Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

Το Major μπορει να παιξει και σε παραλληλη λουπα και σε σειριακη, με τα ιδια ακριβως αποτελεσματα, επεξεργαζοντας ολο το σημα απο την προενισχυση. (εχει μια λειτουργια kill dry που επιτρεπει να μπει σε οποιον απο τους δυο τυπους λουπας).

 

Στα features λέει: (από το website της tc electronic)

 

-The G-Major has three routings..blah...blahh 

 

Parallel - where all blocks except Compression and filter MOD blocks are placed in serial

 

Στο manual λέει:

 

-Kill Dry

Range: On/Off

We always recommend using the G-Major in a

serial setup or loop as this will give you

maximum benefit of all effect and features.

However, when used in a parallel setup/loop

the Kill Dry function comes in handy.

With Kill Dry activated, no direct signal will be

passed to the Outputs.

 

Parallel

The Parallel routing still allows serial based

effects like the Noise Gate, Compressor and

Tremolo to be connected in serial but

additionally connects the Pitch, Chorus, Delay

and Reverb in a parallel setup.

 

άρα δεν υπάρχει πρόβλημα...μπορώ να τα χρησιμοποιώ όλα, άλλα παράλληλα και άλλα σειριακά...υποθέτω.. ::)

 

 

 

 

 

Οκ, αγνοούσα αυτή τη λειτουργία. Το αστείο είναι ότι την αγνοεί πολύς κόσμος!  Το θετικό είναι ότι κατάλαβες ότι μπορείς να έχεις και αυτή τη σημαντική δυνατότητα, την οποία δεν είχε προαναφέρει κανείς.  Βέβαια είναι λιγάκι δώρο άδωρο, μια και εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα της ενιαίας αλυσίδας, αφού,  όπως προαναφέρθηκε, ακόμα και σειριακά, ορισμένα εφφέ δεν αποδίδουν τα μέγιστα στη λούπα - καλό είναι να μπουν μπροστά από την κιθάρα και πριν το preamp.

  • Απαντήσεις 34
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δημοσιευμένο

 

Parallel

The Parallel routing still allows serial based

effects like the Noise Gate, Compressor and

Tremolo to be connected in serial but

additionally connects the Pitch, Chorus, Delay

and Reverb in a parallel setup.

 

Οκ, αγνοούσα αυτή τη λειτουργία. Το αστείο είναι ότι την αγνοεί πολύς κόσμος!  Το θετικό είναι ότι κατάλαβες ότι μπορείς να έχεις και αυτή τη σημαντική δυνατότητα, την οποία δεν είχε προαναφέρει κανείς.  Βέβαια είναι λιγάκι δώρο άδωρο, μια και εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα της ενιαίας αλυσίδας, αφού,  όπως προαναφέρθηκε, ακόμα και σειριακά, ορισμένα εφφέ δεν αποδίδουν τα μέγιστα στη λούπα - καλό είναι να μπουν μπροστά από την κιθάρα και πριν το preamp.

μα ακριβως αυτο λεει το manual,οτι μπορεις συνχρονος να συνδεσεις σειριακα τα εφε που δουλευουν καλυτερα σειριακα και παραλληλα τα υπολοιπα  ;)

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Δημοσιευμένο

τελικά αυτό το manual τα σπάει...τα έχουν προβλέψει όλα οι άνθρωποι... :o

 

πρώτα δίνει μερικούς ορισμούς για να μαθαίνουν οι newbies(like me.. :))

 

A serial loop interrupts the signal path between

the preamp and the power amp - just as if they

were two separate units. This means the entire

signal from the preamp travels through the

processor and re-enters the power stage. It is

basically a one-lane road going from one place

to another.

 

Parallel loops offer two paths from the preamp

to the power amp. One path is a direct

connection from the preamp to the power amp

as if the amp had no loop at all. The other path

sends the preamp signal to the effect processor

(via the loop) and then routes it back to the

power amp, mixing it with the direct (dry) signal.

Most amps that offer a parallel effects loop

have a variable mix knob, so that you can

control how much of the effect you want mixed

in with the dry signal.

In a parallel loop situation you wish to avoid

direct signal to pass the unit. Therefore use the

Kill Dry parameter in the G•Major Levels All

menu and control the effect amount using the

Output parameter in each effect.

 

αυτό το variable mix knob το έχει ο TSL...

 

και μετά έρχεται το ζουμί.....

 

How do you choose one over the other?

Optimal performance of the G•Major is

achieved using a serial loop. With a serial loop

you will get maximum performance from

especially level changing effects such as

Tremolo and Compression but also Chorus and

EQ. As mentioned previously in this manual it is

worth noticing that due to the high quality

AD/DA converters used in the G•Major the

sound quality will not be degraded.

The parallel loop is preferred when using

vintage effects and effects that don't have any

kind of mix function and that sometimes suffer

from bad signal-to-noise-ratios. Lately it seems

as if there has been more of a return to vintage

effects and stomp boxes, which has probably

caused more of an interest in the parallel loop.

However, as mentioned above a parallel loop

does not work well when using effects that

change the volume of the signal (such as

tremolo, compression, or noise gates). Mixing

the wet and dry signals on these loops can also

at times cause an "out of phase situation" due

to the delay caused by AD/DA conversion (less

than 1ms).

Technically, if you turn the mix to 100% on a

parallel effect loop, it should operate exactly as

a serial loop, however, this is not the case with

all amplifiers on the market.

 

Conclusion - The G•Major will work with both

serial and parallel loops but for the above

mentioned reasons we recommend using the

G•Major in a true serial loop/setup if possible.

 

οπότε με λίγα λόγια σου λέει ότι ναι μεν μπορείς να το συνδέσεις κανονικά και στην παράλληλη λούπα και με την βοήθεια του kill dry και του FX Mix Knob που έχει ο ενισχυτής, θα προσωμοιώνει όσο καλύτερα μπορεί μία σειριακή λούπα...am I correct??

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...