Χρησιμοποιείτε looper ζωντανά με μπάντα?

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,347
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Πριν λίγο έβγαλα από τη θήκη το "επίσημο" pedalboard να δω εάν δουλεύει, και χρησιμοποίησα το looper που έχει το delay πετάλι. Τελεταία φορά το χρησιμοποίησα πέρσι, και δεν μπορούσα να κάνω και πολλά πράγματα πάνω του. Σήμερα, το είδα με άλλο μάτι και το εκτίμησα περισσότερο. Και ομολογώ ότι μου άνοιξε η όρεξη λιγο.

Το είχα, λοιπόν, πάντα απορία. Ειδικά σε μπάντες με ένα κιθαρίστα, είναι πρακτικό σε κάποια κομμάτια να χρησιμοποιείται looper ώστε να γεμίζει κιθάρες το κομμάτι? θα πρέπει ο ντράμερ να ακουλουθά τη ρυθμική λούπα που παίζει, και όχι τον μετρονόμο? Είναι μπέρδεμα γενικώς το γράψε/σβήσε/σταμάτα/ξεκίνα ζωντανά?

Το κλιπάκι που έγραψα παίζοντας με το looper (με κινητό το ηχογράφησα).

Προβολή συνημμένου looper.mp3

 
Το έχω χρησιμοποιήσει σε δυο φάσεις μόνο με επιτυχία:
α) Για να ντουμπλάρω σημεία από ένα σόλο -που όμως ήταν αρκετά free σε χρόνους, σα να λέμε δηλαδή ότι και να έπεφτε λίγο πριν ή λίγο μετά το sustain δεν θα ακουγόταν άσχημα
β) για να εισάγω προηχογραφημένο εφέ πίσω από τη σόλο κιθάρα που έπαιζα στην εισαγωγή του κομματιού (το Jamman XT σου δίνει την δυνατότητα να ηχογραφήσεις έως και 99 λούπες, διάρκεια 5-10 λεπτών η καθεμία). Ετσι, το χρησιμοποιησα σε μια εισαγωγή κομματιού, ενώ έπαιζα από πάνω το ριφ/αρπέτζιο. ΔΕΝ ηχογραφουσα αυτό που έπαιζα, χρησιμοποίησα το λούπερ μόνο για να αναπαράξει κάτι κιθαριστικό που είχα προηχογραφήσει.

Ρυθμικη λούπα με μπάντα σε real time, δεν έχω δοκιμάσει και ούτε θέλω να δοκιμάσω γιατί θα γίνει η σφαγή του δράμαλη, όσο καλοί κι αν είναι οι μουσικοί και ακόμη κι αν ξεκινήσω εγω με την κιθάρα/λούπα, το κομμάτι... Το θεωρώ άκρως επίφοβο.

Edit: σε αυτό το Neil Youngικό που ηχογράφησες ας πούμε, θα είχαμε χαθεί εύκολα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
: σε αυτό το Neil Youngικό που ηχογράφησες ας πούμε, θα είχαμε χαθεί εύκολα.


Και εγω αυτη την αισθηση ειχα, πως δεν θα μπορουσε να ακολουθησει η μπαντα.

Σε προηχογραφημένα riff.


Εννοεις να βαλω ηχογραφημενα κλιπ μεσα στις μνημες του looper, ωστε να εχω παιξει με μετρονομο και να ειναι στανταρ οι χρονοι?

 
Ωραίο θέμα.Μονο σε ambient ψυχεδελικά σημεία και προηχογραφημενο.πολυ δύσκολο μου φαίνεται με full μπαντα

 
Εννοεις να βαλω ηχογραφημενα κλιπ μεσα στις μνημες του looper, ωστε να εχω παιξει με μετρονομο και να ειναι στανταρ οι χρονοι?
Ναι αυτό εννοεί νομίζω. Και εγώ κάτι αντίστοιχο έκανα, αλλά όχι ρυθμικά.
Εκανα hχητικά εφέ με delay , πάνω στα οποία έπαιξα live τα ριφ/εισαγωγές μου.
Δεν ξέρω ποιο looper έχεις, αλλά στο Jamman ΧΤ εχω μεταφέρει από τον υπολογιστή στο πεταλάκι, ό,τι λουπα μπορείς να φανταστείς για "καταστασιακές" performances: από ήχους φυσικούς (βροχές, βροντή, αέρα κλπ), μέχρι μουσικά κουτιά, κύμβαλα, συριγμούς από φλάουτα και βιολιά κλπ) Δεν ακούγονται πάντα hi-fi από τον ενισχυτή της κιθάρας, αλλα αν θες μπορείς να συνδέσεις το looper απευθείας στο PA και να το χρησιμοποιήσεις αυτόνομα σαν εφέ, εκτός του σήματος της κιθάρας. Τότε όλα τα pre-recorded σου, ακούγονται αν όχι τέλεια, τουλάχιστον πολύ πιο πειστικά.
(αρκεί να έχεις ένα χαρτί με σημειωμένους τους αριθμούς για το ποια λούπα είναι τι! )

Εδώ μια σειρά από λούπες που είχα χρησιμοποιήσει - πάνω σε αυτές σαν "καμβά" έπαιξα ια ένα project της Ομάδας Opero με τίτλο Traces of fear , οπότε, έχει διάφορους... τρομακτικούς ήχους που δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς με τηνκιθάρα.
 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το flashback x4 εχω. Δεν νομιζω οτι κανει τετοια κολπα....

Αλλα, ενα αυτονομο looper για τη δουλεια αυτη, με τα εφε, δεν θα ηταν ασχημο. 

Τα ντριγκι ντριγκι στο κομματι που ανεβασες ηταν απο το looper? 

 
Το flashback x4 εχω. Δεν νομιζω οτι κανει τετοια κολπα....

Αλλα, ενα αυτονομο looper για τη δουλεια αυτη, με τα εφε, δεν θα ηταν ασχημο. 

Τα ντριγκι ντριγκι στο κομματι που ανεβασες ηταν απο το looper? 
Γιώργο, όλα τα είχα αποθηκευμένα στο looper, μέχρι και την ανθρώπινη φωνή στο #7.
Είχα 7 λούπες για ισάριθμα κομμάτια. Κάποιες πολύ μικρές (όπως π.χ. το Strange Guitar  που ήταν 15'' τα οποία τα άφηνα να επαναλαμβάνονται ) και κάποιες σε διάρκεια κανονικού κομματιού όπως το "Fairy Nightmare" που μιλάνε άνθρωποι, ήταν το τέλος της performance)

 
πολλές μπάντες χρησιμοποιούν live loops και γινεται. συνήθως με midi sync αν υπάρχει κάποιο midi clock που ακολουθούν όλοι (πχ μετρονόμος).

έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ με κανονική μπαντα με το boss rc50 επειδή έχει tap tempo. Δλδ έγραφα τη λούπα και για να μη χαθεί ποτέ με τον ντράμερ συνέχισα να του δίνω το tap με το πόδι για όλο το playback. Για πολύ μικρές διαφορές tempo δεν αλλάζει το pitch σε βαθμό ξεκουρδισματος και δεν εμφανίζονται glitches.

Υποθέτω ότι τα πιο σύγχρονα λουπερς δεν θα έχουν καν τα προβλήματα που θα έβγαζε το rc50 αν ανεβοκατεβαιναμε 30bpm

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εννοεις να βαλω ηχογραφημενα κλιπ μεσα στις μνημες του looper, ωστε να εχω παιξει με μετρονομο και να ειναι στανταρ οι χρονοι?
Ναί, ή κάπως έτσι.

Οι χρόνοι μπορούν να αλλάξουν εάν υπάρχει sync, αλλά όχι με μεγάλες αποκλίσεις.

Εξαρτάται βέβαια από το είδος του looper, πόσα track μπορεί να αναπαράγει ταυτόχρονα κλπ.

Όσο για τον συγχρονισμό με τον ντράμερ, θα πρέπει να υπάρχει έξοδος με οδηγό, όχι αποκλειστικά μετρονόμο.

 
Ed Alleyne Johnson: Ultraviolet (1996). Όλο το άλμπουμ έχει ηχογραφηθεί "Live" στο στούντιο, με 1 looper και 1 ηλεκτρικό βιολί. Κατα τη γνώμη μου, η ιδανική χρήση του looper. Ή και σε κανα intro τύπου "I know you're here - Full version" (Steve Vai). Εγώ οχι, δεν το έχω κάνει, αλλά θα ήθελα κάποια στιγμή να το δοκιμάσω..

 
Θα το ψαξω αυτο το αλμπουμ. Ακουγεται ενδιαφερον.

 
Στην πράξη αν χρησιμοποιεί κάποιος loopers (η και triggered samples) πρέπει να είναι ο ντράμερ και να παίζει με ακουστικά πάνω στην λούπα. Αλλιώς πρέπει όλο το time της μπάντας να είναι πάνω στη λούπα.. πολύ δύσκολο να γίνει εκτός στούντιο, γιατί πρέπει οτιδήποτε δίνει time να συγχρονίζεται με τη λούπα.

 
Ρυθμικη λούπα με μπάντα σε real time, δεν έχω δοκιμάσει και ούτε θέλω να δοκιμάσω γιατί θα γίνει η σφαγή του δράμαλη, όσο καλοί κι αν είναι οι μουσικοί και ακόμη κι αν ξεκινήσω εγω με την κιθάρα/λούπα, το κομμάτι... Το θεωρώ άκρως επίφοβο.

Edit: σε αυτό το Neil Youngικό που ηχογράφησες ας πούμε, θα είχαμε χαθεί εύκολα. 
Θα διαφωνήσω.
Για τους περισσότερους σεσιονάδες είναι παιχνιδάκι να παίζουν με click, λούπες, προηχογραφημένα κ.λπ., κυρίως στο στούντιο αλλά πολύ συχνά και live. 
Επίσης, το κομμάτι που ανέβασε ο gkourmoul, προσωπικά το βρίσκω βατό και εύκολο να το ακολουθήσουν όλοι, αρκεί να ακούν καθαρά τη λούπα.

 
Θα διαφωνήσω.
Για τους περισσότερους σεσιονάδες είναι παιχνιδάκι να παίζουν με click, λούπες, προηχογραφημένα κ.λπ., κυρίως στο στούντιο αλλά πολύ συχνά και live. 
Επίσης, το κομμάτι που ανέβασε ο gkourmoul, προσωπικά το βρίσκω βατό και εύκολο να το ακολουθήσουν όλοι, αρκεί να ακούν καθαρά τη λούπα.
Εξαρτάται από το τι παίζεις. Στο δικό μου γκρουπ μόνο ο ντράμερ (και ορθά) παιζει με μετρονόμο στα live. Είναι φορές όμως που με χαλάει. Γιατί κομμάτια που είναι πχ. στα 125 bpm, τα μετράει εκείνος και δίνει τον χρόνο, ενώ οι συνθήκες του live, η ατμόσφαιρα ή η διάθεσή όλων εκείνη τη στιγμή είναι να το παίξουμε λίγο πιο αργά και groovάτα και όχι με την ταxύτητα της studio version. Και δεν μιλάω για κάτι δραματικό, αλλά για 2-3 bpm πιο κάτω.

Τώρα αν μιλάς για επαγγελματικές φάσεις ή για αμιγώς ηλεκτρονική μουσική βασισμένη σε sequenced loops, ποιος θα διαφωνούσε; Θα πρέπει οι άνθρωποι στη σκηνή να παίξουν αυτό που πρέπει όπως πρέπει όταν πρέπει, γιατί στο συγκεκριμένο νανοσεκόντ θα σκάσει το τάδε εφέ, και όλα πρέπει να είναι on time. Αλλά δε νομίζω ότι μιλούσαμε γι αυτό.

Τη λούπα με τα ακόρντα του Γιώργου, πάω στοίχημα ότι κι ο Γιώργος αν πάει να παίξει επάνω μπορεί να χαθεί, γιατί έχει αναχρονισμούς και γιατί αν "αφεθεί" ένα κλάσμα του δευτερολέπτου να τον συνεπάρει αυτό που παίζει ή φλαμάρει λίγο οπιοσδήποτε από το γκρουπ (ή μεταξύ τους) θα γίενι χαμός. Δεν σημαίνει τίποτα αυτό για την ποιότητα εν΄ςο μουσικού κατά τη γνώμη μου. Αυτό που λέω είναι πως όταν παίζεις ζωντανά, είτε παίζεις για τη μουσική είτε για να ακολουθείς τον μετρονόμο. Οι Led Zeppelin θα συμφωνούσαν μαζί μου!
καλημέρα
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To χρησιμοποίησα μια φορά στο κομμάτι που ακολουθεί.

Βέβαια δεν είναι απο ζωντανή εμφάνιση, αλλά ηχογραφήθηκε όλο ζωντανά σε one take με το αυτοσχεδιαστικό σόλο πάνω στη λούπα με ένα επίσης drum pattern. Μια αντίστοιχη λούπα στο μπάσο φτιάχτηκε στο cubase μετά. Μετά φυσικά γίνανε και άλλα edits και προστέθηκαν όργανα.

Όλο το "ζωντανό" δηλαδή λούπα και σόλο φτιάχτηκε πάνω στο Digitech RP255, με το δικό του wah wah.

Δεν νομίζω όμως να ασχοληθώ περισσότερο. Το συγκεκριμένο πετάλι το έχω στο συρτάρι, έτυχε τότε και το έβγαλα και έφτιαξα κάτι και μετά ξαναμπήκε μέσα. Και δεν νομίζω να κάνω ποτέ live, και αν κάνω, τέτοιου είδους.




 
Ας αφήσω και αυτό εδώ, από το σημείο 16.55
(νομίζω ότι αυτή η συζήτηση έχει ξαναγίνει εδώ στο Noiz)
 




 
Τώρα αν μιλάς για επαγγελματικές φάσεις ή για αμιγώς ηλεκτρονική μουσική βασισμένη σε sequenced loops, ποιος θα διαφωνούσε; Θα πρέπει οι άνθρωποι στη σκηνή να παίξουν αυτό που πρέπει όπως πρέπει όταν πρέπει, γιατί στο συγκεκριμένο νανοσεκόντ θα σκάσει το τάδε εφέ, και όλα πρέπει να είναι on time. Αλλά δε νομίζω ότι μιλούσαμε γι αυτό.
Έγραψες "όσο καλοί κι αν είναι οι μουσικοί", οπότε κατάλαβα ότι μιλούσαμε ακριβώς γι' αυτό.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top