Εισαγωγή: Εχουμε αναπτύξει πολλές φόρες ζητήματα στο Νοιζ, σχετικά με το πώς πρεπει να μελετάμε – Πόσες ώρες ανα μέρα, τι να μελετάμε κλπ.
Τα εχουμε αναλυσει όλα αυτά. Κατι που θα ηθελα όμως να θιξω και που ολοι οι μουσικοι ξεχναμε καποια στιγμη σε περιόδους μελέτης, είναι η αναγκαιότητα της ξεκούρασης και της παύσης από την μελετη.

Πολλες φορες εχω πει στα Thread μου ότι η ιδανικη μελετη είναι η καθημερινή μελετη. Δευτερα με Σαββατο. Μεσα σε αυτή τη προταση όμως, εννοείται ότι η Κυριακη πρεπει να αφιερώνεται στην ξεκουραση.
Πολλες φορες εχω δει (και ο ιδιος το εκανα) μαθητες να παθιαζονται και να μελετανε 7 μερες την εβδομαδα. Πολλες φορες για χρονια.
Η αποψη μου πλεον, μεσα από ολη αυτή τη περιπετεια είναι η εξης.
Πρεπει τουλαχιστον 1 η 2 ημερες την εβδομαδα (αναλογα με το ποσες ωρες καθομαστε στο οργανο) να τις διαθετουμε για ξεκουραση. Και όταν εννοούμε ξεκουραση, μιλαμε για καθολικη αποχη απο το οργανο. Όχι δεν μελεταω σημερα… αλλα θα παιζω διπλα μπροστα στην τηλεοραση για 2 ωρες…

Επισης ειμαι ενθερμος υποστηρικτης τουλαχιστον 2 με 3 εβδομαδες το χρονο, να κανουμε break. Παλι μιλαω για πληρη αποχη.
Για ποιους λογους όμως?
Ο πρωτος και ο σοβαρότερος λογος είναι η αποφυγη τραυματισμων. Οσο πιο πολύ κουραζουμε καποιους μυς, τοσο πιο πολλες πιθανοτητες εχουμε σε τραυματισμους. Επισης δεν αφήνουμε τους ιστούς που εχουν καταπονηθεί με ολη αυτή τη μελετη να αναδομηθουν με το τροπο που θα μας βοηθησουν καλυτερα για αυτό που εχουμε επιλεξει να κανουμε. Κατι που επισης είναι πολύ σημαντικο είναι οι ωρες μελετης και ξεκουρασης σε αρχαριους παιχτες. Η αποψη μου είναι ότι ενας αρχαριος πρεπει σιγα - σιγα να ανεβασει τις ωρες μελετης του και να δινει ιδιαιτερη προσοχη στην ξεκουραση.

Ενας άλλος λογος είναι η περιπτωση υπερκοπωσης, κατι που και εγω βιωσα σαν φοιτητης.
Παιδια πρεπει να καταλαβουμε (χωρις να θελω να μειωσω τα υπολοιπα οργανα) ότι το οργανο εχει (και) σωματικες απαιτησεις. Οσο κι αν εχουμε εκπαιδευτει στην οικονομια δυναμεων και τις βαρυτητες με τα μελη μας – τα ντραμς είναι ένα οργανο που απαιτουν εξαιρετικη φυσικη κατασταση και αντοχη. Πιστέψτε με 6 - 8 ωρες μελετης για παρατεταμενη διαρκεια χρονου είναι αρκετες για να μας δημιουργησουν υπερκοπωση.

Τα σημάδια της υπερκόπωσης είναι τα εξης:

1.Ελαττωμενη σωματικη και πνευματικη αποδοση
2.Παρατεταμενοι πονοι στους μυς
3.Συχνες θλασεις που υποχωρουν αργα και δυσκολα
4.Διαταραχες υπνου (δυσκολια υπνου και αισθηση ότι δεν εχουμε ξεκουραστει, ανεξαρτήτως ωρων υπνου)
5.Πεταγματα - τσιμπηματα των μυων κατά την διαρκεια του υπνου.
6. Αγχος και Αυξημενος εκνευρισμος
7.Ναυτια
8.Kραμπες
9.Λιποθυμιες

Αν μελετατε πολλες ωρες την ημερα και βιωνετε κατι από τα παραπανω, καλο είναι να επισκεφτητε ένα γιατρο, η να σκεφτητε μηπως εχετε ξεχασει να ενσωματώσετε την ξεκουραση στο προγραμμα της μελετης σας.

Ενας επισης πολύ σοβαρος λογος για ξεκουραση είναι ο εξης:
Ο εγκεφαλος σε περιοδους μαθησης λειτουργει περιπου σαν χωνι. Οσο πιο πολλα μαθαινεις - τοσο πιο πολλα μαζευονται στο σημειο που σφιγγει το χωνι, με αποτελεσμα καποια στιγμη η εκροη να βουλωνει. Και ενώ εμεις συνεχιζουμε να μελεταμε ο ρυθμος εξελιξης μας, μειώνεται.
Εκ πειρας εχω δει ότι μετα από περιοδους διακοπων (συνηθως προσπαθω να κανω αποχη ένα μηνα το καλοκαιρι) γυρνωντας μπορει να κανω περισσοτερη ωρα να ζεσταθω αλλα στο τελος παιζω παντα καλυτερα.

Κλεινοντας θα ηθελα να πω κατι που πριν μερικα χρονια ειχε αναφερει σε ένα σεμιναριο του ο Weckl. Ειχε αποκαλεσει τον εαυτο του "drum monk".
Ο σωστος ντραμμερ για μενα είναι ο ισορροπημενος ντραμμερ. Σιγουρα τα ινδαλματα μας μελετανε 20 ωρες την ημερα αλλα σκεφτείτε ότι ισως δεν εχουν το χρονο να δουν μια ταινια - να διαβασουν ένα βιβλιο η να ανταλλάξουν αποψεις και ιδεες με έναν ανθρωπο. Όπως και να ‘χει η ζωη δεν είναι μονο drums & rudiments και καλο είναι βρουμε την χρυση ισορροπία αναμεσα σε όλα.

Ελπιζω να σας ευαισθητοποίησα εστω και λιγο για αυτό το τοσο σοβαρο θεμα. Ειμαι παντα ανοιχτός σε νεες αποψεις και κολπα για ξεκουραση.

Β. Μουλακάκης.