Γεια σας,

Βλέπω οτι πολλά παιδια στο νοιζ πραγματικά αγαπάνε τα μπλουζ
και σκέφτηκα να γράψω ενα θέμα που αφορά την αρμονική εξέλιξη φόρμας τους:)

Ας αρχίσουμε με την βασική αρμονία που ξεκίνησε στις αρχες του 1890, παίρνοντας ενα παράδειγμα απο F.

Αρμονικό σχήμα 1

|F |F |F |F
|Bb |Bb |F |F
|C |C |F |F

Η επόμενη τροποποίηση εχει μια απλή προσθήκη dom ακόρντων (μεγάλη 3η μικρή 7η)

Αρμονικό σχήμα 2

|F |F |F |F7
|Bb |Bb |F |F
|C7 |C7 |F |F

Το 1930 με την εμφάνιση των big band τοποθετούνται καθοριστικά τα dom ακορντα
στα blues και εμφανίζονται και οι πρώτες μπάντες jazz


Αρμονικό σχήμα 3

|F7 |Bb7 |F7 |F7
|Bb7 |Bb7 |F7 |D7
|G7 |C7 |F7 |F7

Η επόμενη εξέλιξη του blues οφείλεται στον πιανίστα Count Basie
που πρόσθεσε diminished και ΙΙ V προσεγγίσεις στις αλλαγές των ακόρντων

Αρμονικό σχήμα 4

|F7 |Bb7 Bo |F7 |Cm7 F7
|Bb7 |Bb7 Bo |F7 |D7
|Gm7 |C7 |F7 D7 |Gm7 C7

Στη συνέχεια έχουμε το κίνημα της Bebop που χρησιμοποιεί Ι ΙΙ για την προσέγγιση των II V και διαφοροποιεί και τα 2 μετρα του turn around σε II V.

Αρμονικό σχήμα 5


|F7 |Bb7 Bo |F7 |Cm7 F7
|Bb7 |Bb7 Bo |F7M Gm7 |Αm7 D7
|Gm7 |C7 |Αm7 D7 |Gm7 C7

Τα επόμενο αρμονικό σχήμα βρίσκεται στη μουσική του Charlie Parker
και βλέπουμε πολλές αλλαγές όπως η αντικατάσταση του FM7 η προσθήκη
ΙΙb5 V και
πάρα πολλες πτώσεις με αποτέλεσμα ιδανικό για τη Bebop που ενα σολο
όργανο αλλάζει σε κάθε μέτρο κλίμακες

Αρμονικό σχήμα 6

|F7M |Em7b5 A7 |Dm7 |Cm7 F7 |
|Bb7M |Bbm7 Eb7|Am7 |D7 |
|Gm7 |C7 |Αm7 D7 |Gm7 C7 |

Και το τελευταίο σχήμα είναι μια προέκταση του προηγούμενου
με διαφοροποιημένο turn around και περισσότερα χρωματικά II V

Αρμονικό σχήμα 7

|F7M |Em7 A7 |Dm7 G7 |Cm7 F7 |
|Bm7 E7|Bbm7 Eb7|Am7 D7 |Abm7 Db7 |
|Gm7 |C7 |Αm7 Ab7M |Db7M GbM |

Aυτα τα παραδείγματα ισχύουν μεχρι τις αρχες 60.
Απο κει και περα εχει ξεφύγει πολύ η αρμονική εξέλιξη της
Blues στην Jazz.

Έγραψα πρόχειρα ενα chorus με κιθάρα και κοντραμπασσο για κάθε αρμονικη διαφοροποίηση χωρίς να αναφέρομαι στο ύφος παιξίματος αλλα μόνο στην αρμονία .