Π
Πάνος Χελιδόνης
Guest
Καλημέρες παντού. Γνωρίζει κανείς να μου προτείνει, κάποιον δικηγόρο που να εξειδικεύεται σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας;
Αυτό εξαρτάται απο το ισχύον δίκαιο της καθε (τρίτης ) χωρας , το οποίο (προφανώς) δεν το γνωρίζω.Ένα αποδεικτικό πνευματικής ιδιοκτησίας που έχει δημιουργηθεί επίσημα πχ στην Ελλάδα δεν θα ληφθεί υπόψη σε μια άλλη χώρα αν χρειαστεί?
Τώρα στο ερώτημα, οταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες πλατφόρμες οπως Youtube. ...itunes...στην ουσία μιλάμε για "αναγκαστικες συμβάσεις " δηλαδή με το upload μας σε αυτές, αποδεχόμαστε τους ορούς που οι πλατφόρμες θέτουν, χωρίς στην ουσία να υπάρχει κατ αρχην η δυνατότητα διαπραγματευης και εξατομίκευσης ή τροποποίησης των ορων αυτων.Σαν να κανουνε π.χ. συνδεση με τη ΔΕΗ. Υπάρχουν γενικοί όροι, που τους διαβάζουμε και εφόσον συμφωνούμε, προχωράμε.
Το όλο θέμα με την πνευματική ιδιοκτησία (σε περίπτωση σύγκρουσης) είναι ποιο απο τα δυο έργα δημιουργηθηκε πρώτο (αρα ειναι και το original).
Άρα είναι θεμα να αποκτήσεις βέβαια χρονολογία για το έργο σου προκειμένου να μπορείς να αντιτάξεις και να αποδείξεις το οτι αυτο (το εργο σου) προηγείτο χρονικά απο το "αντίπαλο" .
Ενας τρόπος απόκτησης "βεβαίας χρονολογίας " στην Ελλάδα ειναι π.χ. η συμβολαιογραφική πράξη.
Δεν γνωρίζω π.χ. αν στην Ινδία υπάρχει ο θεσμός του συμβολαιογραφου , αν συμπίπτει με τον Ελληνικό, αν εχουν τις ίδιες "εξουσίες" ....κ.ο.κ.
Αυτό ναι.Που λογικά εξυπηρετούν για να αποδείξουμε τη "βέβαια χρονολογία" που αναφέρεις;
Μην αγχώνεσαι.Έκανα λίγο ψάξιμο. Επειδή δεν έχω συμβόλαιο με κάποια δισκογραφική εταιρεία, χρειάζομαι μια πλατφόρμα-διανομέα για να κάνω ψηφιακό upload (πχ cdbaby, distrokid κλπ). Αυτοί λοιπόν διαφημίζουν οτι θα παίρνω το 100% των εσόδων απο το παίξιμο και το κατέβασμα των κομματιών μου, αλλά δεν μου εξασφαλίζουν την πατρότητα της μουσικής, δηλ. θα κάνουν απλώς τη διανομή (upload) που σε άλλη περίπτωση θα το έκανε η δισκογραφική. Όντως χαώθηκα λίγο, στο terms & conditions του distrokid, μιλάνε κυρίως για τις αποδόσεις και για τη δική τους εξασφάλιση, χωρίς να ξεκαθαρίζουν αν το 100% που διαφημίζουν ισχύει πριν ή μετά τις όποιες κρατήσεις που κάνει το spotify και τα άλλα site του είδους. Αυτά περί κερδών. Για την πατρότητα των κομματιών, βρήκα οτι μάλλον είναι ενδιαφέρουσα περίπτωση το SoundExchange. Γεννιούνται όμως νέα ερωτήματα, διότι και στις 2 περιπτώσεις ο,τι γίνει γίνεται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας στην Αμερική. Δηλ. αν με κλέψει κάποιος ή κλέψω εγώ κάποιον, εμπίπτουμε στους αμερικάνικους νόμους, τρέχα γύρευε.. Και ένα περίεργο που πρόσεξα: Δίνουν πολλή σημασία στα samples και στις διασκευές, με εξτρα κανονισμούς για το καθένα. Άρα για να έχω μια minimum αίσθηση ασφάλειας, ή θα πρέπει να είμαι δικηγόρος ή να έχω δικηγόρο που να κατέχει τί ισχύει στο εξωτερικό.. Δεν νομίζω οτι υπάρχει κάποιος δικηγόρος στην Ελλάδα που να μπορεί να με καλύψει για όλα αυτά, δηλαδή θα πρέπει ή να βρώ δικογραφική, ή να το πάω independent με ρίσκο κι ό,τι γίνει..
Που λογικά εξυπηρετούν για να αποδείξουμε τη "βέβαια χρονολογία" που αναφέρεις;
Η "βέβαια χρονολογία " είναι μια έννοια που έχει αποδεικτική αξία και οχι συστατική.Εγώ Γιάννη αυτό δεν το έχω καταλάβει ή μάλλον έχω μια λογική πιστεύω ένσταση.
Το google, το cdbaby και ιδίως τα bandcamp, soundcloud δεν παύουν να είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σήμερα είναι αύριο δεν είναι. Πωλούνται, χρεωκοπούν και εξαφανίζονται. Μαζί και οι αναρτήσεις. Υποθέτω τα ίδια πρέπει να ισχύουν και για spotify, tidal κλπ.
Ή πχ έχεις ανεβάσει κομμάτια και λήγει η συνδρομή σου. Θα σου κατεβάσουν τα κομμάτια. Αυτό που θεωρητικά ισχυε, δηλαδή όχι κατοχρύωσες με ημερομηνία πχ 2015 ένα κομμάτι δεν ισχύει. Και μπορεί να το δείς το 2021 με το όνομα κάποιου άλλου
Η "βέβαια χρονολογία " είναι μια έννοια που έχει αποδεικτική αξία και οχι συστατική.
Δεν χρειάζεται δηλαδή να περιαφθεί κάποιο πανηγυρικό τύπο, αρκεί το "μέσον" που χρησιμοποιείς να την αποδείξεις να μην μπορεί εύκολα και προφανώς να αλλοιωθεί.
ΟΛΑ μπορούν να αλλοιωθούν.
Ενας επίορκος συμβολαιογραφος....ενα χακαρισμα στο youtube.....κ.ο.κ.
Ενα screen shot πχ....ειναι κάτι.μα αυτό λεω. Αύριο το μέσον μπορεί να μην υφίσταται. Αρα τι γίνεται?
Πρέπει να έχουμε πχ χαρντ κοπυ κάποιας ημέρας όπου φαίνεται ότι ανέβηκε το κομμάτι στις 3/3/2020?
Ναι ισχυουν ολα αυτα που γράφεις.Μπορεί να είναι κάτι, αλλά δεν νομίζω να υπάρχουν σύγχρονα παραδείγματα εφαρμογής ή έστω συμβάντων.
Εχω διαβάσει επανειλημμένα στο νετ για διάφορες "εταιρείες" που κάνουν συστηματικά copyright claims σε οποιονδήποτε τους μοιάσει για εύκολο θύμα. Το ξέουμε άλλωστε ότι οι πλατφόρμες αφήνουν πάντα το "θυμα" να αποδείξει στον "θύτη" ότι έχει δίκιο.
Γι αυτό πιστεύω ακόμα οτι οι publishing εταιρείες καλά κρατουν, γιατί έχουν τα μέσα να διεκδικήσουν δικαιώματα για τον κάθε πελάτη τους που τους φέρνει καθαρά κέρδη και τον απομυζούν ήδη άμα τη εισόδω.
Δεν είναι τυχαίο που δεν μπορεί να ανέβει τίποτα από queen ή ac/dc στο νετ χωρίς να γίνει claim. Ούτε καν cover.
Εδω λέμε ανέβασα εγώ διασκευή -cover στο youtube των animals (που δεν είναι πλέον κανένα όνομα ούτε καν υφίσταται - αλλά κάποιος εκπροσωπεί με θέρμη δικαιώματα που σίγουρα κάποιοι εισπράττουν) και αμέσως έγινε claim και de-monetization (όχι ότι είχα σκοπό να βγάλω λεφτά)
Μα κι εσυ για να κατοχυρώσεις τα δικά σου δικαιώματα δεν μιλάς; Εσυ σαν συνθετης.Μπορεί να είναι κάτι, αλλά δεν νομίζω να υπάρχουν σύγχρονα παραδείγματα εφαρμογής ή έστω συμβάντων.
Εχω διαβάσει επανειλημμένα στο νετ για διάφορες "εταιρείες" που κάνουν συστηματικά copyright claims σε οποιονδήποτε τους μοιάσει για εύκολο θύμα. Το ξέουμε άλλωστε ότι οι πλατφόρμες αφήνουν πάντα το "θυμα" να αποδείξει στον "θύτη" ότι έχει δίκιο.
Γι αυτό πιστεύω ακόμα οτι οι publishing εταιρείες καλά κρατουν, γιατί έχουν τα μέσα να διεκδικήσουν δικαιώματα για τον κάθε πελάτη τους που τους φέρνει καθαρά κέρδη και τον απομυζούν ήδη άμα τη εισόδω.
Δεν είναι τυχαίο που δεν μπορεί να ανέβει τίποτα από queen ή ac/dc στο νετ χωρίς να γίνει claim. Ούτε καν cover.
Εδω λέμε ανέβασα εγώ διασκευή -cover στο youtube των animals (που δεν είναι πλέον κανένα όνομα ούτε καν υφίσταται - αλλά κάποιος εκπροσωπεί με θέρμη δικαιώματα που σίγουρα κάποιοι εισπράττουν) και αμέσως έγινε claim και de-monetization (όχι ότι είχα σκοπό να βγάλω λεφτά)
Μα κι εσυ για να κατοχυρώσεις τα δικά σου δικαιώματα δεν μιλάς; Εσυ σαν συνθετης.
Νομίζω τα μπερδεύεις. Δεν μιλάς ως δημιουργός.
Οι "εταιρίες" που αναφέρεις είναι οι εταιρείες publishing που θα απευθυνθείς για να διαφυλάξουν το έργο σου και να πληρωθείς για κάθε εκμετάλλευση του.
Οταν όμως εσυ παίζεις μουσική άλλου, καλά κανουν και επεμβαίνουν. Εχουν λάβει το δικαίωμα απο τον δημιουργό. Δεν είναι ανεξέλεγκτες όπως αναφέρεις.
Αν εσυ αισθάνεσαι τωρα... αδύναμος απέναντι στις εταιρίες αυτες γιατι θελεις να τα κανεις όλα μονος σου, δεν εχεις παρα να συμβληθείς με μια απο αυτες όπως καναμε επι δεκαετίες με τις δισκογραφικές για τα publishing rights.