Λαμπάτοι Ενισχυτές - Μελλοντικό είδος πολυτελείας;

Απλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι οι ψηφιακές λύσεις καλύπτουν τα πάντα. Ναι αν παίζεις με ΡΑ μπορούνε. Αλλά υπάρχουν και οι φορές που θέλεις να τζαμάρεις, ήρθε επίσκεψη ένας φίλος σου, τα είπατε και θέλουνε να μιλήσουν λίγο και οι κιθάρες μεταξύ τους, τι θα κάνεις, θα ανοίξεις υπολογιστή να τζαμάρετε να ακούτε τους εαυτού σας από μόνιτορ; Σε φώναξε στη Χαλκιδική στο εξοχικό ο κολλητός και θέλεις να έχετε και μία κιθαρίτσα να πείτε ένα τραγούδι, θα πάρεις το quad cortex μαζί με ένα frfr ασούμε;

Θα μου πεις πλέον δεν πάμε καν επισκέψεις μετά τον κορονοϊό
 
Συμφωνώ αλλά δεν εννοώ ακριβώς αυτό. Πχ και χωρίς ρολόι χειρός μπορείς να ζήσεις αλλά ας πούμε ότι κάποιος θέλει να φοράει. Μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου τέλεια με ένα Smartwatch των 200€ αλλά κάποιοι επιλέγουν να δώσουν 20.000€ για ένα Rolex.

Προς τα εκεί βλέπω τους λαμπάτους: Ότι δηλαδή θα μείνουν ελάχιστοι κατασκευαστές που θα πουλάνε κυρίως hi-end μηχανήματα πολυτελείας.

Όπως πολύ σωστά σύγκρινε τους hi-fi ενισχυτές ο @stamkosk

Κι εκεί κάτι τέτοιο έχει συμβεί.
Όπως υπάρχουν φθηνά & ακριβα πολυεφε, έτσι υπάρχουν και οικονομικοί αλλά και φυσικά πανάκριβοι ενισχυτές. Ειδικά αναφερόμενοι στους λαμπατους ενισχυτές που προορίζονται κυρίως για χρήση σε home studio, έχουμε δει τα τελευταία χρόνια πολύ ποιοτικές και οικονομικές προτάσεις πχ Marshall DSL, PRS MT15 head, EVH 5150 Iconic combo κτλ σημαντικά πιο κάτω από τις καλές (και... ανεκτές σε ποιότητα ήχου) πεταλιερες modeling/ profiling.

Όλα είναι μουσικά εργαλεία και όλα έχουν λόγο ύπαρξης (αν δεν πουλούσαν, δεν θα υπήρχαν στην αγορά τόσο καιρό).
 
Το σιγουρο ειναι οτι, για οποιον κιθαριστα εχει μια στοιχειωδη επαφη με τα DAW, το Neural Amp Modeller που ειναι δωρεαν, μαζι με τα υπολοιπα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ εικονικα εφε που υπαρχουν, φτιαχνουν ενα μπλιμπλικοσυστημα που κανει την κιθαρα αεροπλανοφορο.

Με αυτην την εννοια, ειναι πολυ πιο λογικο να παρει καποιος εναν καλο λαμπατο ενισχυτη, παρα να χωσει τρελα φραγκα σε ψηφιακα. Ο λαμπατος εχει τελειωσει σαν εξελιξη, δε θα χασει την αξια του.

Βεβαια αν ειναι θεμα ευκολιας, μεταφορας κλπ, τοτε ο καθεις με τις αναγκες του. Αλλα καθαρα ηχητικα και για ηχογραφηση και τετοια, το Neural πραγματικα δεν παιζεται. Οποτε ενας λαμπατος, και ειδικα αν ειναι και μαζεμενος, ειναι πολυ πιο λογικη επιλογη, για να υπαρχει σαν τη real deal εναλλακτικη.
 
Το σιγουρο ειναι οτι, για οποιον κιθαριστα εχει μια στοιχειωδη επαφη με τα DAW, το Neural Amp Modeller που ειναι δωρεαν, μαζι με τα υπολοιπα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ εικονικα εφε που υπαρχουν, φτιαχνουν ενα μπλιμπλικοσυστημα που κανει την κιθαρα αεροπλανοφορο.

Με αυτην την εννοια, ειναι πολυ πιο λογικο να παρει καποιος εναν καλο λαμπατο ενισχυτη, παρα να χωσει τρελα φραγκα σε ψηφιακα. Ο λαμπατος εχει τελειωσει σαν εξελιξη, δε θα χασει την αξια του.

Βεβαια αν ειναι θεμα ευκολιας, μεταφορας κλπ, τοτε ο καθεις με τις αναγκες του. Αλλα καθαρα ηχητικα και για ηχογραφηση και τετοια, το Neural πραγματικα δεν παιζεται. Οποτε ενας λαμπατος, και ειδικα αν ειναι και μαζεμενος, ειναι πολυ πιο λογικη επιλογη, για να υπαρχει σαν τη real deal εναλλακτικη.
Και με 80€ παίρνεις ένα Valeton GP5 και έχεις και τους ήχους της ηχογράφησης σου on the go
 
Καλα, αν μιλαμε για κατι προσιτο δεν τιθεται θεμα.

Περισσοτερο σε κατι πανακριβα modelling σκηνικα αναφερομαι, που με τα λεφτα τους παιρνεις υπολογιστη, καρτα ηχου και monitor :ROFLMAO: μη σου πω και κανα μικρο λαμπατο :ROFLMAO:
 
Από την στιγμή που ακόμα στην αγορά κυκλοφορούν κιθάρες με ''αρχαία'' τεχνολογία (μαγνήτες τυλιγμενοι με σύρμα, ηλεκτρικά με απλά κολλητήρια, καλωδιάκια, γειώσεις κτλ) δεν βλέπω τον λόγο να σταματήσουν να βγαίνουν και ενισχυτές. Είναι μέρος του ήχου - εμπειρίας. Το digital είναι απλά για ευκολία για διάφορους λόγους, κυρίως μικρά στούντιο και μικρά stages (παλιά υπήρχαν μόνο μεγάλα stages για να παίξεις, μικρά μαγαζιά που να βάζουν λάιβ που και που για να πουλήσουν καμιά μπύρα παραπάνω δεν υπήρχαν, και δεν υπήρχε home studio σε κάθε γειτονιά)

Αν στο μέλλον οι κιθάρες με ψηφιακή ενσωματωμένη τεχνολογία ξεπεράσουν τις ''απαρχαιωμένες'', κλασσικές ηλεκτρικές κιθάρες σε δημοφιλία, τότε ναι και οι λαμπάτοι θα μας χαιρετίσουν.

Το θέμα είναι αν στο άμεσο μέλλον η νεολαία θα θέλει να ασχοληθεί με την μουσική μαθαίνοντας κάποιο μουσικό όργανο γενικά. Τότε δεν θα γίνει μόνο ο λαμπάτος είδος πολυτελείας αλλά τα πάντα σε ό,τι αφορά gear. Θα πηγαίνουμε ως παππούδες να αγοράζουμε στα εγγόνια μας πανάκριβη κιθάρα (που θα έχει γίνει είδος πολυτελείας) και θα λέμε στο εγγόνι ''το μάθατε ακόμη το paranoid στο ωδείο που σε έγραψα να σ'ακούσει ο παππούλης να το παίζεις να χαρεί?΄΄ και θα λέει το εγγόνι ''ωχου ρε παππού άσε με τώρα με τις προπολεμικές μουσικές σου, υπάρχει Α.Ι. γιατί να μάθω να παίζω, ξεκόλλα΄΄... όπως περίμενε ο παππούς μου να μάθω να παίζω το ''άστρα μη με μαλώνετε'' στην κρητική λύρα
 
Νομιζω ηδη ειμαστε σε αυτο το σταδιο

Είναι μια σταδιακή διαδικασία που έχει όντως αρχίσει και θα ολοκληρωθεί όταν ενηλικιωθούν τα παιδιά των νεότερων από αυτούς που παρευρέθηκαν στο back to the beginning των Sabbath πριν λίγες μέρες. Ακόμα πάντως αγορά υπάρχει, απλά τα παιδιά και τα εγγόνια αυτών που ανέφερα θα βάλουν το τελευταίο καρφί στο φέρετρο και θα είναι οι τελευταίοι που θα κλείσουν την πόρτα
 
Σε ακαθόριστο μελλοντικό χρόνο,είδος προς εξαφάνιση και όχι μόνο πολυτελείας,θα γίνει όλη η αλυσίδα που προηγείται του καλωδίου οπου κουμπώνει στον ενισχυτή,μαζί και αυτός που τα χρησιμοποιεί.

Σε σύντομο μελλοντικό διάστημα,αν φτάσουμε στο σημείο τα πάμφθηνα PCBs και υλικά που περιλαμβάνουν οι σύγχρονοι υπερκοστολογιμένοι όσο ποτέ στο παρελθόν ενισχυτές,να γίνουν απλησίαστα,θα υπάρχουν ελλείψεις σε πιό βασικά πράγματα που χρειαζόμαστε για την καθημερινότητα και την διαβίωση μας,όπου αν κάποιος βρεί το κουράγιο να ψάχνει ενισχυτή για να κουμπώσει κιθάρα και να παίξει από κάτω στους άλλους που θα λιμοκτονούν,να ξέρει οτι χαίρει του απεριόριστου θαυμασμού μου και αποτελεί το πρότυπο και τον φανταστικό ήρωα που απο παιδί ονειρευόμουνα να γίνω.

Για τις λάμπες,δέν παίρνω όρκο.Αν υπάρξει πρόβλημα,μόνο εκεί.
 
Καιρό έχω να δω θέμα που να έχει φτάσει στη δεύτερη σελίδα και η κατάσταση να μην έχει παρεκτραπεί….
 
Καιρό έχω να δω θέμα που να έχει φτάσει στη δεύτερη σελίδα και η κατάσταση να μην έχει παρεκτραπεί….




2Q==(2).jpg
 
Last edited:
Αναφερθηκε στο θεμα οτι οι λαμπες ειναι σαν το βινυλιο.

Καταλαβαινω τον παραλληλισμο, αλλα υπαρχει μια σημαντικη διαφορα:

Στα συστηματα αναπαραγωγης, το ζητουμενο ειναι η πιστοτητα, και εκει τα ψηφιακα ειναι ανωτερα.

Αντιθετα, σε εναν γκαζωμενο λαμπατο, το ζητουμενο ειναι η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ του σηματος.

Δηλαδη στο hifi, οι τρανζιστορατοι ειναι μια χαρα εναλλακτικη σε σχεση με τους λαμπατους, διοτι σε τετοιες εφαρμογες θελουμε γραμμικη αποκριση.


Αντιθετα, σε εναν τσιτωμενο λαμπατο θελουμε ΜΗ- γραμμικη αποκριση. Και στη μη- γραμμικη αποκριση, το ψηφιο εχει μειονεκτημα. Ακριβως γιατι ειναι ψηφιο, on/ off, ή θα παιζει τζετ ή βραστα.

Και ξεκιναει ολη αυτη η περιπετεια της εξομοιωσης, να παμε Πατησια μεσω Αλεξανδρουπολης.


Οποτε, εφοσον υπαρχουν ακομα πιστοι στο βινυλιο, που δεν εχει καποιο πλεονεκτημα, θα υπαρχουν στο μελλον και πιστοι στη λαμπα που εχει.

Ετσι και αλλιως το good enough point της εξομοιωσης το εχουμε ηδη φτασει. Αν ηταν να καταργηθουν οι λαμπες θα ειχαν ηδη καταργηθει.

Σε καποιους ομως δεν αρκει το good enough, ειτε γιατι οντως ακουνε διαφορα, ειτε γιατι απλα γουσταρουν vintage- like μηχανηματα, ειτε γιατι απλα θελουν να εχουν το κεφαλι τους ησυχο.

Οποτε θα υπαρχουν και κατασκευαστες να τους καλυψουν. Αν τωρα μειωθουν κατα πολυ οσοι επιμενουν στη λαμπα, πολυ απλα θα γινει οντως ενα niche προιον που θα αφορα μικρες εταιριες. Αυτο εγινε και με αλλα πραγματα π.χ. τα αναλογικα synths, οπου οι μεγαλοι κατασκευαστες το εριξαν στο ΠΣηφιο, και καμποσοι μικροι καλυψαν τις αναγκες για αναλογικα. Αν λαβουμε υποψη οτι οι κιθαριστες ειναι πολλαπλασιοι των πληκτραδων, για το αμεσο μελλον δε θα ανησυχουσα.

Αν θα γινει η μουσικη σαν το πεταλωμα των αλογων, που απο πεταλωτη σε καθε γωνια τωρα μονο σε κανα ιπποδρομο θα βρεις ( ; ) τοτε βλεπουμε.
 
Όντως εφόσον η Telecaster είναι ακόμα relevant 75 χρόνια μετά, γιατί να απαρχαιωθει η λυχνία;

- Ο ενισχυτής δεν κρεμιέται απ' το λαιμό σου, δεν είναι μέρος της εμφάνισής σου, όπως η κιθάρα που είναι πολύ πιο προσωπικό αντικείμενο.

- Μια κιθάρα θα είναι πάντα μια κιθάρα. (Οκ, μια οποιαδήποτε άλλη υλοποίηση μάλλον θα έχει περισσότερους από έναν ήχους, οπότε η Telecaster παραμένει ένα παράδοξο :ROFLMAO:) Ένα modeler έχει 200 ενισχυτές, εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους κάτω απ' τα πόδια σου.

-Μια πιο εξελιγμένη κιθάρα δεν θα μειώσει το κόστος χρήσης, ούτε το κουβάλημα.

Το θέμα όμως δεν είναι ΑΝ θα απαξιωθούν οι λαμπάτοι. Αυτό θεωρώ ότι συμβαίνει ήδη. Ακόμη και εδώ που είμαστε gearhead forum, πολλοί έχουμε να παίξουμε με λάμπα αρκετό καιρό. Το παράδειγμα της Mesa & της Marshall που έγραψα πιο πριν, δείχνει την τάση.
 
Ενα ειδος απαξιωσης ειναι λογικο να υπαρξει.

Ο λαμπατος ηταν μονοδρομος για καλο ηχο.

Στο βαθμο που πλεον υπαρχει εναλλακτικη, θα υπαρξει και μια αποκαθηλωση απο το status του μονοδρομου.


Οι Metallica του χρονου θα παιξουν με modelling απο οτι διαβαζα, δεν ειναι και λιγο, αν καλυπτει το ΠΣηφιο ενα live στο γεματο Ολυμπιακο Σταδιο, δυσκολα να μιλησει για μονοδρομο οποιοσδηποτα αλλος παικτης.


Αν συνεχισει αυτο το trend, τοτε σιγουρα θα παει η φαση στη niche παραγωγη που λεγαμε, αλλα να σταματησει εντελως δε νομιζω.
 
Αν συνεχισει αυτο το trend, τοτε σιγουρα θα παει η φαση στη niche παραγωγη που λεγαμε, αλλα να σταματησει εντελως δε νομιζω.
Έχει ξεκινήσει, αν δεις το πόσοι λαμπατοι ενισχυτές (δεν) πουλιούνται την τελευταία διετία.

Για να σταματήσει, νομίζω πρέπει να πουλήσουμε κ εμείς (εννοώ τον μέσο ενήλικα παίκτη) τους δικούς μας
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top