Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

Μιας και αναφερθήκαμε στην ηχογράφηση θα ήθελα να κάνω και εγώ μια ερώτηση σχετικά με το εφφε (reverb).

Φαντάζομαι ότι το σήμα που ηχογραφείται εκείνη την ώρα δεν πρέπει να περιέχει βάθος αλλά να είναι flat, με τα ακουστικά του τραγουδιστή όμως τι γίνεται , θα ακούει την φωνή του flat όταν τραγουδάει η θα του βάζουμε ένα βάθος που θα το ακούει μόνο αυτός?

χι greeklish, στο forum του NOIZ

  • Administrator
Δημοσιευμένο
θα του βάζουμε ένα βάθος που θα το ακούει μόνο αυτός?

Ακριβώς! :)

Συνήθως δίνουμε ένα βάθος από κάποιο auxiliary που πηγαίνει στα ακουστικά μόνο για να αισθάνεται καλά ο τραγουδιάρης..

Τα εφέ όπως το βάθος πρέπει να προστίθεντε στη μείξη, και σε σχέση με την ενορχήστρωση, καθώς έχουν να κάνουν με την τοποθέτηση στο χώρο (μπροστά, πίσω) αλλά και στο πανόραμα.

Live and let Live.

Δημοσιευμένο
καθώς έχουν να κάνουν με την τοποθέτηση στο χώρο (μπροστά' date=' πίσω) αλλά και στο πανόραμα.[/quote']

 

Sorry για το πρήξιμο αλλά αυτό δεν το κατάλαβα καλά… :oops:

 

 

(Επίσης συγνώμη που δεν άνοιξα νέο θέμα ,απλά ήθελα να κάνω μια ερώτηση στα γρήγορα :oops: )

χι greeklish, στο forum του NOIZ

  • Administrator
Δημοσιευμένο

'Οταν βάζουμε βάθος (reverb) σε ένα όργανο τι κάνουμε;

Το τοποθετούμε σε μία προσομοίωση κάποιου χώρου (δωμάτιο, αίθουσα, κλπ) για να ακούγεται πιό φυσικό στ' αυτιά μας καθώς το close-miking αφαιρεί τα χαρακτηρηστικά του χώρου εγγραφής.

Με την εξέλιξη της πολυκάναλης ηχογράφησης αλλά και των ψηφιακών εφέ, αυτό γίνεται πλέον ηθελημένα ώστε ακόμα κι αν δεν έχουμε καλό χώρο ηχογράφησης να προσθέτουμε κάποιον της επιλογής μας αργότερα.

Στο τέλος μιας μείξης λοιπόν όταν ακούμε το στέρεο αποτέλεσμα τα όργανα θα πρέπει να είναι τοποθετημένα σε βάθος (πόσο μπροστά ή πίσω) αλλά και σε πλάτος (δεξιά - αριστερά), ώστε αν κλείσουμε τα μάτια να μπορούμε να φανταστούμε την φυσική τοποθέτηση μιάς μπάντας για παράδειγμα.

Τυπικά αν χρησιμοποιούσαμε ένα μόνο χώρο για όλη την ορχήστρα (αυτό γίνεται συνήθως από τους πουρίστες του είδους), θα δίναμε περισσότερο εφέ στα τύμπανα για να πάνε πίσω και λιγότερο στη φωνή αν υποθέταμε ότι ο τραγουδιστής είναι μπροστά μας. Οι κιθάρες και πλήκτρα κάποιο ενδιάμεσο ποσοστό και θα παίζαμε με το pan για να τους τοποθετήσουμε στη σκηνή.

Στο μπάσο αποφευγεται το βάθος καθώς οι χαμηλές συχνότητες που επαναλαμβάνονται με το reverb δημιουργούν το λεγόμενο "muddiness" που μεταφραζόμενο σημαίνει λάσπη! Βουήζει δηλαδή.

Ελπίζω να κατάλαβες σε γενικές γραμμές, αν και είμαι σίγουρος ότι ένα σχετικό άρθρο στο μέλλον θα ήταν χρήσιμο.

Live and let Live.

Δημοσιευμένο

Μπορεί να μην είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχετικό αυτό που θα πω, αλλά υπάρχει ένα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ site το οποίο έχει πολύ εκπαιδευτικό υλικό, συμπεριλαμβανομένου και του reverb (επέλεξε στο μενού αριστερά "Effects" και έπειτα reverb):

 

http://www.saecollege.de/reference_material/

 

;)

www.facebook.com/YourPaintedSmile

  • 1 μήνα αργότερα...

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...