσικά θέμα ικανότητας και εκπαίδευσης ώστε να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Φαντάζομαι ότι αρχίζεις να καταλαβαίνεις πως ουσιαστικά όταν δημιουργείς και μιξάρεις θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου και τα συστήματα ακρόασης των ..ακροατών τα οποία δεν είναι τέλεια. Έτσι αν το κομμάτι σου είναι π.χ Minimal με ένα βαθύ και καθαρό bassline, ίσως είναι καιρός για να ξανασκεφτείς το αν θα ακούγεται καλά και από άλλα συστήματα πέρα του super duper wow ηχοσυστήματός σου και των πανάκριβων Monitor που διαθέτεις. Μερικές φορές (αν όχι όλες) ίσως πρέπει να σκεφτόμαστε να "ρίχνουμε" την ποιότητα της ηχογράφησής μας προς ώφελος της "επιτυχίας" της. http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio
Holystone Δημοσιευμένο 14 Σεπτεμβρίου 2009 OP Δημοσιευμένο 14 Σεπτεμβρίου 2009 Τελευταια πειραματιζόμουν λίγο με πιθανές αποκρισεις συχνοτήτων, κανοντας simulation στην εξοδο του κομματιού διαφορες συχνοτητες αποκρίσεις ως εξης: Περνούσα ενα φίλτρο (π.χ. ενα preset στο eq-> Radio ή Phone) που μου κόβει αρκετα χαμηλές και αρκετα υψηλές συχνότητες) Έτσι προσπαθούσα αφ' ενός να τεσταρω σε mono το σημα, και αφ' έτερου να ξεκαθαρισω τελικά ΤΙ ακουγεται και ΤΙ οχι στα μεσαία, που εκει γίνεται το μπάχαλο με τα περισσότερα όργανα Παρατήρησα πως καλές παραγωγές καταφέρνουν να ακούγεται και να ξεχωρίζει καλά και το hihat (που κοπηκανε οι συχνότητες) και μπασσο - μποτα (που κι αυτες κοπήκανε)...και ψαχνω... Your Ear Rulez!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση